Bekijk volle/desktop versie : Wie heeft er ook een spastische darm?



Pagina's : [1] 2

06-01-2011, 16:49
Wie heeft er ook veel last van de darmen?
Is er bij jou ook een spastische darm gediagnoseerd?


Hoe ga jij daar mee om?
Heb je medicatie?
Wat kan je wel en niet eten?

Wat voor onderzoeken heb je gehad?


Ik mag geen onderzoeken laten doen, omdat ik zwanger ben.

Ik heb nu van die vezelzakjes gekregen die ik in moet nemen,

maar die kots ik er meteen weer uit.

Welke medicatie heeft bij jou geholpen?

06-01-2011, 16:54


Is het mogelijk dat je lactose-intolerant bent? Wat zijn je precieze symptomen en wanneer zijn deze begonnen? Heb je last van constipatie alleen?

Mabrouk met je zwangerschap liefje

06-01-2011, 17:00

Citaat door Sfinks:
Is het mogelijk dat je lactose-intolerant bent? Wat zijn je precieze symptomen en wanneer zijn deze begonnen? Heb je last van constipatie alleen?

Mabrouk met je zwangerschap liefje



Dank je wel.


Sinds de bevalling van mijn dochter, nummer 2.. in 2000

Last van obstipatie, maar niet altijd.

veel krampen, opgezwollen buik, darmen die niet werken...etc

Na de bevalling van mijn zoontje, kreeg ik vreselijk buikkrampen,

echt nniet te beschrijven.

Mijn buik zwolde helemaal op.

Toen de ambulance medewerkers er waren, vroegen ze":

Mevrouw wanneer gaat u bevallen?

Ik was die dag al bevallen.

Hij zei dat ze zo'n buik een Skippybal noemden.

Ben toen opgenomen in het ziekenhuis.
Er zat alleen maar lucht in mijn darmen en die hadden zich helemaal opgeblazen.
Hand vol pijnstillers gekregen, maar dat heeft maar een paar uur gejholpen.

Sindsdien heb ik problemen met mijn darmen.
En nu ik weer zwanger ben, is het weer erger geworden.

Ik ben niet bang voor de bevalling, maar wel voor die pijnaanvallen na de bevalling van die darmen.

Die pijn is erger dan de weeën.

06-01-2011, 17:02
Ik heb een spastische darm, nooit medicijnen voor gekregen. Mij is verteld wat ik wel en niet mag eten. Soms heb ik nergens last van en dan denk ik dat ik maar weer alles kan eten, maar dan voel ik het weer en heb ik weer weken achtereen last van mijn darmen. Soms als het aanhoudt dan krijg ik diclofenac tegen de pijn en om eventuele ontstekingen te remmen. Ik maak het soms nogal eens bont met wit brood en (light) frisdranken.

06-01-2011, 17:07


Ik heb jaren last van gehad. Gelukkig nu wat minder.

Die hele onderzoeken stellen niets voor. Ik heb van alles geprobeerd aan medicatie, vezelzakjes enz... wallou.


Wat wel bij mij helpt, na eten een kopje thee te drinken.

Elke ochtend(schijnt ook gezond te zijn) Warm water met een citroentje erin. Dat reinigt je lichaam van afvalstoffen.

06-01-2011, 17:23
heb allerlei onderzoeken gehad zo een slangetje je weet wel ze hebebn gezocht of ik miss ziekte van crohn had echt jaren vreselijke pijn steken en van alles , maar toen ik na mn bevaklling wilde afvallen en brood pasta en aardappelen had afgeschaft was alles ineens over!!!


geen last meer gehad behalve als ik weer brood en pastas eet en aardappelen krijg ik weer last

06-01-2011, 17:27

Citaat door Louwelieh:
heb allerlei onderzoeken gehad zo een slangetje je weet wel ze hebebn gezocht of ik miss ziekte van crohn had echt jaren vreselijke pijn steken en van alles , maar toen ik na mn bevaklling wilde afvallen en brood pasta en aardappelen had afgeschaft was alles ineens over!!!


geen last meer gehad behalve als ik weer brood en pastas eet en aardappelen krijg ik weer last



Same here! Ik kreeg te horen dat ik wel volkorenbrood, volkorenpasta en zilvervliesrijst mag eten.

Wat heb jij als alternatief gebruikt voor brood, pasta's en aardappelen?

06-01-2011, 17:29

Citaat door VrouwIngenieus:
Same here! Ik kreeg te horen dat ik wel volkorenbrood, volkorenpasta en zilvervliesrijst mag eten.

Wat heb jij als alternatief gebruikt voor brood, pasta's en aardappelen?

als ik dat eet! heb ik echt een probleem dan lig ik op de grond te rollen van de pijn en diaree aanvallen

voor mij niks met granen of zetmelen of iets in die richting ,

ik eet veel groenten en vis of vlees of kip

06-01-2011, 17:32

Citaat door Louwelieh:
als ik dat eet! heb ik echt een probleem dan lig ik op de grond te rollen van de pijn en diaree aanvallen

voor mij niks met granen of zetmelen of iets in die richting ,

ik eet veel groenten en vis of vlees of kip



Ik ook! Ben al een aantal keren op de huisartsenpost terecht gekomen omdat ik ofwel 's nachts of in het weekend verging van de pijn. Ik vind het zo moeilijk, want soms wil ik bepaalde dingen zo graag eten. Bijvoorbeeld lasagna! Wanneer ik dat lang niet heb gegeten dan wil ik gewoon een portie!

07-01-2011, 10:53
wajouw, ik zou echt niet zonder brood en aardappelen kunnen.
Niet elke dag natuurlijk, maar wel een paar x per week.

Ik heb niet het idee dat het aan bepaald eten ligt.
Wel aan Kool, daar kan ik niet tegen.
Maar brood'??

07-01-2011, 10:56
Me, ik verga letterlijk dan van de pijn. Medicatie had ik al jaren terug afgeschaft, alleen zit nog steeds met de opgezwollen buik. Ik irriteer me eraan! De kijkoperatie is werkelijk niet te doen.

07-01-2011, 10:56

Citaat door AyourInou.:
Me, ik verga letterlijk dan van de pijn. Medicatie had ik al jaren terug afgeschaft, alleen zit nog steeds met de opgezwollen buik. Ik irriteer me eraan! De kijkoperatie is werkelijk niet te doen.



Waarom is de kijkoperatie niet te doen?
En waarom ben je gestopt met medicatie?

07-01-2011, 11:00



Citaat door mmu2:
Waarom is de kijkoperatie niet te doen?
En waarom ben je gestopt met medicatie?


Medicatie hielp absoluut niet bij mij, en was dan ook niet van plan om het te blijven slikken. De vezelzakjes hield ik niet meer uit, en kwam er per direct uit. Er werd me geadviseerd bananen te eten, maar kreeg het niet door mijn keel. Ik heb een aantal keren een kijkoperatie moeten doorgaan, maar zovaak kon het niet, omdat ik de pijn niet aankon. Ik had gedurende de tijd altijd last van mijn darmen. Ik heb een infectie ooit gehad, subhanaAllah die loste zichzelf op.

07-01-2011, 11:04
Ik heb prikkelbaardarmsyndroom, ontzettende buikpijn (hevige krampen), obstipatie, dikke buik etc.

Veel onderzoeken gehad, zakjes gekregen, pijn medicatie en medicijnen die de krampen tegengaan. Inmiddels weet ik dat de klachten vermeerderen bij heftige emoties of stress, sommige etenswaren verergeren het ook (zaden (zonnepitten enzo) deegwaren etc)

Ik gebruik geen medicijnen meer maar probeer te letten op eten en heftige situaties.

11-01-2011, 09:37

Citaat door AyourInou.:
Medicatie hielp absoluut niet bij mij, en was dan ook niet van plan om het te blijven slikken. De vezelzakjes hield ik niet meer uit, en kwam er per direct uit. Er werd me geadviseerd bananen te eten, maar kreeg het niet door mijn keel. Ik heb een aantal keren een kijkoperatie moeten doorgaan, maar zovaak kon het niet, omdat ik de pijn niet aankon. Ik had gedurende de tijd altijd last van mijn darmen. Ik heb een infectie ooit gehad, subhanaAllah die loste zichzelf op.

k snap t niet je krijgt vezelzakjes om je ontlasting zachter te maken en daarna moest je banaan eten wat je ontlasting juist hard maakt?

Pagina's : [1] 2