Bekijk volle/desktop versie : 'Geef ouderen een chip'



04-01-2011, 12:48

Citaat door Al-Maroc:
'Geef ouderen een chip'



BUNNIK - Dementerende bejaarden moeten een chip krijgen in hun bh-bandje of broekriem, zodat zij bij vermissing met een druk op de knop zijn op te sporen. Dat is vandaag te lezen in het AD.

Het landelijke bureau vermiste personen van de politie en belangenorganisatie Alzheimer Nederland willen dat deze technologie ook in Nederland wordt geïntroduceerd. Het systeem bestaat al in enkele Scandinavische landen.

De politie moet vaak op zoek naar vermiste dementerenden. Die vinden de weg naar huis niet meer terug of vergeten huiswaarts te keren. ,,Zeker in deze tijden, als het buiten koud is, krijgen zij al gauw een urgente status,'' doelt woordvoerder Ed Kraszewski van het landelijk bureau vermiste personen op het gevaar van onderxxxxxng of bevriezing.

In Nederland worden nu ook al opsporingssystemen gebruikt die gebruikmaken van gps. Het probleem is volgens Alzheimer Nederland dat demente mensen herkenbaar worden, omdat de gps-kastjes zo groot zijn als een pakje sigaretten. ,,Dat maakt ze extra kwetsbaar.''

De chipsystemen kosten per stuk honderden euro's. Wie voor die kosten moet opdraaien, is onduidelijk. Volgens woordvoerder Dinant Bekkenkamp van Alzheimer Nederland betalen mensen hun huidige gps-systeem uit eigen zak.

In Nederland hebben 235.000 mensen dementie. De komende veertig jaar worden dat er meer dan een half miljoen. Het is niet bekend hoe vaak dementerenden vermist raken.

04/01/11 12u18

http://www.ad.nl/ad/nl/1015/Gezondheid-wetenschap/article/detail/561096/2011/01/04/Geef-ouderen-een-chip.dhtml
.

04-01-2011, 12:52


Heul bakske ook goe?


04-01-2011, 12:53

Citaat door Einherjer:
Heul bakske ook goe?







04-01-2011, 13:40

Citaat:

De chipsystemen kosten per stuk honderden euro's. Wie voor die kosten moet opdraaien, is onduidelijk. Volgens woordvoerder Dinant Bekkenkamp van Alzheimer Nederland betalen mensen hun huidige gps-systeem uit eigen zak.
hallo, ik betaal mijn tomtom toch ook zelf

04-01-2011, 13:48


Een chip voor bejaarden?? Nou, liever die rotjochies die telkens voor overlast zorgen, of pedofielen die veroordeeld zijn en nog steeds gevaar kunnen opleveren voor de maatschappij en daar wil ik best belasting voor betalen! Pffff...ik kan nog meer 'doelgroepen' noemen voor dit soort ongein.

04-01-2011, 14:10

Citaat door Rebel_1963:
Een chip voor bejaarden?? Nou, liever die rotjochies die telkens voor overlast zorgen, of pedofielen die veroordeeld zijn en nog steeds gevaar kunnen opleveren voor de maatschappij en daar wil ik best belasting voor betalen! Pffff...ik kan nog meer 'doelgroepen' noemen voor dit soort ongein.


Gewoon iedereen volstoppen met enge chipjes. De keurige burger van vandaag is de topcrimineel van morgen.

Mijn god, kijk eens hoe snel mensen prostitueren voor het grootkapitaal en hun eer verkopen voor een beetje veiligheid!

BAH!

04-01-2011, 14:26

Citaat door Moker__Oujdi:
Gewoon iedereen volstoppen met enge chipjes. De keurige burger van vandaag is de topcrimineel van morgen.

Mijn god, kijk eens hoe snel mensen prostitueren voor het grootkapitaal en hun eer verkopen voor een beetje veiligheid!

BAH!


Bij elke nieuwgeborene gelijk inplanten, elke 5 jaar checken en om de 10 jaar een hersenscan. Over 50 jaar hebben we een beheersbare maatschappij, keurige burgers en weinig criminelen. JUHU!

04-01-2011, 14:43

Citaat door Rebel_1963:
Een chip voor bejaarden?? Nou, liever die rotjochies die telkens voor overlast zorgen, of pedofielen die veroordeeld zijn en nog steeds gevaar kunnen opleveren voor de maatschappij en daar wil ik best belasting voor betalen! Pffff...ik kan nog meer 'doelgroepen' noemen voor dit soort ongein.


Die mensen horen gewoon na het eerste incident hun levenlang met een
elektronische enkelband te lopen.

Citaat door Moker__Oujdi:
Gewoon iedereen volstoppen met enge chipjes. De keurige burger van vandaag is de topcrimineel van morgen.

Mijn god, kijk eens hoe snel mensen prostitueren voor het grootkapitaal en hun eer verkopen voor een beetje veiligheid!

BAH!



Hihi wil je graag zo een chip in je lichaam? Het zou wel een goed idee zijn
maar goed waar wil je zo een ding plaatsen? Dat ding word er wel uitgehaald
hoor door een crimineel al word hij aan z'n lever vastgeplakt.