Bekijk volle/desktop versie : Israel hield economie Gaza op rand van afgrond



Pagina's : [1] 2 3 4 5

06-01-2011, 09:01
Israel heeft getracht de economie van de Gazastrook 'op het randje van instorting' te houden, zonder een crisis te veroorzaken.

Dat hebben Israelische functionarissen in 2008 tegen Amerikaanse diplomaten gezegd.

Dit meldde de Noorse krant Aftenposten woensdag op basis van diplomatieke documenten die hij van WikiLeaks kreeg. Israelische functionarissen verklaarden verschillende keren tegen Amerikaanse ambassademedewerkers dat Israel de economie van Gaza bewust op het randje van instorting hield, zonder het laatste zetje te geven. Dit deden ze als onderdeel van het embargo tegen Gaza. In de Gazastrook wonen ongeveer 1,3 miljoen Palestijnen waar beweging Hamas de macht heeft.


Bron: Telegraaf

06-01-2011, 13:25


Ik hoor de naievelingen onder ons al vragen: zouden ze ermee wegkomen?

06-01-2011, 13:26
Vijanden die jou wensen van de kaart te vagen moet je ook niet al te welvarend maken, logisch toch .....

06-01-2011, 13:30

Citaat door fries26:
Vijanden die jou wensen van de kaart te vagen moet je ook niet al te welvarend maken, logisch toch .....

Wat tevens een sluitende verklaring zou kunnen zijn van het economisch achterblijven van Friesland.

06-01-2011, 13:31



Citaat door Evenblij:
Wat tevens een sluitende verklaring zou kunnen zijn van het economisch achterblijven van Friesland.


........... Goeie

06-01-2011, 13:50

Citaat door Evenblij:
Wat tevens een sluitende verklaring zou kunnen zijn van het economisch achterblijven van Friesland.


autch 1-0

06-01-2011, 19:23
Gaza bewoners zijn niet klein te krijgen

06-01-2011, 23:00

Citaat door Redactie:
Israel heeft getracht de economie van de Gazastrook 'op het randje van instorting' te houden, zonder een crisis te veroorzaken.

Dat hebben Israelische functionarissen in 2008 tegen Amerikaanse diplomaten gezegd.

Dit meldde de Noorse krant Aftenposten woensdag op basis van diplomatieke documenten die hij van WikiLeaks kreeg. Israelische functionarissen verklaarden verschillende keren tegen Amerikaanse ambassademedewerkers dat Israel de economie van Gaza bewust op het randje van instorting hield, zonder het laatste zetje te geven. Dit deden ze als onderdeel van het embargo tegen Gaza. In de Gazastrook wonen ongeveer 1,3 miljoen Palestijnen waar beweging Hamas de macht heeft.


Bron: Telegraaf



even uppen voor de pisrael lovers

06-01-2011, 23:05

Citaat door Evenblij:
Wat tevens een sluitende verklaring zou kunnen zijn van het economisch achterblijven van Friesland.



De Bom is schijnbaar minder gevaarlijk geworden dan het kapitaal wat systematische landen kan vernietigen!!!!

06-01-2011, 23:05
Tja de eerste keer dat Israël gewetensvol met buren omgaat moet ik nog meemaken

06-01-2011, 23:06

Citaat door fries26:
Vijanden die jou wensen van de kaart te vagen moet je ook niet al te welvarend maken, logisch toch .....

Nee, dat vind ik niet logisch. De herstelbetalingen die Duitsland na WO I opgelegd kreeg bij het verdrag van Versailles waren de kiem voor WO II. De Europese Gemeenschap voor Kolen en Staal waar zowel Frankrijk en Duitsland in participeerden was zowel goed voor de welvaart als voor de vrede. Laat de Gazanen gewoon op een fatsoenlijke manier handel drijven en hun boterham verdienen. Dan wil ik nog wel eens zien hoelang Hamas aan de macht blijft.

06-01-2011, 23:12

Citaat door fierljepper:
Nee, dat vind ik niet logisch. De herstelbetalingen die Duitsland na WO I opgelegd kreeg bij het verdrag van Versailles waren de kiem voor WO II. De Europese Gemeenschap voor Kolen en Staal waar zowel Frankrijk en Duitsland in participeerden was zowel goed voor de welvaart als voor de vrede. Laat de Gazanen gewoon op een fatsoenlijke manier handel drijven en hun boterham verdienen. Dan wil ik nog wel eens zien hoelang Hamas aan de macht blijft.


06-01-2011, 23:16



Citaat door Moker__Oujdi:
Tja de eerste keer dat Israël gewetensvol met buren omgaat moet ik nog meemaken


Wanneer ging Hamas goed om met Israëlische buren?

06-01-2011, 23:19

Citaat door A.de.Flater:

Nou, vertel maar. Wat deugd er niet aan mijn reactie? Alleen smilies plaatsen is wel erg goedkoop.

06-01-2011, 23:20

Citaat door fries26:
Wanneer ging Hamas goed om met Israëlische buren?

Andere vraag, of misschien wel dezelfde: wat was er eerder, de kip of het ei?

Pagina's : [1] 2 3 4 5