Bekijk volle/desktop versie : verduidelijking uitspraak sheig fawas takfier of conform de sunna?



Pagina's : [1] 2

06-01-2011, 01:19




verduidelijking uitspraak sheig fawas takfier of conform de sunna?



zoals we onlangs hebben gezien , en gehoord proberen sommige mensen nog altijd zaken toe te s en te schrijven en te verdraaien zodat ze hun doelstelling kunnen behalen namelijk . het verklaren van anderen tot innovatoren en dwalenden. oorspronkelijk is hier de oorzaak van puur dat men of weinig of geen kennis heeft . en ook met name de arabische taal.

het gesprek wat tussen aboe imraan de (takfiri ) is geweest en sheig fawas is zonder de toestemming van sheig fawas opgenomen en vertaald ( dramatisch vertaald en sommige zaken niet-vertaald) en verspreid op het internet wat voor de nodige onrust heeft gezaait en tweedracht onder de moslims.

ik wil hier slechts iets verduidelijken waar een andere klein aantal mensen de kans en gelegenheid zag gebruik of beter gezegd misbruik te maken van deze situatie en zaken toeschrijven of te verdraaien van wat sheig fawas gezegd zou hebben namelijk de woorden : وقاتل الله حكام العرب معهم ...

de vertaler van het filmpje vertaalde de woorden van fawas over de arabische leiders als volgt : '' moge allah hen bestrijden , en de arabische leiders met hen ''

bestrijden is niet de enige vertaling voor het woordje : '' قاتلك الله "

laten we eens gaan kijken wat de sahabaa zeiden en de geleerden zeggen over het gebruik van de woorden :'' قاتلك الله "

قاتلك الله = oorsprong van dit woord is dat het een smeekbede is en het in specifieke betekenis gebruikt kan worden voor '' vervloeken '' zoals allah zegt in de koran : ( قَاتَلَهُمُ اللَّهُ أَنَّى يُؤْفَكُونَ )
soera al munafqoen.vers 4 Allah's vloek zij over hen! Hoe ver zijn zij afgewend (van de Waarheid)!

imaam al qurtobi zei : '' namelijk moge allah 's vloek op hen rusten'' doelend op joden en cistenen, want degene die vervloekt is is als degene die gedood is.
imaam ibn jareer zei : '' namelijk moge allah 's vloek op hen rusten'' in de zin van verbazingwekkend.
ibn 3abbaas zei : '' alle woorden die voorkomen in de koran met de naam '' قتل '' (dus het woordje waar het nu allemaal om draait ) duid op '' vervloeken''

وقد يُطلَق ولا يُراد به حقيقة الدعاء ؛ لأن العرب قد تُطلِق الكلمة ولا يُراد بها ظاهرها .
ومنه حديث معاذ بن جبل عن النبي صلى الله عليه وسلم قال : لا تؤذى امرأة زوجها في الدنيا إلا قالت زوجته من الحور العين : لا تؤذيه قاتلك الله ، فإنما هو عندك دخيل يُوشك أن يفارقك إلينا . رواه الإمام أحمد والترمذي .
قال المباركفوري : أي قتلك أو لعنك أو عاداك . وقد يَرِد للتعجب ، كـ تَرِبَتْ يداه . وقد لا يُراد به وقوع ، ومنه : قاتل الله سَمُرَة

het woordje '' قتل '' hoeft niet te duiden op een smeekbede . omdat de arabieren niet per sé de letterlijke betekenis mee bedoelden.
zoals de hadit van mu'ad ibn jabal die verhaalt dat de profeet vrede zij met hem zei : '' er is geen echtgenote die haar echtgenoot schaadt in het leven op aarde of 1 van de hoor al Ayn zal zeggen :"Doe hem geen onrecht aan. Moge Allah je vervloeken! Hij is bij jou slechts een gast die op het punt staat jou te verlaten om ons te vergezellen." imaam ahmed en thirmidi

Al-moebarakoufie zei : er kan mee bedoeld worden :'' moge allah je doden , of vervloeken of bestrijden , en kan ook uitgesproken worden in de vorm van verbazingekkendheid.


en in de hadit komt ook voor dat omar radi allah anho tegen abie moesa zei : قاتلك الله

dus een oordeel vellen geschied gepaard te gaan nadat men weet wat de intentie is van de spreker.als een persoon het zegt tegen een moslim met de intentie diegene te vervloeken dan is het een gevaarlijke zaak.omdat vervloeken een grote zonde is en degene die vervloekt is is verbannen van de barmhartigheid van allah en als degene naar wie de vloek uitgesproken is niet voor hem bestemd is dan keert het terug op degene die het gezegd heeft.

imaam al boechari en musilim leveren over dat de profeet vrede zij met hem zei : '' degene die een gelovige (moslim , moe'min ) vervloekt is alsof hij hem gedood heeft.

en als men niet de vloek mee bedoeld maar in de zin van verbazingwekkendheid of anders dan is dit overgeleverd door de salaf en sommigen van de metgezellen


hoop dat dit voldoende is . en dat men niet haast naar het oordelen over mensen .

fawas heeft niets verkeeds gezegd inchaa allah. hij had het wel beter moeten vermijden. maar ja hij wist ook niet dat hij opgenomen werd.

wa allah a'lam

06-01-2011, 01:27


Echt geen leven miskien

06-01-2011, 01:32
De selef gebruikten het tegen de onrechte leiders voor taedeeb en hun te weerhouden van onrechtheid, niet letterlijk bedoeld dus.

zo zie je maar dat de fitan altijd gebaseerd zijn op jahl en het niet behersen van t arabische taal.

een nasieha: studeer matn Aljawhar almaknun

06-01-2011, 01:43

Citaat door DawaaLive:
De selef gebruikten het tegen de onrechte leiders voor taedeeb en hun te weerhouden van onrechtheid, niet letterlijk bedoeld dus.

zo zie je maar dat de fitan altijd gebaseerd zijn op jahl en het niet behersen van t arabische taal.

een nasieha: studeer matn Aljawhar almaknun


Kun jij de Selef qouten dat zij dit tegen alle Leiders deden uit hun tijd?
Aangezien Fawaaz in meervoud sprak.

Daarnaast is het taalkundige spelletje interessant, maar waarom keurde Fawaaz de takfier niet af van Aboe 'Imraan op Mohammed 6?

En waar zijn Ibn Baaz, Al Albanie, al 'Othaymin en anderen nu die specifiek goed spraken over het Koninkrijk van KSA en de Thawrie praktijken van Safaar en Salmaan afkeurden in deze materie?
Of de walgelijke takfier praktijken van 'Abderahmaan 'Abdel Khaaliq, wie Fawaaz verdedigde!
Of Qoetb? Kom op wees eerlijk.

Moge Allaah jullie leiden.

Een naseeha: Bestudeer 'Aqiedatoes Selef wa Ashaabiel Hadieth met Sharh van Shaych Rabi'.
Of Sharh Soennaah van al Berbeharie met Sharh van al Fawzaan of an Najdmie.....

06-01-2011, 01:46



Citaat door Manhadj_Salaf:




verduidelijking uitspraak sheig fawas takfier of conform de sunna?



zoals we onlangs hebben gezien , en gehoord proberen sommige mensen nog altijd zaken toe te s en te schrijven en te verdraaien zodat ze hun doelstelling kunnen behalen namelijk . het verklaren van anderen tot innovatoren en dwalenden. oorspronkelijk is hier de oorzaak van puur dat men of weinig of geen kennis heeft . en ook met name de arabische taal.

het gesprek wat tussen aboe imraan de (takfiri ) is geweest en sheig fawas is zonder de toestemming van sheig fawas opgenomen en vertaald ( dramatisch vertaald en sommige zaken niet-vertaald) en verspreid op het internet wat voor de nodige onrust heeft gezaait en tweedracht onder de moslims.

ik wil hier slechts iets verduidelijken waar een andere klein aantal mensen de kans en gelegenheid zag gebruik of beter gezegd misbruik te maken van deze situatie en zaken toeschrijven of te verdraaien van wat sheig fawas gezegd zou hebben namelijk de woorden : وقاتل الله حكام العرب معهم ...

de vertaler van het filmpje vertaalde de woorden van fawas over de arabische leiders als volgt : '' moge allah hen bestrijden , en de arabische leiders met hen ''

bestrijden is niet de enige vertaling voor het woordje : '' قاتلك الله "

laten we eens gaan kijken wat de sahabaa zeiden en de geleerden zeggen over het gebruik van de woorden :'' قاتلك الله "

قاتلك الله = oorsprong van dit woord is dat het een smeekbede is en het in specifieke betekenis gebruikt kan worden voor '' vervloeken '' zoals allah zegt in de koran : ( قَاتَلَهُمُ اللَّهُ أَنَّى يُؤْفَكُونَ )
soera al munafqoen.vers 4 Allah's vloek zij over hen! Hoe ver zijn zij afgewend (van de Waarheid)!

imaam al qurtobi zei : '' namelijk moge allah 's vloek op hen rusten'' doelend op joden en cistenen, want degene die vervloekt is is als degene die gedood is.
imaam ibn jareer zei : '' namelijk moge allah 's vloek op hen rusten'' in de zin van verbazingwekkend.
ibn 3abbaas zei : '' alle woorden die voorkomen in de koran met de naam '' قتل '' (dus het woordje waar het nu allemaal om draait ) duid op '' vervloeken''

وقد يُطلَق ولا يُراد به حقيقة الدعاء ؛ لأن العرب قد تُطلِق الكلمة ولا يُراد بها ظاهرها .
ومنه حديث معاذ بن جبل عن النبي صلى الله عليه وسلم قال : لا تؤذى امرأة زوجها في الدنيا إلا قالت زوجته من الحور العين : لا تؤذيه قاتلك الله ، فإنما هو عندك دخيل يُوشك أن يفارقك إلينا . رواه الإمام أحمد والترمذي .
قال المباركفوري : أي قتلك أو لعنك أو عاداك . وقد يَرِد للتعجب ، كـ تَرِبَتْ يداه . وقد لا يُراد به وقوع ، ومنه : قاتل الله سَمُرَة

het woordje '' قتل '' hoeft niet te duiden op een smeekbede . omdat de arabieren niet per sé de letterlijke betekenis mee bedoelden.
zoals de hadit van mu'ad ibn jabal die verhaalt dat de profeet vrede zij met hem zei : '' er is geen echtgenote die haar echtgenoot schaadt in het leven op aarde of 1 van de hoor al Ayn zal zeggen :"Doe hem geen onrecht aan. Moge Allah je vervloeken! Hij is bij jou slechts een gast die op het punt staat jou te verlaten om ons te vergezellen." imaam ahmed en thirmidi

Al-moebarakoufie zei : er kan mee bedoeld worden :'' moge allah je doden , of vervloeken of bestrijden , en kan ook uitgesproken worden in de vorm van verbazingekkendheid.


en in de hadit komt ook voor dat omar radi allah anho tegen abie moesa zei : قاتلك الله

dus een oordeel vellen geschied gepaard te gaan nadat men weet wat de intentie is van de spreker.als een persoon het zegt tegen een moslim met de intentie diegene te vervloeken dan is het een gevaarlijke zaak.omdat vervloeken een grote zonde is en degene die vervloekt is is verbannen van de barmhartigheid van allah en als degene naar wie de vloek uitgesproken is niet voor hem bestemd is dan keert het terug op degene die het gezegd heeft.

imaam al boechari en musilim leveren over dat de profeet vrede zij met hem zei : '' degene die een gelovige (moslim , moe'min ) vervloekt is alsof hij hem gedood heeft.

en als men niet de vloek mee bedoeld maar in de zin van verbazingwekkendheid of anders dan is dit overgeleverd door de salaf en sommigen van de metgezellen


hoop dat dit voldoende is . en dat men niet haast naar het oordelen over mensen .

fawas heeft niets verkeeds gezegd inchaa allah. hij had het wel beter moeten vermijden. maar ja hij wist ook niet dat hij opgenomen werd.

wa allah a'lam



salam

06-01-2011, 01:47
dus hij deed het uit verbazingwekkendheid?

dus ook over de joden?

meer uitleg graag voor degenen die geen arabisch kunnen.

06-01-2011, 01:56

Citaat door yeahyeah:
dus hij deed het uit verbazingwekkendheid?

dus ook over de joden?

meer uitleg graag voor degenen die geen arabisch kunnen.



ya laha min radd!!

Djazaak Allaahoe Ghairan

06-01-2011, 02:39

Citaat door yeahyeah:
dus hij deed het uit verbazingwekkendheid?

dus ook over de joden?

meer uitleg graag voor degenen die geen arabisch kunnen.


Akramak Allaah, dit lijken net Moe'tazilaah....

06-01-2011, 10:35
ya achie topicstarter

de siyaaq duid duidlijk op dat hij hen vernieteging, want hij deed zijn uitspraak op een vraag, dat is 1
en hij deed zijn uitspraak op de koeffaar en dan daarna de hoekkaam al3arab

dat jij nu een zaakje hebt geleerd betreft het woord qaatala wil niet zeggen dat jij hier de Arbabische deskundige bent.

je probeert de fouten van je shaykhje goed te praten

3aaroen 3alaik!!!

je hele tekst slaat niet op wat fawaaz bedoelde, en jij begrijpt de hele sitaaq van het filmpje niet, of jij ziet jouw fawaaz ma3soem!!

06-01-2011, 17:03

Citaat door laaboed:
ya achie topicstarter

de siyaaq duid duidlijk op dat hij hen vernieteging, want hij deed zijn uitspraak op een vraag, dat is 1
en hij deed zijn uitspraak op de koeffaar en dan daarna de hoekkaam al3arab

dat jij nu een zaakje hebt geleerd betreft het woord qaatala wil niet zeggen dat jij hier de Arbabische deskundige bent.

je probeert de fouten van je shaykhje goed te praten

3aaroen 3alaik!!!

je hele tekst slaat niet op wat fawaaz bedoelde, en jij begrijpt de hele sitaaq van het filmpje niet, of jij ziet jouw fawaaz ma3soem!!



jou reactie heeft geen inhoud .

salam

06-01-2011, 17:07

Citaat door AboeSeliena:
Kun jij de Selef qouten dat zij dit tegen alle Leiders deden uit hun tijd?
Aangezien Fawaaz in meervoud sprak.

Daarnaast is het taalkundige spelletje interessant, maar waarom keurde Fawaaz de takfier niet af van Aboe 'Imraan op Mohammed 6?

En waar zijn Ibn Baaz, Al Albanie, al 'Othaymin en anderen nu die specifiek goed spraken over het Koninkrijk van KSA en de Thawrie praktijken van Safaar en Salmaan afkeurden in deze materie?
Of de walgelijke takfier praktijken van 'Abderahmaan 'Abdel Khaaliq, wie Fawaaz verdedigde!
Of Qoetb? Kom op wees eerlijk.

Moge Allaah jullie leiden.

Een naseeha: Bestudeer 'Aqiedatoes Selef wa Ashaabiel Hadieth met Sharh van Shaych Rabi'.
Of Sharh Soennaah van al Berbeharie met Sharh van al Fawzaan of an Najdmie.....



kun jij aangeven waaruit jij opmaakt dat sheig fawas generalisseert?

je kunt ook sharh van berbehaarie van sheig alhalabie of anderen dan hen

het probleem bij jou is dat de geleerden die jij '' denkt '' te volgen op een hand te tellen zijn en anderen zijn er niet voor jou .

ik ben niets anders van je gewend dan dingen te verzinnen .

07-01-2011, 04:38

Citaat door Manhadj_Salaf:
kun jij aangeven waaruit jij opmaakt dat sheig fawas generalisseert?


Assalaam 3alaikom,

Arabische leiders, qatallaahoemoellaah....
Specifiek: Koning Mohammed 6 werd verketterd en Fawaaz deed geen inkaar...Als hij de 'aqiedah van Ahloe Soennaah had, dan had hij gezegd: "Jij bent een Khaaridjie met jouw takfier."
Maar dit deed hij niet, hij deed zelfs du'aa tegen de Leiders...

Vergelijk dit nogmaals met de da'waah van de Kibaar---hij gaat gewoon de mist in.
Daarom reageer jij er niet op.


Citaat:

je kunt ook sharh van berbehaarie van sheig alhalabie of anderen dan hen


Ik heb die vroeger geluisterd. Is Shaych al Fawzaan nu ook van de ghoelaat bij jullie? An Nadjmie GhafarAllaahoe laah?

Moet je luisteren specifek over taark djinns al 'amaal en dan vergelijken met Baqiyoet as Salaaf, Shaychnaa Saalih bin Fawzaan al Fawzaan en anderen....

Ik wil jou best bewijzen geven.
Ik snap echt niet hoe jij mij kunt verwijzen naar al Halabie als ik jouw verwijs naar deze 2 zeer zuivere 'Ullamaa.......


Citaat:

het probleem bij jou is dat de geleerden die jij '' denkt '' te volgen op een hand te tellen zijn en anderen zijn er niet voor jou .


Het probleem bij jou is dat jij:

-Als Fawaaz gewoon iets zegt wat heel erg fout is jij met ta'wiel komt;
-Als wij niets zeggen dat jij zaken gaat verzinnen omdat Fawaaz belangrijker is voor jouw dan dit punt van de 'Aqiedah van de Selef waar hij gewoon fout in is....maar dit doet men ook met de fouten van Sallaam, 'Aroor etc. etc.

Wij hebben 'Ullamaa en Mashaych die ik niet op handen en voeten kan tellen....Kijk dan bij de Stichtingen.....

Daarnaast zijn 'Ullamaa bij mij een middel en geen doel zoals bij jullie. Dus ik volg de adillaa. Kijk dan naar wie jullie promoten, Allaahoel Moest3aan.


Citaat:

ik ben niets anders van je gewend dan dingen te verzinnen .


Qoute mij eens dat ik dit doe, dit doe ik continue bij jou.

Wa salaam

P.s. ik hoop dat jij inziet dat ik jou echt probeer te adviseren i.p.v. jij die gewoon koppig shoeboehaat blijft opgooien.
Wees eerlijk Fawaaz blunderde weer, dit na zijn laster op 'Ullamaa en zijn verdraaiingen.

07-01-2011, 22:19



Citaat door AboeSeliena:
Assalaam 3alaikom,

Arabische leiders, qatallaahoemoellaah....
Specifiek: Koning Mohammed 6 werd verketterd en Fawaaz deed geen inkaar...Als hij de 'aqiedah van Ahloe Soennaah had, dan had hij gezegd: "Jij bent een Khaaridjie met jouw takfier."


Vrees Allâh! Wil je zeggen dat diegene die de koning van Marokko (taghût) verketterd een khâridji is? Hoe kom je aan deze dwaling, terwijl Allâh de Verhevene heeft gezegd (interpretatie van de betekenis):

« … en hij die de Taghût verwerpt en in Allâh gelooft: hij heeft zeker het stevigste houvast gegrepen, dat niet kan breken. En Allâh is de Alhorende, de Alwetende. » {Qs 2:256}

Ibn Taymiyah vermeldt in zijn boek « Al-Minhâdj », net zoals Ibn Kathîr in zijn interpretatie van de Qu'rân dat degene die dit (zonder de Shariâ oordeelt) doet, een ongelovige in Allâh is. En Ibn Kathîr voegt eraan toe: « Het is verplicht om hem te bestrijden totdat hij terugkeert tot het oordeel van Allâh en Zijn Boodschapper. »

Ibn Taymiyah zei ook:

« Er bestaat geen enkele twijfel over dat degene die niet gelooft in de verplichting om te oordelen met datgene wat Allâh heeft geopenbaard aan Zijn boodschapper, een ongelovige is. En degene die het toestaat om eerder te oordelen tussen de mensen volgens zijn opinie dan volgens datgene wat Allâh heeft geopenbaard, is een ongelovige. Er is geen enkele gemeenschap die niet beveelt om te oordelen met rechtvaardigheid. Volgens hun wet is het mogelijk dat de rechtvaardigheid de mening is van één van hun leiders. Veel van hen, zelfs de zogezegde moslims, oordelen volgens hun tradities die Allâh niet heeft geopenbaard, zoals de bedoeïenen en emirs doen die gehoorzaamd worden door hun stammen. En zij zijn van mening dat het volgens deze tradities is dat men moet oordelen in de plaats van te oordelen volgens de Qur'ân en de Sunna. Wel, dit is ongeloof. Veel mensen zijn inderdaad bekeerd tot de islâm, maar ondanks dit oordelen zij volgens hun tradities die van kracht zijn en die hun leiders bevelen aan hun stammen. Vanaf het moment waarop men hen geleerd heeft dat het hen enkel toegestaan is om te oordelen volgens de wet dat Allâh geopenbaard heeft en dat zij zich er niet aan houden, maar dat ze toestaan om te oordelen met datgene wat ingaat tegen wat Allâh heeft geopenbaard, zijn zij ongelovigen … » Minhâj As-Sunna volume 5 pg. 130.

Of wil je beweren dat Sheikh Al-Islâm ook een khâridji is?

08-01-2011, 01:30
[QUOTE=AboeSeliena;91757528]Assalaam 3alaikom,

Arabische leiders, qatallaahoemoellaah....
Specifiek: Koning Mohammed 6 werd verketterd en Fawaaz deed geen inkaar...Als hij de 'aqiedah van Ahloe Soennaah had, dan had hij gezegd: "Jij bent een Khaaridjie met jouw takfier."
Maar dit deed hij niet, hij deed zelfs du'aa tegen de Leiders...

Vergelijk dit nogmaals met de da'waah van de Kibaar---hij gaat gewoon de mist in.
Daarom reageer jij er niet op.

deed fawas geen inkaaar? waar is het hele telefoongesprek dan door ontstaan? juist doordat hij inkaar had gedaan en heel goed wist dat het garidjies . en ik merk nu ook van jou reactie dat je echt een zwart wit denker bent . dus hij moet het zeggen zoals jij wilt namelijk : '' he aboe imraan jij bent een garidji '' ? wat is dit voor denkwijze . [/SIZE]

Ik heb die vroeger geluisterd. Is Shaych al Fawzaan nu ook van de ghoelaat bij jullie? An Nadjmie GhafarAllaahoe laah?

[SIZE="3"]je moet geen woorden verdraaien of een interpretatie geven om zo de lezer te misleiden. nergens heb je mij dat zien typen. maar daar staan jij en nog vele anderen bekend om , verdraaien en woorden inde mond leggen en andermans intenties in vullen
al fauwzaan en nedjmi zijn bekende geleerden van ahloesoenna.[/SIZE]


Ik wil jou best bewijzen geven.
Ik snap echt niet hoe jij mij kunt verwijzen naar al Halabie als ik jouw verwijs naar deze 2 zeer zuivere 'Ullamaa.......

[SIZE="3"]de enige die zuiver is is de profeet mohammed sala allah alehi wa salem .
maar het zijn zeker 2 grote geleerden zonder meer. dat jij al halabi ontkent is jou zaak. al zou ik je verwijzen naar andere grote geleerden zoals abdullah ibn jibrien of al-maghrawi dan zou je die voor hen ook je kritiek klaar hebben liggen.[/SIZE]

Het probleem bij jou is dat jij:

-Als Fawaaz gewoon iets zegt wat heel erg fout is jij met ta'wiel komt;
-Als wij niets zeggen dat jij zaken gaat verzinnen omdat Fawaaz belangrijker is voor jouw dan dit punt van de 'Aqiedah van de Selef waar hij gewoon fout in is....maar dit doet men ook met de fouten van Sallaam, 'Aroor etc. etc.

Wij hebben 'Ullamaa en Mashaych die ik niet op handen en voeten kan tellen....Kijk dan bij de Stichtingen.....

Daarnaast zijn 'Ullamaa bij mij een middel en geen doel zoals bij jullie. Dus ik volg de adillaa. Kijk dan naar wie jullie promoten, Allaahoel Moest3aan.

[SIZE="3"]weer alleen praatjes zonder koran en hadit en uitspraken van de sahabaa of taabi3ien of dergelijke ....alleen maar lappen tekst zonder inhoud en strooien met namen .

ben niets anders van je gewend ..

allah yehdina wa yehdiek wa yehdie al jamie3.

08-01-2011, 02:14

Citaat door AboeSeliena:
Assalaam 3alaikom,

Arabische leiders, qatallaahoemoellaah....
Specifiek: Koning Mohammed 6 werd verketterd en Fawaaz deed geen inkaar...Als hij de 'aqiedah van Ahloe Soennaah had, dan had hij gezegd: "Jij bent een Khaaridjie met jouw takfier."
Maar dit deed hij niet, hij deed zelfs du'aa tegen de Leiders...

Vergelijk dit nogmaals met de da'waah van de Kibaar---hij gaat gewoon de mist in.
Daarom reageer jij er niet op.

[QUOTE=Manhadj_Salaf;91801067]
deed fawas geen inkaaar? waar is het hele telefoongesprek dan door ontstaan? juist doordat hij inkaar had gedaan en heel goed wist dat het garidjies . en ik merk nu ook van jou reactie dat je echt een zwart wit denker bent . dus hij moet het zeggen zoals jij wilt namelijk : '' he aboe imraan jij bent een garidji '' ? wat is dit voor denkwijze . [/SIZE]


Wees eerlijk, hij deed inkaar op hun da'waah naar implementatie van de shari'aah zonder kracht in Dar el kufr, hun openlijke takfier op Hukaam en hun aanvallen op Beatrix.
Deed Fawaaz geen Du'aa tegen de Hukaam?
Bleef hij niet stil over de takfier op Maalik Mohammed 6 wafaqahoellaah?

Kun jij mij laten zien waar hij takfier op hen afwees?

Ik help jou herinneren dat Fawaaz ook 'Abdel Khaaliq aanprees en verdedigde, Qoetb verdedigde in zijn laster film fitnaah at tabdee3....
Laat staan wat hij zei over de Golf Oorlog daar....


Citaat:

Ik heb die vroeger geluisterd. Is Shaych al Fawzaan nu ook van de ghoelaat bij jullie? An Nadjmie GhafarAllaahoe laah?



Citaat:
[SIZE="3"]je moet geen woorden verdraaien of een interpretatie geven om zo de lezer te misleiden. nergens heb je mij dat zien typen. maar daar staan jij en nog vele anderen bekend om , verdraaien en woorden inde mond leggen en andermans intenties in vullen
al fauwzaan en nedjmi zijn bekende geleerden van ahloesoenna.[/SIZE]


Ik vraag dat, al7amdullilaah heb jij dit verduidelijkt: Wafaqak Allaah
Dus Fawaaz loog over Shaych an Nadjmie in fitnaah at tabdee3?
Graag eerlijk antwoord, als jij wilt qoute ik Fawaaz.
Jij ziet hem als grote Geleerde en Fawaaz niet......


Citaat:

Ik wil jou best bewijzen geven.
Ik snap echt niet hoe jij mij kunt verwijzen naar al Halabie als ik jouw verwijs naar deze 2 zeer zuivere 'Ullamaa.......



Citaat:

[SIZE="3"]de enige die zuiver is is de profeet mohammed sala allah alehi wa salem . maar het zijn zeker 2 grote geleerden zonder meer. dat jij al halabi ontkent is jou zaak. al zou ik je verwijzen naar andere grote geleerden zoals abdullah ibn jibrien of al-maghrawi dan zou je die voor hen ook je kritiek klaar hebben liggen.[/SIZE]


Bin Djibrien was een 'Aliem i.t.t. al Halabie.
Al Maghrawie zal ik maar niet over beginnen....


Citaat:

Het probleem bij jou is dat jij:

-Als Fawaaz gewoon iets zegt wat heel erg fout is jij met ta'wiel komt;
-Als wij niets zeggen dat jij zaken gaat verzinnen omdat Fawaaz belangrijker is voor jouw dan dit punt van de 'Aqiedah van de Selef waar hij gewoon fout in is....maar dit doet men ook met de fouten van Sallaam, 'Aroor etc. etc.

Wij hebben 'Ullamaa en Mashaych die ik niet op handen en voeten kan tellen....Kijk dan bij de Stichtingen.....

Daarnaast zijn 'Ullamaa bij mij een middel en geen doel zoals bij jullie. Dus ik volg de adillaa. Kijk dan naar wie jullie promoten, Allaahoel Moest3aan.



Citaat:

[SIZE="3"]weer alleen praatjes zonder koran en hadit en uitspraken van de sahabaa of taabi3ien of dergelijke ....alleen maar lappen tekst zonder inhoud en strooien met namen .

ben niets anders van je gewend ..

allah yehdina wa yehdiek wa yehdie al jamie3.


Allaahoema amien.
Ik hoefde in deze post niet met ayaat te komen of dergelijk aangezien de aanleiding daar niet toe was.
Net zoals jouw post daar mee kwam maar de duidelijke videoboodschap tegenging.
Laat jouw loyaliteit varen agi.
Want de punten die ik aanhaal kloppen.
Zoals de video van de 'Ullamaa vs Fawaaz klopt. Kijk alleen wat jij zegt over an Nadjmie en wat wij aanmerkten op Fawaaz.

Hafidak Allaah.

Wa salaam

P.s. blijkbaar ben jij het hiermee eens:


Citaat:
Moet je luisteren specifek over taark djinns al 'amaal en dan vergelijken met Baqiyoet as Salaaf, Shaychnaa Saalih bin Fawzaan al Fawzaan en anderen....
Al7amdullilaah.

Pagina's : [1] 2