Bekijk volle/desktop versie : 'Liefde blokkeert gedeelte van brein', zowel bij homo's als hetero's.



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

06-01-2011, 17:13
Bij voorbaat excuses voor de ostentatieve wijze waarop ik de gelijkheid van homoseksuelen en heteroseksuelen in de titel heb verwerkt, maar het is van groot belang, zeker op deze site.

Gebleken is dat het kijken naar een afbeelding van de geliefde bepaalde delen van de grote hersenen deactiveert en dat dit precies hetzelfde gebeurt bij homo's en hetero's. De conclusie die we hieruit kunnen trekken is dat het "liefdesmechanisme" van homo's en hetero's blijkbaar op dit punt hetzelfde werkt. Dat is belangrijk om te weten, want het onderstreept nog eens de wetenschap dat homo's echt verliefd zijn op hun partner en dat het niet een of andere geestesziekte is waardoor ze "denken" dat ze verliefd zijn of iets dergelijks raars. Je ziet zulke ongefundeerde uitspraken vaak verkocht worden door de wat fundamentelere gelovigen op deze site en het is mijnsinziens belangrijk om dat een halt toe te roepen.

-------------------------------------------------------------------------

'Liefde blokkeert gedeelte van brein'

AMSTERDAM – Als verliefde mensen naar hun partner kijken, worden er delen van hun hersenen uitgeschakeld. Dat hebben Britse wetenschappers aangetoond.
© Thinkstock

Mensen die staren naar een foto van hun geliefde, vertonen bijna geen activiteit in de grote hersenen. Vooral delen van het brein die belangrijk zijn bij het beoordelen van andere mensen worden uitgeschakeld.

Dat melden wetenschappers van het University College London in het online wetenschappelijk tijdschrift PloS One.

Allesoverheersend

Volgens de onderzoekers suggereren hun bevindingen dat liefde echt 'blind' maakt. “Passionele romantische liefde wordt meestal geactiveerd door visuele input en zorgt voor een allesoverheersende en gedesoriënteerde staat”, verklaart hoofdonderzoeker Semir Zeki op nieuwssite Physorg.com.

De wetenschappers kwamen tot hun bevindingen door tijdens een onderzoek 24 proefpersonen te confronteren met een foto van hun romantische partner en enkele foto’s van andere vrienden. Vervolgens werd er een hersenscan gemaakt van de deelnemers.

Beloningsgebieden

Het aantal mannen en vrouwen onder de proefpersonen was gelijk verdeeld. Verder waren twaalf van de vierentwintig deelnemers aan het experiment homoseksueel. De rest was heteroseksueel.

Het experiment wees uit dat er een specifiek patroon van hersengebieden actief werd als de proefpersonen keken naar hun geliefde. Vooral de zogenaamde beloningsgebieden waarin dopamine wordt afgegeven, vertoonden veel activiteit.

Als de deelnemers keken naar foto's van 'gewone' vrienden werden deze hersengebieden niet geactiveerd.

Homoseksueel

Het proces dat in het brein werd ontketend door de aanblik van de geliefde, verliep bij mannen, vrouwen, homoseksuelen en heteroseksuelen op dezelfde manier. Ook werden bij alle proefpersonen dezelfde hersengebieden gedeactiveerd.

“Ook uit eerdere studies is al gebleken dat er bij het kijken naar je geliefde een patroon in je brein wordt geactiveerd dat beperkt blijft tot een paar hersengebieden met veel connecties”, aldus Zeki.


http://www.nu.nl/wetenschap/2415734/liefde-blokkeert-gedeelte-van-brein--.html

06-01-2011, 17:16


Dat is niks vergeleken als bij degenen die lijden aan liefde voor God. Daarbij valt zo'n beetje alles uit.

06-01-2011, 17:37
Liefde is dus de beste drug!

06-01-2011, 17:43

Citaat door led_zeppelin:
Bij voorbaat excuses voor de ostentatieve wijze waarop ik de gelijkheid van homoseksuelen en heteroseksuelen in de titel heb verwerkt, maar het is van groot belang, zeker op deze site.

Gebleken is dat het kijken naar een afbeelding van de geliefde bepaalde delen van de grote hersenen deactiveert en dat dit precies hetzelfde gebeurt bij homo's en hetero's. De conclusie die we hieruit kunnen trekken is dat het "liefdesmechanisme" van homo's en hetero's blijkbaar op dit punt hetzelfde werkt. Dat is belangrijk om te weten, want het onderstreept nog eens de wetenschap dat homo's echt verliefd zijn op hun partner en dat het niet een of andere geestesziekte is waardoor ze "denken" dat ze verliefd zijn of iets dergelijks raars. Je ziet zulke ongefundeerde uitspraken vaak verkocht worden door de wat fundamentelere gelovigen op deze site en het is mijnsinziens belangrijk om dat een halt toe te roepen.


06-01-2011, 20:34


En van jankende vrouwen krijg je een slappe:
http://www.nrc.nl/nieuws/2011/01/06/vrouwentranen-verminderen-sekslust-man/

06-01-2011, 21:01
Ik haat liefde!

06-01-2011, 21:02
Gelijk allemaal toepasselijke reclame krijg ik

x
Ben jij Lesbisch?Girls.G-Dating.nl
Kom hier in contact met leuke lesbiennes en vindt een leuke date!
x

Gayreisburo FreedomTravelwww.freedom-travel.nl
Individuele gayreizen en actieve groepsreizen voor gays
x
Homo dating - mannenwww.2date.nl
Gratis uitproberen, 100% gay dating Mannen voor een date of afspraak

06-01-2011, 21:06
Bedankt voor je didactische en opvoedkundige inzet, Led_Zeppelin. Het is hier hard nodig.

06-01-2011, 21:09
je moet ook niet verliefd worden, dombo's.

06-01-2011, 21:11
Sinds wanneer staan bepaalde hersenactiviteiten gelijk aan het wetenschappelijk aantonen van emoties zoals bijvoorbeeld liefde? Voor zover ik weet zijn de wetenschappers daar nog lang niet over uit.

06-01-2011, 21:15

Citaat door boterbroekje:
Gelijk allemaal toepasselijke reclame krijg ik

x
Ben jij Lesbisch?Girls.G-Dating.nl
Kom hier in contact met leuke lesbiennes en vindt een leuke date!
x

Gayreisburo FreedomTravelwww.freedom-travel.nl
Individuele gayreizen en actieve groepsreizen voor gays
x
Homo dating - mannenwww.2date.nl
Gratis uitproberen, 100% gay dating Mannen voor een date of afspraak



whhahaahaha ze proberen je te bekeren!

Ik heb een ad voor het tijdschrift 'trouwen'...

06-01-2011, 21:15
voor eeuwig vrijgezel blijven is ook geen optie. moet ik dan toch verliefd worden en misschien wel je hart laten breken? weer ellende.. wat moet je dan?? help mij!

06-01-2011, 21:16



Citaat door Serendipity84:
voor eeuwig vrijgezel blijven is ook geen optie. moet ik dan toch verliefd worden en misschien wel je hart laten breken? weer ellende.. wat moet je dan?? help mij!

Wedden dat ik jouw hart eerder breek dan jij het mijne?

06-01-2011, 21:18

Citaat door Serendipity84:
voor eeuwig vrijgezel blijven is ook geen optie. moet ik dan toch verliefd worden en misschien wel je hart laten breken? weer ellende.. wat moet je dan?? help mij!

je moet altijd zorgen dat de ander meer van je houd dan jij van hem
jammer genoeg moet je wel verliefd worden ja...

06-01-2011, 21:20

Citaat door led_zeppelin:
Wedden dat ik jouw hart eerder breek dan jij het mijne?


ik wil niet dat mijn hart wordt gebroken, en wil ook geen wedstrijdje doen.
wil gewoon gelukkig zijn met en lieve sterke man, maar blijkbaar is mij dat niet gegunt

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12