Bekijk volle/desktop versie : Vangheluwe stuurt felicitaties naar vrijgelaten pedofiel



Pagina's : [1] 2

04-01-2011, 08:38


Een vrijgelaten pedofiel vertelt in een interview met P Magazine dat hij een kaartje met felicitaties heeft ontvangen van de voormalige Brugse bisschop Vangheluwe.
De 65-jarige man heeft er een celstraf van 30 jaar opzitten. Hij werd veroordeeld voor zedenfeiten. Sinds enkele weken is hij weer op vrije voeten en bij zijn vrijlating kreeg hij naar eigen zeggen een kaartje van Vangheluwe.

'Proficiat. Ik hoop dat het daar goed gaat en dat je kunt leven op een nieuwe wijze. Veel moed en vreugde, met de zegen van de Heer', zou er op het kaartje gestaan hebben.

Vangheluwe leeft nog altijd ondergedoken sinds het schandaal rond het jarenlange misbruik van zijn neef. Het kaartje zou in Gent zijn gepost.

Bron: http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20110104_017

04-01-2011, 08:43


Die Vangheluwe zouden ze van mij ook mogen oplossen in een vat zwavelzuur

Heb daarjuist op de trein het beste artikel gelezen. Die gast die dat kaartje kreeg denkt ook dat hij onschuldig is

04-01-2011, 08:48

Citaat door garf23:
Die Vangheluwe zouden ze van mij ook mogen oplossen in een vat zwavelzuur

Heb daarjuist op de trein het beste artikel gelezen. Die gast die dat kaartje kreeg denkt ook dat hij onschuldig is


Hij kreeg zomaar 30 jaar zeker?
Meer dan een moordenaar!

04-01-2011, 08:50

Citaat door Saida25:
Hij kreeg zomaar 30 jaar zeker?
Meer dan een moordenaar!


typisch slachtoffertje uithangen zeker.
bij mij pakt dat in iedergeval niet, geen medelijden

04-01-2011, 08:55



Citaat door garf23:
typisch slachtoffertje uithangen zeker.
bij mij pakt dat in iedergeval niet, geen medelijden



Die Vangheluwe moesten ze allang castreren! Hoe kan het nu dat die zich gewoon kan verstoppen en justitie niets doet?

En begin niet over de verjaring, want dat vind ik echt bullshit en met die wet ben ik echt niet akkoord!

04-01-2011, 08:55
Misbruikende priesters...Meer regel dan uitzondering anno 2011...

04-01-2011, 09:08

Citaat door Saida25:
Die Vangheluwe moesten ze allang castreren! Hoe kan het nu dat die zich gewoon kan verstoppen en justitie niets doet?

En begin niet over de verjaring, want dat vind ik echt bullshit en met die wet ben ik echt niet akkoord!


Ik verkies nog steeds het vat zwavelzuur (H2SO4)

Verjaringswet is inderdaad grote onzin. Zo kan een bouwmisdrijf niet verjaren maar zulke feiten of moorden dan weer wel

04-01-2011, 09:09

Citaat door garf23:
Ik verkies nog steeds het vat zwavelzuur (H2SO4)

Verjaringswet is inderdaad grote onzin. Zo kan een bouwmisdrijf niet verjaren maar zulke feiten of moorden dan weer wel


Meen je dat? Dat wist ik niet!

Voila, dan is er toch iets mis met het systeem!

04-01-2011, 09:15
Met iets onnatuurlijks als het celibaat creër je gewoon mentale stoornissen als pedofilie.

04-01-2011, 09:16

Citaat door garf23:
Ik verkies nog steeds het vat zwavelzuur (H2SO4)

Verjaringswet is inderdaad grote onzin. Zo kan een bouwmisdrijf niet verjaren maar zulke feiten of moorden dan weer wel


I gotta make call...

04-01-2011, 09:16
Soort zoekt soort.

04-01-2011, 09:18

Citaat door n00B:
Met iets onnatuurlijks als het celibaat creër je gewoon mentale stoornissen als pedofilie.


Niet per definitie. Het lijkt wel of elke pedofiel het katholieke geloof is gaan aanhangen en zich een plaatsje in de kerk heeft verschaft als vrijplaats om kindjes in hun bips te mogen pakken.

04-01-2011, 09:20



Citaat door Saida25:
Meen je dat? Dat wist ik niet!

Voila, dan is er toch iets mis met het systeem!


het systeem zit vol met zulke rare regeltjes.
met google vond ik enkel enkele oude krantenartikels van het archief van de standaard.

04-01-2011, 09:23

Citaat door n00B:
Met iets onnatuurlijks als het celibaat creër je gewoon mentale stoornissen als pedofilie.


Da's waar.
Volgens mij stelde een bisschop (weet niet meer welke) laatst in het nieuws voor om het af te schaffen, maar daar kwamen een heleboel negatieve reacties op vanuit de kerk.

04-01-2011, 09:32

Citaat door Simcha:
Niet per definitie. Het lijkt wel of elke pedofiel het katholieke geloof is gaan aanhangen en zich een plaatsje in de kerk heeft verschaft als vrijplaats om kindjes in hun bips te mogen pakken.


Er zijn andere beroepen waar je makkelijker in contact komt met kinderen. Ik denk niet dat de meeste beginnen als priester met de gedachte om kindjes te misbruiken.

Pagina's : [1] 2