Bekijk volle/desktop versie : Kamer van 5 bij 2 m



05-01-2011, 23:41
ik slaap er met me 2 zusjes. Hij is best krap. Heeft iemand een idee hoe ik hem eventueel zou kunnen inrichten?

06-01-2011, 16:27



Citaat door Dobitta:
ik slaap er met me 2 zusjes. Hij is best krap. Heeft iemand een idee hoe ik hem eventueel zou kunnen inrichten?



Das wel een hele kleine ruimte voor drie personen.

Misschien is het een idee om een stapelbed te plaatsen met als 3e zo'n schuifbed met wielletjes die je onder het stapelbed kan schuiven.

Dan bij de Ikea of elders kijken naar de mogelijkheden voor een inbouwkast van muur tot muur met meerdere praktische opberg mogelijkheden.

Succ6 ermee.

06-01-2011, 16:44
Misschien kan je aan de wand van 5M een stapelbed plaats, die is 2m in de lengte en een 2persoonsbed ook van 1m. En dan heb je de andere wand vrij.

En zoals lady 25 aangeeft zou je bedden met lades kunnen aanschaffen of lades apart, maar dan je kleding in stapelen bijv.

En aan aan het einde van de kamer aan de hoofdsteunen van de stapelbedden bijv. een dresoirtje van 1m in de breedte met 3 lades, daar zouden jullie je ondergoed in kunnen doen etc. Je hebt er leuke in de ikea, rond de 69 euro.

Mohiem als je er geen idee bij kan krijgen, wil ik het wel voor je schetsen.

06-01-2011, 19:01
Mijn buurvrouw heeft veel kinderen, vijf kinderen deelden één kamer.

Ze hebben een hele leuke stapelbed gekocht, beneden tweepersoons en boven één, zag er leuk uit! En aan de vrije muur hadden ze een hele grote kast geplaatst, voor ieder een gedeelte. Erg creatief en leuk bedacht

Mijn tante heeft een vierkante kamer en ze heeft bedden in Marokko laten maken in de vorm van Marokkaanse banken en dan van die mooie houten opbergdozen in de twee hoeken.. Ziet er ook leuk uit en mooi ingedeeld.. Nadeel, er past geen kast.

06-01-2011, 21:12


Dit is een plattegrond van mijn kamer


Misschien vind je dit wel iets

Eerst sliep ik alleen met mijn zusje maar mijn ouders wilden per se het bed van mijn broertje in mijn kamer.
Dus eerst had ik voor mijn garderobekast een heleboel ruimte, maar nu niet meer

07-01-2011, 20:36
Zo een kamer heb ik dus ook.

Ik dacht vandaag aan een 2 persoonsbed en een bank die je kan uitvouwen?

07-01-2011, 21:58

Citaat door Dobitta:
Zo een kamer heb ik dus ook.

Ik dacht vandaag aan een 2 persoonsbed en een bank die je kan uitvouwen?



2persoonsbed neemt veel plek in, en met een een bank er bij al helemaal. Ik zou voor een stapelbed gaan, en dat opvouwbedden van 75euro, Verder kan je bij de leenbakker van die lades voor onder je bed kopen, daar kan je ondergoed tot aan boeken inzetten. Verder kan je drie planken aan de muur zetten en daar make up boeken, sieraden etc op zetten, bespaart hoop plek, spiegel ophangen! tja en een 2deuren kast van de ikea, metd at doorzichtige folie, dat zou ik dan doen. Hoop dat je er wat aan hebt

08-01-2011, 12:46
Met z'n drieen in een kamer is echt niet normaal. Waar maak je huiswerk en leer je dan?

Je kunt verder niets doen. 10 vierkante meter kun je niets mee. Ja een stapelbeld en dan moet de derde maar een matras gebruiken en die als ze opstaat onder het stapelbed schuiven. Dat is de enige manier hoe je extra ruimte kunt creeeren. Anders gewoon accepteren dat je zo'n klein kamer hebt. Misschien kun je ruilen met iemand anders? Hebben je ouders een grotere kamer, zoja dan is dat niet eerlijk, zij zijn maar met z'n tweetjes.

08-01-2011, 13:34
En een stapelbed, + een hoogslaper? Dan kun je daaronder je bureau zetten en met planken of ophangsystemen kun je daar nog vanalles doen