Bekijk volle/desktop versie : Wat te doen met een slechte buurman?



06-01-2011, 22:04
Salam alaikoem,

Ik leef al jaren met stress. Wij hebben een buurman, die vaak dronken is en dan de hele dag loopt te schreeuwen. Hij is denk ik ook geestelijk niet in orde.

Mijn man heeft tig keer geprobeerd met hem te praten en geduldig te blijven, maar geduld hebben begint nu echt moeilijk voor ons te worden. Dit is nu jaren aan de gang. Hij discrimineert ons ook vanwege ons geloof en manier van kleden.

Mijn man is een man met veel sabr, maar ik zie dat hij het af en toe ook niet makkelijk heeft.

Wij proberen goed voor onze buurman te zijn, maar helaas heeft hij daar geen boodschap aan.

De woningbouwvereniging kan helaas niets doen. Ik heb wel een aantal opnames gemaakt met mijn telefoon. Je hoort hem schreeuwen, niet echt duidelijk maar tenminste wat. Ik weet niet meer wat ik kan doen. We hebben alles geprobeerd, maar met hem valt niet te praten.

Hoe moet je dit nou islamitisch oplossen? Mijn man blijft hameren op sabr, maar ik kan dit niet meer aan. Mijn man werkt en ik ben diegene die hier altijd met het geschreeuw moet leven.