Bekijk volle/desktop versie : Mensen wisten eerder de weg op zee



Pagina's : [1] 2

04-01-2011, 16:54
Mensen wisten eerder de weg op zee
Uitgegeven: 3 januari 2011 15:31
Laatst gewijzigd: 3 januari 2011 15:31

ATHENE - Mensen wisten veel eerder dan werd aangenomen de weg op open zee te vinden. Dit stellen Amerikaanse en Griekse wetenschappers op Kreta naar aanleiding van vondsten.

Dat heeft het Griekse ministerie van cultuur maandag laten weten.
De archeologen op het eiland hebben gereedschappen aangetroffen die minstens 130.000 jaar oud zijn. Kreta was toen al een eiland.

''Deze vondsten tonen aan dat er op de Middellandse Zee tienduizenden jaren eerder gevaren werd dan tot dusverre aangenomen. Het wijzigt voorts de berekeningen over hoe vroeg de mens kennis vergaarde en benutte'', aldus een communiqué van het ministerie.
Tot dusverre werd op basis van archeologisch bewijs aangenomen dat Kreta mogelijk vanaf circa zevenduizend jaar geleden bewoond is geweest. De archeologen waren op zoek naar aanwijzingen dat er op Kreta ook eerder, in de steentijd, nederzettingen waren.

© ANP
http://www.nu.nl/wetenschap/2414371/mensen-wisten-eerder-weg-zee.html

04-01-2011, 16:55


De Griekse beschaving is dus nog veel ouder dan men oorspronkelijik dacht.


Wie weet vinden ze dan daar ook nog sporen van de Ark van Noach , maar dan van 130 000 jaar geleden.

04-01-2011, 16:58

Citaat door aplat:
De Griekse beschaving is dus nog veel ouder dan men oorspronkelijik dacht.


Erg cool

04-01-2011, 16:59
Misschien vinden ze wel botten van Sopranissen.

04-01-2011, 17:21



Citaat door aplat:
De Griekse beschaving is dus nog veel ouder dan men oorspronkelijik dacht.


Wie weet vinden ze dan daar ook nog sporen van de Ark van Noach , maar dan van 130 000 jaar geleden.


Er gaan veel verhalen rond over die Ark van Noach, iemand vertelde mij dat er resten waren gevonden in Indonesïe..

04-01-2011, 17:22
Wow fascinerend!

04-01-2011, 17:47

Citaat door Ananda:
ik denk dat we aan de hand van dit feit
de hele geschiedenis maar moeten afschaffen
want nu klopt er helemaal niks meer van



Ja maar zolang we het bij de "waarheden"in de heilige boeken houden, blijft het allemaal kloppen.

04-01-2011, 18:12
De kaart van Piri Reis toont de westkust van Afrika, de oostkust van Zuid-Amerika en de noordkust van Antarctica. De noordelijke kustlijn van Antarctica wordt op een perfect gedetailleerde wijze weergegeven. Het meest raadselachtige is echter niet de vraag hoe Piri Reis erin is geslaagd om zo'n accurate kaart van het poolgebied te tekenen 300 jaar voordat het ontdekt werd, maar de kaart toont de kustlijn onder het ijs. Geologisch bewijs heeft aangetoond dat de laatste keer dat het gebied zonder ijs te zien was 4000 jaar voor Christus ligt.

05-01-2011, 12:02

Citaat door DEMO:
De kaart van Piri Reis toont de westkust van Afrika, de oostkust van Zuid-Amerika en de noordkust van Antarctica. De noordelijke kustlijn van Antarctica wordt op een perfect gedetailleerde wijze weergegeven. Het meest raadselachtige is echter niet de vraag hoe Piri Reis erin is geslaagd om zo'n accurate kaart van het poolgebied te tekenen 300 jaar voordat het ontdekt werd, maar de kaart toont de kustlijn onder het ijs. Geologisch bewijs heeft aangetoond dat de laatste keer dat het gebied zonder ijs te zien was 4000 jaar voor Christus ligt.


Erich von Daniken gelezen?

05-01-2011, 13:26
Een boot maakt je geen beschaving....

05-01-2011, 13:33

Citaat door Rebel_1963:
Er gaan veel verhalen rond over die Ark van Noach, iemand vertelde mij dat er resten waren gevonden in Indonesïe..


Dat ding is al een paar honderd keer gevonden. Elke keer als iemand een oude plank vind is het weer raak.

05-01-2011, 13:50

Citaat door varken:
Dat ding is al een paar honderd keer gevonden. Elke keer als iemand een oude plank vind is het weer raak.
Een minstens even opvallend fenomeen is dat wanneer ontdekkingsreizigers de Ark vinden, zij spontaan besluiten een eed te zweren dat ze er niemand iets over zullen zeggen. Het bestaan van die eed wordt dan weer bekend gemaakt door zo'n reiziger op zijn sterfbed en voila we hebben weer een nieuw bewijs voor het bestaan.
Zo houden we het sprookje aantrekkelijk en horden Arkgekken trappen er maar al te graag in.

05-01-2011, 13:52



Citaat door caligula:
Een minstens even opvallend fenomeen is dat wanneer ontdekkingsreizigers de Ark vinden, zij spontaan besluiten een eed te zweren dat ze er niemand iets over zullen zeggen. Het bestaan van die eed wordt dan weer bekend gemaakt door zo'n reiziger op zijn sterfbed en voila we hebben weer een nieuw bewijs voor het bestaan.
Zo houden we het sprookje aantrekkelijk en horden Arkgekken trappen er maar al te graag in.


Nu maak je het me moeilijk. Ik heb gezworen niets te vertellen.

05-01-2011, 15:05

Citaat door varken:
Dat ding is al een paar honderd keer gevonden. Elke keer als iemand een oude plank vind is het weer raak.


De Ark bestond dan ook uit vele honderden, dan niet duizenden, planken.

05-01-2011, 15:17

Citaat door Simcha:
Nu maak je het me moeilijk. Ik heb gezworen niets te vertellen.
Vond jij hem ook in je achtertuin? Ik wel. Maar ik heb ook gezworen...
oh shit, nu weet iedereen het!

Pagina's : [1] 2