Bekijk volle/desktop versie : Belg meldt misbruik door nonnen



03-01-2011, 15:36
In Kortrijk heeft een man een klacht ingediend bij de Belgische justitie omdat hij in de jaren zestig zou zijn misbruikt door kloosterzusters van het Stella Marisweeshuis.

De man zegt dat hij vanaf zijn vijfde door twee zusters van het weeshuis waar hij woonde is gedwongen tot orale seks. Ook moest hij soms bij de vrouwen slapen. De man kreeg hierdoor op latere leeftijd psychische problemen.

Uitzonderlijk
De medewerkers van Stella Maris reageren geschokt en dringen aan op een onderzoek. Ze roepen alle mogelijke slachtoffers op om zich te melden.

De zusters zijn geconfronteerd met het misbruik, maar wilden niet reageren. De melding van misbruik door vrouwelijke geestelijken is uitzonderlijk. Meestal wordt er melding gemaakt van misbruik door mannen.

De West-Vlaamse Jeugdzorg, de huidige eigenaar van het weeshuis, stelt dat er ook nog een geval van misbruik was in de jaren negentig door een man die af en toe langskwam.

http://nos.nl/artikel/209094-belg-meldt-misbruik-door-nonnen.html

03-01-2011, 15:51


Ja, heel erg, hoe lelijk waren die vrouwen...

Vrouwen plegen volgens mij net zo vaak misbruik, alleen meld men dat minder snel.
Maar wat doe je er aan... niets vrees ik.

03-01-2011, 15:53
Deze man wil gewoon geld ..

Normaal vindt een man het geweldig als hij door een vrouw ''misbruikt'' wordt..

03-01-2011, 16:35

Citaat door Jokerina:
Deze man wil gewoon geld ..

Normaal vindt een man het geweldig als hij door een vrouw ''misbruikt'' wordt..


Een man wel ja. Als je als kind van 5 tot 10 jaar door volwassen mensen (die je dient te kunnen vertrouwen) misbruikt wordt, heeft dat grote impact. Zo'n kind krijgt vertrouwens-issues.

Salutem

03-01-2011, 16:37



Citaat door Disputatio:
Een man wel ja. Als je als kind van 5 tot 10 jaar door volwassen mensen (die je dient te kunnen vertrouwen) misbruikt wordt, heeft dat grote impact. Zo'n kind krijgt vertrouwens-issues.

Salutem



Ik bedoelde het dan ook sarcastisch..

03-01-2011, 16:39

Citaat door Jokerina:
Ik bedoelde het dan ook sarcastisch..


Lachen om het misbruik van een persoon, misschien kun je er ook om lachen als jouw toekomstige zoontje wordt misbruikt.

03-01-2011, 16:40
kwee nie hoor... maar een jochie van 5 dwingen tot orale sex....
niet echt om te lachen..

03-01-2011, 16:46

Citaat door __Taliban__:
Lachen om het misbruik van een persoon, misschien kun je er ook om lachen als jouw toekomstige zoontje wordt misbruikt.


Ach mens, ik bedoelde het niet als zodanig...
Maak er niet meer van dan het is...


Citaat door Tuun27:
kwee nie hoor... maar een jochie van 5 dwingen tot orale sex....
niet echt om te lachen..



Ja, je hebt helemaal gelijk..

03-01-2011, 16:49

Citaat door Jokerina:
Ach mens, ik bedoelde het niet als zodanig...
Maak er niet meer van dan het is...




Ja, je hebt helemaal gelijk..



oke oke, je bedoelde t niet zo... zie ik nu pas