Bekijk volle/desktop versie : Vernedering van Feyenoord in Eindhoven Moment van het Jaar 2010



07-01-2011, 23:13
2010 was het jaar waarin Nederland een derde poging deed om het WK te winnen, maar ook nu werd de finale weer verloren. Toch was het winnende doelpunt van Andrés Iniesta voor de bezoekers van Voetbalzone niet het moment van het jaar: die ‘eer’ was voor Feyenoord weggelegd, dat op zondag 24 oktober met liefst 10-0 verslagen werd door PSV. Een zwarte dag voor de supporters van de Rotterdamse club, maar voor onze bezoekers een moment om nooit meer te vergeten.

PSV kende in de competitiewedstrijd tegen Feyenoord geen enkele genade. Bij rust stond het weliswaar nog maar 2-0, maar de Rotterdammers waren toen ook al Kelvin Leerdam (twee gele kaarten) en Leroy Fer (zware knieblessure) kwijtgeraakt. Met tien tegen elf gooide Feyenoord de handdoek in de ring en kon PSV aan het zelfvertrouwen en het doelsaldo werken. Jonathan Reis maakte drie van de tien doelpunten in de grootste overwinning van PSV ooit in de Eredivisie.

“Ja, ik ben en blijf solidair met Mario Been”, zei technisch directeur Leo Beenhakker na de vernedering. "Ik geloof heilig in zijn kwaliteiten. Maar om nu te zeggen dat mijn lot aan hem is verbonden, gaat te ver. Of mijn toekomst wel met Mario samenvalt? Lieve jongen, ik ben 68 jaar. Ik ben blij dat ik elke ochtend weer wakker word en mijn krakkemikkige lichaam in beweging kan zetten om voor Feyenoord aan de slag te gaan."

Been stelde zijn eigen positie nog ter discussie in de kleedkamer, maar bleef gewoon aan als trainer van Feyenoord. Op de tweede plaats in de verkiezing voor Moment van het Jaar stemden de bezoekers van Voetbalzone voor de heldenontvangst die het Nederlands elftal kreeg na de verloren finale tegen Spanje, terwijl het eerste kampioenschap van FC Twente het brons pakte. Vorig seizoen kozen jullie overigens voor de wedstrijd tussen Chelsea en Liverpool, die in een 4-4 gelijkspel eindigde

08-01-2011, 17:07


heb je dit zelf geschreven of wat

08-01-2011, 17:19
voetbalzone.nl

08-01-2011, 18:07
heerlijke westrijd was da psv heeft jullie vekracht

08-01-2011, 18:07


die deed wel pijn haha nu nog steeds

08-01-2011, 18:11
in de kuip zullen ze niet verder gaan dan 0-5

08-01-2011, 18:13
je weet zelf wel beter.

08-01-2011, 18:16
hoop dat feyenoord zijn eer weet te herstellen in de volgende ontmoeting tegen psv..

Maar goed de vernedering heeft er wel voor gezorgd dat feyenoord maatregelen heeft genomen om de schulden deels af te lossen.. door aandelen te verkopen..ze kregen eindelijk door dat het zo niet door kon gaan... het was wel een mokerslag

dus er is ook wat goeds uitgekomen..