Bekijk volle/desktop versie : Sirenes gaan af in deel Zuid-Holland-Zuid door grote brand Moerdijk



Pagina's : [1] 2

05-01-2011, 15:42
Sirenes gaan af in deel Zuid-Holland-Zuid door grote brand Moerdijk



Op het industrieterrein Moerdijk is bij een chemiebedrijf aan de Vlasweg een grote brand uitgebroken. Er zijn volgens de politie waarschijnlijk geen gewonden. De regionale alarmcentrale spreekt van een zeer grote brand.

Het gaat om het bedrijf Chemie-Pack. Ooggetuigen maken melding van enorme rookwolken boven het bedrijf. Brandweerkorpsen uit de hele streek zijn gealarmeerd. De rookwolken hangen al boven het dorp Moerdijk en trekken richting Dordrecht en Sliedrecht.

In onder meer het het zuiden van Dordrecht en oostenlijk deel van de Hoeksche waard zijn de sirenes afgegaan en wordt mensen aangeraden om ramen en deuren te sluiten. In de regio Dordrecht wordt de kwaliteit van de lucht gemeten. Dat heeft een woordvoerster van de gemeente gemeld.

http://www.rijnmond.nl/

Iemand daar in de buurt?

05-01-2011, 15:44


Hier gingen ze maandag ook al af

05-01-2011, 15:46
Bij ons gingen ze ook af, terwijl ik niet eens in Dordrecht woon .

05-01-2011, 15:48
Wooow precies fameuze brand!

05-01-2011, 16:09



Citaat door s0emia:
Bij ons gingen ze ook af, terwijl ik niet eens in Dordrecht woon .


Die wolk blijft niet op één plek hangen, hoor.

Inmiddels GRIP 4. Een ramp, dus.

05-01-2011, 16:15

Citaat door Focus1:
Die wolk blijft niet op één plek hangen, hoor.

Inmiddels GRIP 4. Een ramp, dus.



Goh je meent het.

05-01-2011, 16:51
Dordrecht In Gevaar

05-01-2011, 16:57

Citaat door Focus1:
Sirenes gaan af in deel Zuid-Holland-Zuid door grote brand Moerdijk



Op het industrieterrein Moerdijk is bij een chemiebedrijf aan de Vlasweg een grote brand uitgebroken. Er zijn volgens de politie waarschijnlijk geen gewonden. De regionale alarmcentrale spreekt van een zeer grote brand.

Het gaat om het bedrijf Chemie-Pack. Ooggetuigen maken melding van enorme rookwolken boven het bedrijf. Brandweerkorpsen uit de hele streek zijn gealarmeerd. De rookwolken hangen al boven het dorp Moerdijk en trekken richting Dordrecht en Sliedrecht.

In onder meer het het zuiden van Dordrecht en oostenlijk deel van de Hoeksche waard zijn de sirenes afgegaan en wordt mensen aangeraden om ramen en deuren te sluiten. In de regio Dordrecht wordt de kwaliteit van de lucht gemeten. Dat heeft een woordvoerster van de gemeente gemeld.

http://www.rijnmond.nl/

Iemand daar in de buurt?



Rotterdam-Rijnmond is inmiddels grip 2.

Waterstofsulfide of aceton in die fabriek, lees ik her en der.

05-01-2011, 17:41
Livestream.

Tanks exploderen. Zo meteen persco.

05-01-2011, 17:46

Citaat door Raven:
Livestream.

Tanks exploderen.


Ik zag het. Heb RTL7 op staan.

05-01-2011, 17:50

Citaat door Focus1:
Ik zag het. Heb RTL7 op staan.


'K vind die verslaggever wel dapper, die staat daar maar mooi voor reageerbuisje te spelen.

05-01-2011, 18:00

Citaat door Raven:
'K vind die verslaggever wel dapper, die staat daar maar mooi voor reageerbuisje te spelen.


Inderdaad.

De brand is honderden meters breed, zeiden zo zojuist. Al die troep de lucht in, ongelooflijk.

05-01-2011, 18:05



Citaat door Focus1:
Inderdaad.

De brand is honderden meters breed, zeiden zo zojuist. Al die troep de lucht in, ongelooflijk.


Mja, en de vlammen bereiken zo'n veertig, vijftig meter hoogte. Voor de zekerheid ramen en deuren maar even dicht gedaan.

05-01-2011, 18:09

Citaat door Raven:
Mja, en de vlammen bereiken zo'n veertig, vijftig meter hoogte. Voor de zekerheid ramen en deuren maar even dicht gedaan.


Ik ook.

Vanavond gaat het regenen, zal die troep wel meegevoerd worden naar beneden. Belooft wat.

05-01-2011, 18:21
nog nieeets gehoord

Pagina's : [1] 2