Bekijk volle/desktop versie : Wie o wie??



Pagina's : [1] 2

06-01-2011, 20:18
Salaam ou alaykoum, wie weet hoe jij je voelt als je door een boze oog bestoken bent?


06-01-2011, 21:26


kan van alles zijn.

06-01-2011, 21:28
Okee. Ken je niemand die er ooit mee temaken heeft gehad?

06-01-2011, 21:33
Ik heb geen statestieken of cijfers. Het kan varieren van iets uit je handen laten vallen tot ernstig ziek worden of erger.

Je moet elke dag doe'a doen tegen de boze oog.

07-01-2011, 11:18


Dankje! Is er niemand anders die wat meer weet?

07-01-2011, 11:43

Citaat door sara19:
Salaam ou alaykoum, wie weet hoe jij je voelt als je door een boze oog bestoken bent?




dan leef je allemaar in problemen

07-01-2011, 20:07
Vraag: Hoe kun je je behoeden tegen het boze oog, en stel dat je getroffen bent door het boze oog wat zou je kunnen doen om jezelf te genezen?

Antwoord: In de naam van Allah de Erbarmer de Meest Barmhartige

Ibn Abbas (Allah's welbehagen zij met hem) heeft gezegd: De profeet (Allah's vrede en genade zij met hem) heeft gezegd: " het boze oog is waarlijk, en als er iets was dat eerder dan het lot plaats vindt, dan zou het boze oog dat zijn" Overgeleverd door Moesliem, Ahmed, ibn Hiebbaan, Al haakiem en Athabarie.

In soennan ibn dawoed is overgeleverd dat Aicha (Allah's welbehagen zij met haar) gezegd heeft dat de profeet (Allah's vrede en genade zij met hem) gebood degene waar het boze oog afkomstig is, de kleine wassing te verrichten (Woedoe') en met dat water wast (grote wassing - Al ghosl) degene die getroffen is door het boze oog zich. Overgeleverd door Boekharie, Moesliem ibn Maadjah, Nasa'ie en anderen.

In verschillende overleveringen kan men lezen dat Al mo'awidatayn (soerat Annas en Soerat Al falaq) een bescherming biedt tegen het kwaad dat afkomstig is van de mens en van de Djinn. In soerat Al falaq wordt de mens opgeroepen tot het zoeken van bescherming bij Allah tegen het van de zwarte magie afkomstige kwaad in het bijzonder en tegen het andere kwaad in het algemeen.

Soerat Annas heeft in het bijzonder het kwaad - en de verleiding tot het kwaad - dat van de Djinn's en de mens afkomstig is tot onderwerp. Daarnaast is het reciteren van Soerat Al Fatiha en Ayat Al koersie (dat is aya nummer 255 van soerat Al baqara) ook aan te raden. Naast het reciteren van de Qor-aan zijn er verschillende profetische smeekbedes om zich te genezen en te beschermen tegen het boze oog zoals :
A3oedhzoe biekaliemaatiee Allahie Attaaamaatie mien sharrie maaa galaq. (Ik zoek mijn toevlucht bij Allah door zijn volmaakte woorden tegen al het slechte wat Hij geschapen heeft).
A3oedhzoe biekaliemaatie Allahie attaamatie mien xxxxxxe shaytaanien wa haamah wa mien kollie 3aynien laammah. (Ik zoek mijn toevlucht bij Allah door zijn volmaakte woorden tegen de satan en al het kwade, en tegen het jaloerse boze oog).
De boodschapper van Allah (Allah's vrede en genade zij met hem) heeft ons geboden om de volgende woorden te zeggen nadat men iets moois gezien heeft: "Maa shaa Allah, laa qowwata iella biellah"

De Engel Gabriel (Allah's vrede zij met hem) heeft de profeet (Allah's vrede en genade zij met hem) genezen met een smeekgebed:"Bismillahie Orqieka mien xxxxxxe daa'ien yo'dhzika, mien xxxxxxe nafssien aw 3aynien 'haasied, Allahoe yashfieka, biesmie Allahie orqieka" Overleverd door Moesliem en tiermiedie. (De nederlandse betekenis hiervan is: ""In de naam van Allah genees ik jou tegen alles wat jou schaadt, tegen ieder ziel die schaadt, tegen alle jaloerse boze ogen. Allah geneest jou, In de naam van Allah genees ik jou&quot

Een persoon die vreest getroffen te worden door het boze oog, dient al wat aandacht trekkend is te vermijden.

En Allah en zijn Boodschapper weten het beste
Cyber-Imam, Het team van al-Islaam.com

07-01-2011, 20:28
Ik word vaak door boze oog gestoken.
Dan ga ik hard gapen en krijg tydens het gapen tranende ogen,moe.

08-01-2011, 16:01
oke dankje wel! Inshaa'Allah gaat het allemaal snel voorbij.

10-01-2011, 09:46
BarrakaAllah oe fiek broeder voor het plaatsen!

10-01-2011, 20:42
Ik vind het zo een angstaanjagend onderwerp, dat iemand vanwege jaloezie jou kan neerhalen. Lajhfed.

10-01-2011, 20:53

Citaat door Miss_Drioucha:
Ik word vaak door boze oog gestoken.
Dan ga ik hard gapen en krijg tydens het gapen tranende ogen,moe.



als dat zo is, dan krijg ik elke dag te maken met boze oog

10-01-2011, 21:05



Citaat door Miss_Drioucha:
Ik word vaak door boze oog gestoken.
Dan ga ik hard gapen en krijg tydens het gapen tranende ogen,moe.



Serieuse, link jij dat soort symptomen,echt op boze ogen?

10-01-2011, 21:06

Citaat door sara19:
Salaam ou alaykoum, wie weet hoe jij je voelt als je door een boze oog bestoken bent?




Wat zijn jou symptomen?

10-01-2011, 21:11
Men is vaak versuft en heeft zin om te slapen
- Men houdt ervan om zich heel veel te rekken als men wakker wordt van het slapen.
- Verlamdheid ergens op het lichaam
- Men zweet vaak op het voorhoofd en op de rug
- Misselijk worden zonder reden en overgeven
- Buikkrampen en diaree
- Vaak spugen
- Tijdens de roqya moet men veel boeren en krijgt men oprispingen uit de maag
- Soms krijgt men gewoon zin om te huilen
- Delen van het lichaam worden koud
- Tintelingen in delen van het lichaam
- Veel jeuk op het lichaam
- Snel kloppend hart
- Hoge temperatuur in het lichaam en soms gaat dit gepaard met haaruitval
- Het veel knipperen met de ogen en veel aan je ogen wrijven
- Het dromen of zich verbeelden dat een oog of ogen hem aanstaren
- Als men geraakt is met het boze oog en bezeten word daardoor, dan moet men tijdens het reciteren van roqya veel gapen, ook zijn er veel symptomen van al-Mass die gelden voor het boze oog.
- Veel gapen tijdens de roqya ook gepaard met betraande ogen, wanneer er geen roqya is, is dit niet het geval.
- hoofdpijn
- Gelig gezicht of een zwarte vlek op het gezicht of ergens op het lichaam.
- Veel zweten en plassen
- Geen zin om te eten.
- Krijgt het heel warm ook al is het koud en ook andersom.
- Pijn in de onderrug en zware geblokkeerde schouders.
- Druk op de borst die gepaard gaat met overdreven gehuil zonder reden
- Depressief, weinig praten en lachen en men denkt slecht over het leven en wenst de dood.
- Sterke emoties, abnormale woede en veel psychische klachten zoals desillusie en veel angst.
- Moeilijk om lang te staan of lange afstanden te lopen of om zwaar werk te doen
- Vergeetachtigheid en slaap bij het lezen van de Koran of het bezig zijn met studeren.
- Moeilijk kunnen slapen.

Pagina's : [1] 2