Bekijk volle/desktop versie : Rellen in Algerije over hoge prijzen



Pagina's : [1] 2

06-01-2011, 18:01
In Algerije zijn rellen uitgebroken vanwege de hogere voedselprijzen. In de hoofdstad Algiers raakten jongeren voor de tweede dag slaags met de politie. Die schoot met traangas naar jongeren die stenen gooiden naar overheidsgebouwen, en winkels en auto's vernielden.

Er is frustratie over de werkloosheid en de prijsstijgingen van onder meer melk, suiker en meel. Algerije is rijk dankzij de gas- en olievoorraden, maar de welvaart neemt alleen maar af.

In buurland Tunesië is het de laatste tijd ook onrustig, met protesten tegen de hoge werkloosheid. Bij rellen zijn daar onlangs drie doden gevallen.


http://nos.nl/artikel/209879-rellen-in-algiers-over-hoge-prijzen.html

hopelijk komt er een eind aan die dictaturen

06-01-2011, 18:02


Zeggen ze dat hollanders gierig zijn

06-01-2011, 18:10

Citaat door led_zeppelin:
Zeggen ze dat hollanders gierig zijn
die stoppen dat soort dictators geld toe (nigeria) and fuck the people.

06-01-2011, 18:14
volluk kom in opstand tegen die ijzeren handige presidenten!

06-01-2011, 18:15



Citaat door led_zeppelin:
Zeggen ze dat hollanders gierig zijn


April is precies de goede tijd, dan kan je nog ademen..
Waar ergens ga je heen?

06-01-2011, 18:40

Citaat door led_zeppelin:
Zeggen ze dat hollanders gierig zijn


06-01-2011, 19:04
hollanders zijn gierig.

06-01-2011, 19:17
Als die westerse kolonisten er niet waren geweest.Dan was heel Afrika een welvarend continent.

06-01-2011, 20:07
Algerije blijft miljarden pompen in de economie, maar het haalt niks uit. Tussen 2005 en 2020 hebben ze 150 miljard dollar geinvsteerd in infrastructuur, bouw van 2 miljoen huizen, etc maar het heeft weinig uitgehaald..
Nu gaan ze weer 300 miljard pompen...

Algerije moet gewoon haar economie openen net zoals Turkije heeft gedaan. Ze hebben investeringen nodig...

Als Algerije de Maghreb Unie zou lanceren zouden Marokko, Algerije en Tunesie 3% extra economische groei krijgen per jaar. De Maghreb heeft 7% economische groei nodig om de grote werkloosheid te kunnen verminderen.
Maar Algerije is niet geinteresseerd, ze denken dat ze niemand nodig hebben. En nu plukken ze daar de vruchten van..

06-01-2011, 20:08
graan, koffie, suiker, groente, fruit. Het wordt allemaal duurder.

Ik denk dat ik ga beginnen met hamsteren.

06-01-2011, 20:17

Citaat door kingmaroc4:
van die label komen jullie toch niet af zeggen ze niet zelf in amerika aan de andere kant van de wereld als man vrouw op date gaan today we go dutch dat hoef ik jou toch niet uit te leggen wat dat is

Relax man, was een grapje. Tientje lenen? Ik wil het wel morgen terug.

06-01-2011, 20:21
heb ff geen bron, maar volgens mijn info is Tunesie een van de snelst groeiende ecomieen van in ieder geval afrika.

06-01-2011, 20:35


Hollanders zijn ook heel gierig

07-01-2011, 11:06

Citaat door Mister1979:
Algerije blijft miljarden pompen in de economie, maar het haalt niks uit. Tussen 2005 en 2020 hebben ze 150 miljard dollar geinvsteerd in infrastructuur, bouw van 2 miljoen huizen, etc maar het heeft weinig uitgehaald..
Nu gaan ze weer 300 miljard pompen...

Algerije moet gewoon haar economie openen net zoals Turkije heeft gedaan. Ze hebben investeringen nodig...

Als Algerije de Maghreb Unie zou lanceren zouden Marokko, Algerije en Tunesie 3% extra economische groei krijgen per jaar. De Maghreb heeft 7% economische groei nodig om de grote werkloosheid te kunnen verminderen.
Maar Algerije is niet geinteresseerd, ze denken dat ze niemand nodig hebben. En nu plukken ze daar de vruchten van..



lul niet slap in de Maghreb landen wordt door fraude smeergeld alles te niet gedaan en van de economie profiteren slecht diegene die geld hebben of de macht

een voorbeeld alle zwarte handel smokkelwaar en al het geld om het in stand te houden .

Het mooiste is ze geven de politie agenten de schuld die staan daar om te handhaven maar het volk geeft ze smeergeld weg economie

07-01-2011, 11:08

Citaat door led_zeppelin:
Relax man, was een grapje. Tientje lenen? Ik wil het wel morgen terug.


geef je geen groen punt terug gierige hollander ?

Pagina's : [1] 2