Bekijk volle/desktop versie : Amerikaan zit dertig jaar onterecht vast



Pagina's : [1] 2

05-01-2011, 09:48
Een Amerikaan die in juli vorig jaar na dertig jaar in de gevangenis te hebben gezeten vrijkwam, heeft al die tijd ten onrechte vastgezeten.

Uit dna-onderzoek, dat een week na zijn vrijlating werd uitgevoerd, is gebleken dat de 51-jarige man niet schuldig is aan de gewapende overval waarvoor hij werd veroordeeld. Dinsdag draaide de rechtbank de veroordeling van de man terug.

"Het is heerlijk om weer vrij te zijn", zei de man, Cornelius Dupree, na de uitspraak door de rechter in Dallas.

Dupree heeft de twijfelachtige eer het langst ten onrechte te hebben vastgezeten in de staat Texas. In de hele Verenigde Staten hebben slechts twee personen langer vastgezeten voor een misdaad die ze niet hebben begaan.

Dupree heeft gedurende zijn opsluiting altijd volgehouden onschuldig te zijn en heeft meermaals beroep aangetekend. Dit werd echter tot driemaal toe afgewezen door de rechter.

Niet alleen Dupree werd ten onrechte veroordeeld voor de beroving, ook een andere man bleek niet schuldig aan de overval. Deze man blijft echter wel vastzitten, omdat hij tevens is veroordeeld voor een zedendelict.

(Novum/AP)

05-01-2011, 10:57


Dat word een vette schade vergoeding..


05-01-2011, 11:14
In de concentratierkamp Guatanomo bay zitten er heel veel onterecht gevangenen.
Dus niets nieuws onder de zon.

05-01-2011, 11:47

Citaat door Redactie:
Een Amerikaan die in juli vorig jaar na dertig jaar in de gevangenis te hebben gezeten vrijkwam, heeft al die tijd ten onrechte vastgezeten.

Uit dna-onderzoek, dat een week na zijn vrijlating werd uitgevoerd, is gebleken dat de 51-jarige man niet schuldig is aan de gewapende overval waarvoor hij werd veroordeeld. Dinsdag draaide de rechtbank de veroordeling van de man terug.

"Het is heerlijk om weer vrij te zijn", zei de man, Cornelius Dupree, na de uitspraak door de rechter in Dallas.

Dupree heeft de twijfelachtige eer het langst ten onrechte te hebben vastgezeten in de staat Texas. In de hele Verenigde Staten hebben slechts twee personen langer vastgezeten voor een misdaad die ze niet hebben begaan.

Dupree heeft gedurende zijn opsluiting altijd volgehouden onschuldig te zijn en heeft meermaals beroep aangetekend. Dit werd echter tot driemaal toe afgewezen door de rechter.

Niet alleen Dupree werd ten onrechte veroordeeld voor de beroving, ook een andere man bleek niet schuldig aan de overval. Deze man blijft echter wel vastzitten, omdat hij tevens is veroordeeld voor een zedendelict.

(Novum/AP)


Maar goed dat-ie de doodstraf niet heeft gekregen.

05-01-2011, 12:04


Dit vind ik echt supererg!
Zijn leven is bijna gepasseerd verdomme! Zo'n vergissing valt niet goed te maken! Geen schadevergoeding die kan helen wat deze mens heeft meegemaakt!

05-01-2011, 12:30
Zoals zovelen!

05-01-2011, 12:51

Citaat door Saida25:
Dit vind ik echt supererg!
Zijn leven is bijna gepasseerd verdomme! Zo'n vergissing valt niet goed te maken! Geen schadevergoeding die kan helen wat deze mens heeft meegemaakt!


Waarom geef je mij een rood puntje?

05-01-2011, 12:52

Citaat door prinses3arbia:
Waarom geef je mij een rood puntje?




Ik gaf je groen!

05-01-2011, 12:56

Citaat door Saida25:


Ik gaf je groen!

Hij is toch echt rood

05-01-2011, 13:00

Citaat door prinses3arbia:
Hij is toch echt rood


Meen je dat?

Oh echt waar sorry!

05-01-2011, 13:01

Citaat door Saida25:
Meen je dat?

Oh echt waar sorry!

Safie is goed joh!

05-01-2011, 13:09

Citaat door euroshopper:
Dat word een vette schade vergoeding..




Al het geld ter wereld vergoedt niet de verloren jaren!

05-01-2011, 13:29


Dit vind ik nou echt zonde en zielig . Jaren lang in de bak terwijl hij onschuldig is. Daar gaat de helft van zijn leven.
Wat kan hem die schadevergoeding schelen. Daar krijgt hij zijn verloren jaren niet mee terug

05-01-2011, 13:30
Erg toevallig dat het vaak negers zijn in dit soort gevallen

05-01-2011, 13:38

Citaat door Donvito:
Erg toevallig dat het vaak negers zijn in dit soort gevallen


Die lijken ook allemaal op elkaar.

Pagina's : [1] 2