Bekijk volle/desktop versie : islamitisch bankieren



Pagina's : [1] 2 3 4 5

14-09-2004, 12:25
beste broeders en zusters,

De rabobank start met uniek initiatief: islamitisch bankieren. Deze manier van bankieren verschilt op een punt van het normale bankieren namelijk er is geen rente. Je betaald een extra bedrag maar dat wordt dan geen rente genoemd. Zo kan op een hallal manier geld geleend worden voor een huis of iets anders. In Engeland is deze manier van bankieren een groot succes en zijn daar al drie islamitische banken.
Mensen die dit initiatief steunen kunnen zich inschrijven bij de rabobank in Bos en Lommerplein in Amsterdam. Bij inschrijving steun je alleen het initiatief. als genoeg mensen interesse tonen wordt islamitisch bankieren ingevoerd. je wordt dus niet gedwongen om een rekening te openen.


Hopelijk zijn er genoeg mensen die dit initiatief steunen.
met vriendelijk groet
milka

14-09-2004, 12:50


Salaam alaikom,

Onlangs had ik een gesprek met een bankdirecteur van rabobank te Hoofddorp en die vertelde me hetzelfde.

Het begint eraan te komen, dus we zullen het resultaat inshAllah binnenkort zien.

15-09-2004, 12:59
helaaas heb ik geen specifieke site. ik heb deze informatie van een collega. maar ik heb te horen gekregen dat je via de website van de rabobank info kan vinden. voor verdere informatie kan je bij de rabobank bij bos en lommerplein terecht daar heb je een telefoonnummer voor verdere info. als mensen er iets meer over weten graag zet het op de site
gegroet milka

23-10-2004, 01:26
wat voor onzin is dat zeg, zogenaamd geen rente, maar ander bedrag, komt op t zelfde neer. Als ik geld leen bijv 10.000 betaal ik alleen 10.000 terug qua islam, en geen `andere bedragen`. Wie hieraan meedoet is dom

24-10-2004, 00:49



Citaat door EgyPTeNaaR19:
wat voor onzin is dat zeg, zogenaamd geen rente, maar ander bedrag, komt op t zelfde neer. Als ik geld leen bijv 10.000 betaal ik alleen 10.000 terug qua islam, en geen `andere bedragen`. Wie hieraan meedoet is dom

24-10-2004, 21:17

Citaat door EgyPTeNaaR19:
wat voor onzin is dat zeg, zogenaamd geen rente, maar ander bedrag, komt op t zelfde neer. Als ik geld leen bijv 10.000 betaal ik alleen 10.000 terug qua islam, en geen `andere bedragen`. Wie hieraan meedoet is dom
je kan het dom vinden, maar dat betekent niet dat het dom is. het maakt voor veel mensen wel degelijk uit of het bedrag "rente" is of een een andere winst benamming heeft. hoe denk je dat de banken in de islamitische wereld werken?
kijk jij hoeft het niet te doen, maar voor mensen die bijv een huis willen kopen en geen hypotheek willen afsluiten is het misschien wel interessant. ik weet niet veel van de constuctie die de rabobank wil gebruiken daar moet je maar meer info over vragen. maar roep niet zo maar dat dingen dom zijn!!!!!!

24-10-2004, 22:47
Niet mee eens, kom eens met goede sterke argumenten

27-10-2004, 10:48
sorry,
hallooooo ik ben de bank niet ik hoef jou niet over te halen!!!!!!!!!!!!!!!!! kijk als jij dit niet wilt doen, dan is dat jouw zaak. ik heb dit op de website gezet omdat een collega mij dat vroeg. gewoon als plezier. deze collega heeft te horen gekregen dat de bank met dit initiatief komt, zoals k al eerder heb aangeven heb ik niet mee informatie.
persoonlijk maakt het me niet of er wel of geen rente wordt gevraagd, ik ben toch niet van plan een huis te kopen. dus egyptenar 19, de ideale man, hou op met de aanval!

27-10-2004, 12:41
Egyptenaar, Er is wel degelijk een verschil in het terugbetalen van de 10.000 dat je hebt geleend en het terugbetalen van 15.000 waarvan je maar 10.000 hebt geleend. Die rente en financieringskosten maken de mensen arm en daar verdienen de niet-moslims aan.

Ik denk dat er zeker wel veel interesse voor dit project zal zijn, kijk alleen alhoe goed het in GB loopt...

Wassalaam.

27-10-2004, 21:12
salaamo alaikom,

ik moet egyptenaar gelijk geven. Ik heb op dit punt discussie's gehad met proffessoren in de economie. Na een kleine onderzoek zijn we er achter gekomen dat er geen enkele bank op de wereld (ook de baknen in s.a. en indonesie en derg) maar dan ook geen enkele bank geld uitleent zonder rente.

Heel vaak word deze rente van naam veranderd door islamitische banken, die noemen het dan vergoeding en proberen onder het mom van een andere naa m toch nog bank zaken te doen.

Elk normaal denkend persoon kan dit zelf inzien, immers hoe gaat een bank verdienen als ze geen rente vragen?

ik hoop dat jullie niet in deze onzin tuinen en op het rechte pad blijven

wa salaamo alaikom

28-10-2004, 11:27
dus de banken in s.a en indonesie zijn haram? of zijn de meningen daarover niet helemaal eenduidig? ik vraag het? en ik wil niemand aanvallen. dus dan krijg je een interpretatieverschil. is de betekenis anders als de benaming anders is? dat is dan de vraag waar het om draait. kijk voor de mensen die een huis willen kopen is het een optie.

28-10-2004, 13:52

Citaat door milka:
beste broeders en zusters,

De rabobank start met uniek initiatief: islamitisch bankieren. Deze manier van bankieren verschilt op een punt van het normale bankieren namelijk er is geen rente. Je betaald een extra bedrag maar dat wordt dan geen rente genoemd. Zo kan op een hallal manier geld geleend worden voor een huis of iets anders. In Engeland is deze manier van bankieren een groot succes en zijn daar al drie islamitische banken.
Mensen die dit initiatief steunen kunnen zich inschrijven bij de rabobank in Bos en Lommerplein in Amsterdam. Bij inschrijving steun je alleen het initiatief. als genoeg mensen interesse tonen wordt islamitisch bankieren ingevoerd. je wordt dus niet gedwongen om een rekening te openen.


Hopelijk zijn er genoeg mensen die dit initiatief steunen.
met vriendelijk groet
milka
Hoe wordt het dan genoemd??? Als je een extra bedrag betaald over het geleende bedrag, dan is dat rente. Of meneer Rabobank het nu rente noemt of geen rente. Het blijft rente. Het doel is hetzelfde.

28-10-2004, 13:53



Citaat door milka:
dus de banken in s.a en indonesie zijn haram? of zijn de meningen daarover niet helemaal eenduidig? ik vraag het? en ik wil niemand aanvallen. dus dan krijg je een interpretatieverschil. is de betekenis anders als de benaming anders is? dat is dan de vraag waar het om draait. kijk voor de mensen die een huis willen kopen is het een optie.
Het is een optie, maar geen islamitische optie..

28-10-2004, 14:02
De Rabobank streeft naar winst door middel van rente. En wat de rabobank van plan is is ook rente, maar willen het niet zo overlaten komen via omwegen.

28-10-2004, 14:50

Citaat door milka:
sorry,
hallooooo ik ben de bank niet ik hoef jou niet over te halen!!!!!!!!!!!!!!!!! kijk als jij dit niet wilt doen, dan is dat jouw zaak. ik heb dit op de website gezet omdat een collega mij dat vroeg. gewoon als plezier. deze collega heeft te horen gekregen dat de bank met dit initiatief komt, zoals k al eerder heb aangeven heb ik niet mee informatie.
persoonlijk maakt het me niet of er wel of geen rente wordt gevraagd, ik ben toch niet van plan een huis te kopen. dus egyptenar 19, de ideale man, hou op met de aanval!
Sorry Milka, Ik wil totaal niet zo bot overkomen, maar ik probeer gewoon beetje harde feiten neer tezetten, stel ik leen van jou 100 euro, hoeveel moet ik je teruggeven? Ik neem aan 100, je zult niet zeggen administratie kosten nog erbij, verwerkingskosten, en andere domme kosten....

Maar goed, nogmaals sorry als ik zo gaar over kwam, is niks persoonlijks....

Pagina's : [1] 2 3 4 5