Bekijk volle/desktop versie : Géén boerkaverbod in Amsterdam!



05-01-2011, 09:36
(novum)

De Amsterdamse korpschef Bernard Welten gaat het in het regeerakkoord genoemde boerkaverbod niet handhaven als het door de Kamer komt. Sommige dingen in het regeerakkoord 'sla ik over', zei hij dinsdagavond in het NTR-programma 5 jaar later.

"Ik voel me niet altijd een instrument van de overheid dat onmiddellijk doet wat er gevraagd wordt. Ik gebruik m'n verstand nog steeds." Volgens Welten is sprake van een 'buitengewoon complex dilemma'. Hij wees erop dat de politie er is om vrijheid, gelijkheid en rechtvaardigheid te waarborgen.

Daarbij gaat hij er niet vanuit dat het boerkaverbod door de Tweede en Eerste Kamer komt. Mocht het die kamers toch passeren, dan zal hij burgerlijk ongehoorzaam zijn.

PVV-Kamerlid Hero Brinkman vindt dat Welten buiten zijn boekje gaat. Brinkman wees er in het Radio 1-programma Nog steeds wakker Nederland op dat de politie ondergeschikt hoort te zijn aan de regering. "De politie heeft dat uit te voeren. We zouden in een bananenrepubliek leven als dat andersom zou zijn."

Welten zou dit soort uitlatingen volgens Brinkman niet moeten doen. Het Kamerlid vindt dat hij dit soort dingen zelf wel mag zeggen. "Ik ben bij de politie weggegaan en in de politiek gegaan", benadrukt hij.

Welten heeft zijn tijd bij de politie gehad, stelt Brinkman. "Die gaat dit jaar nog vertrekken, nog voordat de oprichting van de Nationale Politie klaar is."



Goeie kereld die Welten, altijd al gevonden.

05-01-2011, 09:38


Korpschef Welten



Bron : http://beta.nieuws.nl.msn.com/home/korpschef-welten-handhaaft-boerkaverbod-niet