Bekijk volle/desktop versie : Mogelijke giftige rookwolken zullen Dordrecht, Rotterdam, Amsterdam bereiken



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10

05-01-2011, 18:36
De rookwolken die zijn ontstaan door de grote chemiebrand in Moerdijk, hebben inmiddels Dordrecht bereikt. Dat geldt voor alle delen van de stad.
Grote brand Moerdijk Fotoserie Voor de regio Zuid-Holland Zuid, waaronder Dordrecht valt, geldt de hoogste alarmfase.

Inwoners wordt geadviseerd deuren en ramen gesloten te houden houden. Dat geldt ook voor de inwoners van het Zuid-Hollandse eiland Hoeksche Waard en de gemeente Moerdijk.




Rookwolk

Volgens weerinstituut KNMI bevond de bovenste laag van de rookwolk zich omstreeks kwart voor vijf al boven het Groene Hart.

''Daar hangt de wolk op ongeveer 500 meter hoogte'', aldus een woordvoerder van het KNMI.


Amsterdam

Verwacht wordt dat de wolk in de richting van Amsterdam en IJmuiden zal drijven, maar voor de gezondheid zal de wolk daar geen gevolgen hebben. ''Daar is de wolk inmiddels al zo verdund", aldus de zegsman.

''Naarmate de wolk hoger in de atmosfeer komt wijzigt daarnaast ook de richting iets. Vanwege de warme stroming in de lucht op ruim 500 meter wordt het voor de rookpluim wel lastig om snel nog hoger in de atmosfeer te komen."


Rotterdam

Ook Rotterdam is in staat van paraatheid. De hulpdiensten van de veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond zijn woensdag bijeengekomen om voorbereidingen te treffen mocht de rookwolk van de brand de Rotterdamse regio binnenkomen..

http://www.nu.nl/binnenland/2416017/rookwolken-bereiken-dordrecht.html

05-01-2011, 18:36


MOERDIJK - Woont u in de buurt van de grote brand bij het chemisch bedrijf in Moerdijk of komt de gifwolk uw kant op? Heeft u al voorzorgsmaatregelen getroffen en uw hele gezin binnengehouden en hoe blijft u op de hoogte van de situatie?

Stuur uw verhaal naar De Telegraaf
http://www.telegraaf.nl/binnenland/8658285/__Woont_u_in_de_buurt_van_de_gifwolk___.html

Sorry hier moest ik om lachen

05-01-2011, 18:37
Zouden vogels daarvan sterven?

05-01-2011, 18:39

Citaat door sjourt:
Zouden vogels daarvan sterven?


Interesseert mij dat, als die olievaten en al die chemische troep zal ontploffen en het nederland verpest, ben ik lekker weg naar me eigen landje

05-01-2011, 18:40


Is dat een reden, om niet naar je werk toe te gaan^^ hihiih

05-01-2011, 18:41
Straks gaat het ook regenen ik ben benieuwd

05-01-2011, 18:42

Citaat door verzinwat:
Is dat een reden, om niet naar je werk toe te gaan^^ hihiih


Nee, want chemisch troep is goed voor je gezondheid, volgens evolutie, ervaar je alleen de positieve effecten dr van. Namelijk veel positieve mutaties

Dus ik zou zeggen snuif de chemische sfeer op!!

05-01-2011, 18:42
Ik ga effe naar het toilet moet nodig BOEIENNNNNN

05-01-2011, 18:44

Citaat door broodjeizan3:
Interesseert mij dat, als die olievaten en al die chemische troep zal ontploffen en het nederland verpest, ben ik lekker weg naar me eigen landje



Waar jij denkt dat ze je met open armen ontvangen..jij bungelt tussen wal en schip..nergens hoor je erbij.

05-01-2011, 18:44

Citaat door sjourt:
Zouden vogels daarvan sterven?

Alleen als het in de plannen van allah past.
Even in zijn agenda kijken: .....ja, 5 januari 2011: chemische opslag in de fik...

05-01-2011, 18:49

Citaat door tostimarok:
Waar jij denkt dat ze je met open armen ontvangen..jij bungelt tussen wal en schip..nergens hoor je erbij.


Ik heb me eigen villatjuh in tetouan en al hoceima dus dat komt wel goed

05-01-2011, 18:51

Citaat door broodjeizan3:
Interesseert mij dat, als die olievaten en al die chemische troep zal ontploffen en het nederland verpest, ben ik lekker weg naar me eigen landje


Hoe hoog komen die gifwolken eigenlijk?

05-01-2011, 18:53



Citaat door sjourt:
Hoe hoog komen die gifwolken eigenlijk?


Ik zag net weerbericht best wel hoog genoeg, om het te vervoeren naar die andere steden.

En om 9 uur gaat het regenen. Dus het gaat allemaal weer naar beneden, met alle gevolgen van dien.

05-01-2011, 18:56

Citaat door broodjeizan3:
De rookwolken die zijn ontstaan door de grote chemiebrand in Moerdijk, hebben inmiddels Dordrecht bereikt. Dat geldt voor alle delen van de stad.
Grote brand Moerdijk Fotoserie Voor de regio Zuid-Holland Zuid, waaronder Dordrecht valt, geldt de hoogste alarmfase.

Inwoners wordt geadviseerd deuren en ramen gesloten te houden houden. Dat geldt ook voor de inwoners van het Zuid-Hollandse eiland Hoeksche Waard en de gemeente Moerdijk.




Rookwolk

Volgens weerinstituut KNMI bevond de bovenste laag van de rookwolk zich omstreeks kwart voor vijf al boven het Groene Hart.

''Daar hangt de wolk op ongeveer 500 meter hoogte'', aldus een woordvoerder van het KNMI.


Amsterdam

Verwacht wordt dat de wolk in de richting van Amsterdam en IJmuiden zal drijven, maar voor de gezondheid zal de wolk daar geen gevolgen hebben. ''Daar is de wolk inmiddels al zo verdund", aldus de zegsman.
''Naarmate de wolk hoger in de atmosfeer komt wijzigt daarnaast ook de richting iets. Vanwege de warme stroming in de lucht op ruim 500 meter wordt het voor de rookpluim wel lastig om snel nog hoger in de atmosfeer te komen."


Rotterdam

Ook Rotterdam is in staat van paraatheid. De hulpdiensten van de veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond zijn woensdag bijeengekomen om voorbereidingen te treffen mocht de rookwolk van de brand de Rotterdamse regio binnenkomen..

http://www.nu.nl/binnenland/2416017/rookwolken-bereiken-dordrecht.html



vraag me af of die zegsman wel een s van regen heeft gehoord.

gelukkig is de moestuin nog niet in gebruik.

05-01-2011, 19:05
hoop dat het de natuur niet aantast.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10