Bekijk volle/desktop versie : Dames die geen muziek op hun trouw nemen...



Pagina's : [1] 2 3

04-01-2011, 13:45
Salaam wa3alikom ladies,

Graag zou ik willen weten hoe jullie je avond hebben vervuld. Heb je de gehele avond alleen anacheed gedraaid (zonder instrumenten) of heb je hiernaast ook andere dingen gedaan.

Graag jullie ervaringen delen in deze topic. Want ik wil graag alleen anacheed nemen op mijn trouw incha'Allah (zonder instrumenten) maar wil daarnaast ook andere dingen doen.

Groetjes,
Cheba24

04-01-2011, 13:47


Een islam quiz? Een lezing over het huwelijk?

04-01-2011, 13:52
dank jullie wel meiden!

Ja klopt daar zat ik ook aan te denken.

Een Turkse collega van mij vertelde mij het volgende over de bruiloft van haar neef.

Er zijn kinderen die ancheed gaan zingen, er is een ancheed band, lezing word er gegeven daarna word er gezamelijk gegeten en de avond wordt afgesloten met een dua.

Vind ik best een mooi idee, maar zijn hier meiden die dit ook zo hebben gedaan?

04-01-2011, 13:53

Citaat door IJSBLOKJE.:
Een islam quiz? Een lezing over het huwelijk?



Lezing over het huwelijk inderdaad, lijkt me erg mooi. Maar zou dit in het Nederlands moeten of Marokkaans (Marokkaans, kamp je weer met het probleem arabisch of berbers)

En zo een quiz, wie leidt het? En hoe zou zo iets in zijn werk gaan?


04-01-2011, 13:54


ik heb vorige week vrijdag een bruiloft meegemaakt waar we hadden gewerkt waarbij ze een anascheed band hadden en op de einde van het feest hadden die anascheed band een dua gedaan echt prachtig

04-01-2011, 13:58

Citaat door elwardatgroep:
ik heb vorige week vrijdag een bruiloft meegemaakt waar we hadden gewerkt waarbij ze een anascheed band hadden en op de einde van het feest hadden die anascheed band een dua gedaan echt prachtig



Ja, de avond afsluiten met een dua wil ik zoiezo incha'Allah ipv te dansen met manlief

04-01-2011, 13:59

Citaat door cheba24:
Ja, de avond afsluiten met een dua wil ik zoiezo incha'Allah ipv te dansen met manlief



is echt prachtig be3da het is de hele dag gezegend voor een dua

ik had een x meegemaakt dat ze op een bruiloft dj hadden dus muziek en al en op het laatste deden ze dua dat vond ik nergens op slaan dat kan toch niet eerst hele dag muziek en dan dua

04-01-2011, 14:00

Citaat door cheba24:
Lezing over het huwelijk inderdaad, lijkt me erg mooi. Maar zou dit in het Nederlands moeten of Marokkaans (Marokkaans, kamp je weer met het probleem arabisch of berbers)

En zo een quiz, wie leidt het? En hoe zou zo iets in zijn werk gaan?




Waar bestaat jouw familie uit? En ik zou toch iemand extra hebben die het in het Nederlands vertaalt. Gewoon de ene een stukje en dan de andere.

Als je een anasheed-bant neemt kun je het aan hun vragen.

04-01-2011, 14:03

Citaat door IJSBLOKJE.:
Waar bestaat jouw familie uit? En ik zou toch iemand extra hebben die het in het Nederlands vertaalt. Gewoon de ene een stukje en dan de andere.

Als je een anasheed-bant neemt kun je het aan hun vragen.



Arabisch, maar weet dat er ook berberse gasten zullen zijn, die echt geen woord arabisch kennen. Maar gair incha'Allah.

Ja dat kan ook inderdaad.

Thanks voor het meedenken

04-01-2011, 14:06

Citaat door cheba24:
Arabisch, maar weet dat er ook berberse gasten zullen zijn, die echt geen woord arabisch kennen. Maar gair incha'Allah.

Ja dat kan ook inderdaad.

Thanks voor het meedenken



Graag gedaan zuster.

Wat ook mooi en leuk zou zijn is als jij een dua zou oplezen voor je ouders.

04-01-2011, 14:09

Citaat door IJSBLOKJE.:
Graag gedaan zuster.

Wat ook mooi en leuk zou zijn is als jij een dua zou oplezen voor je ouders.



Macha'Allah dat is helemaal niet bij mij naar boven gekomen. Dat lijkt me inderdaad prachtig en erg emotioneel Ik zou het niet droog kunnen houden.

Dat is echt een geweldig idee, chokran

04-01-2011, 14:14
anacheed band heb ik ook een keer megemaakt, van die kleine dames die dan zogenaamd anacheed deden. Nou ze riepen iedreen op te gaan dansen.. Uiteindelijk werd er bijna aan het einde van de avond een cd van senhaji gedraaid..

Wou ze echt een klap verkopen..

04-01-2011, 14:16



Citaat door cheba24:
Macha'Allah dat is helemaal niet bij mij naar boven gekomen. Dat lijkt me inderdaad prachtig en erg emotioneel Ik zou het niet droog kunnen houden.

Dat is echt een geweldig idee, chokran



Dat je dit aan het begin van de bruiloft opleest en aan het einde je moeder het bijvoorbeeld opleest voor haar dochter. En dat je haar dan een kus geeft met een knuffel en zo de zaal verlaat.

04-01-2011, 14:17

Citaat door excellent--:
anacheed band heb ik ook een keer megemaakt, van die kleine dames die dan zogenaamd anacheed deden. Nou ze riepen iedreen op te gaan dansen.. Uiteindelijk werd er bijna aan het einde van de avond een cd van senhaji gedraaid..

Wou ze echt een klap verkopen..



Ohw nee dat is minder.

Heb ik ook een keer meegemaakt. Iedereen ging gewoon helemaal los, omdat er eigenlijk gewoon muziek werd gedraaid alleen dan zinaloze tekst om het zo even te omschrijven.

Ik zou het ook echt erg vinden als dat op mijn trouw zou gebeuren. Ze mogen absoluut geen instrumenten gebruiken, en dat zullen we ook zwart op wit zetten incha'Allah (als ik een band zou nemen)

04-01-2011, 14:18
meid ik heb je een pm gestuurd misschien heb je er wat aan

Pagina's : [1] 2 3