Bekijk volle/desktop versie : Satan, Iblis, de duivel.



03-01-2011, 15:19
...

03-01-2011, 15:31


Zo moet je niet denken aub. het doet me pijn, want ik herken wat je zegt, lees dit met tranen. Ik ga op dit moment door een hel en ik heb niemand behalve Allah swt.

Alles heeft een reden denk ik maar. Wij gedenken hem alleen in slechte tijden maar als we het goed hebben vergeten we Hem.

Gair Inshallah, laat je niet leiden door je woede en wrok

03-01-2011, 15:33

Citaat door Boos.:
In de Koran staat dat God het kwade niet zal laten overwinnen tenzij Hij dat wil. Waarom zou God dat willen? Waarom beschermt God sommige mensen wel tegen het onzichtbare kwade en sommige mensen niet? En dan wordt je verteld dat je het grotere plaatje moet zien. Welk groter plaatje? Ik zie het niet. Het maakt mijn relatie met God en de Islam alleen maar moeilijker. Ik was voorheen een betere dienaar dan nu. Ik voel mij verschrikkelijk in de steek gelaten door God. Ik stond iedere dag op in Zijn naam en bij alles wat ik deed noemde ik Zijn Naam. En toch was ik die avond niet beschermd door Hem. Waarom?



Beste zuster ik weet niet wat er is gebeurd "die avond" maar alles op deze wereld is een test. Voor de gelovigen is de wereld een hel. Je zal nooit gelukkig hier op deze wereld zijn. Sommige van ons worden meer beproefd dan anderen. Het is gwn een test lieve zuster om te kijken hoe sterk je imaan is.

Moeilijk is het he? Geduld inshAllah. En Allah zal je zeer zeker helpen/belonen. Als het niet hier is is het in het Hiernamaals inshAllah!!

X en veel sterkte lieverd

03-01-2011, 16:32
Deze wereld met al haar keerzijden heeft Allah zodanig voor ons geschapen zodat wij hierop van Zijn gunsten kunnen genieten. Allah is de Beschermer zoals we zeiden, maar indien er geen kwaad aanwezig was op de wereld, tegen wie of wat zou Allah ons dan moeten beschermen? We weten dat Hij de Waakzame is, maar over wie zou Hij dan moeten waken als er geen kwaad aanwezig is? Allah is de Rechter, maar indien er geen onrecht bestond, tussen wie zou Hij dan recht spreken? Zo is Hij ook de Luisterrijke Verhoorder, maar indien wij geen zorgen zouden kennen, naar wiens beklag zou Hij moeten Luisteren en wiens smeekbede zou Hij moeten Verhoren? Hij is het Licht en de Gids, maar indien er geen dwaling en ongeloof bestond, wie zou Hij dan uit het duisternis moeten leiden?

Allah is de Vergevensgezinde, maar indien wij niet zouden kunnen zondigen, wie zou Hij dan moeten vergeven? Allah is de Genadevolle Geduldige Verdraagzame, maar indien we Hem niet ongehoorzaam zouden kunnen zijn, wiens opstandigheid zou Allah dan moeten verdragen? Met wie zou Hij dan geduldig moeten zijn? Met wie zou hij dan genade moeten hebben?

Er is overgeleverd dat de Profeet [SallAllahu ‘alayhi wa selam] zei:

لو لم تذنبوا لذهب الله بكم، وجاء بقوم يذنبون ثم يستغفرون فيغفر لهم‏

“Indien jullie niet zouden zondigen, dan zou Allah jullie vervangen met een volk dat zondigt.. Hem vervolgens om vergiffenis zouden vragen, en Hij hen zou vergeven.” [Saheeh Muslim, en in Al-Musnad van Imam Ahmad ]

Met andere woorden, wat voor nut zou het hebben als Allah een schepping zou creëren die niet genoot van Zijn gunsten? Van Zijn vergiffenis, Zijn leiding, Zijn bescherming, enzovoorts. De schepping is zo samengesteld dat wij van de gunsten van Allah kunnen en mogen genieten.

Lees verder: Onze relatie met Allah en Zijn gunsten.

03-01-2011, 17:11


lees dit even,

http://www.al-yaqeen.com/nieuw/bibliotheek/artikel.php?id=1200

en bekijk dit filmpje even, een 19 jarige die bewust is wat hem overkomt en hoe hij ermee omgaat.

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=3621226

03-01-2011, 18:01

Citaat door Boos.:
In de Koran staat dat God het kwade niet zal laten overwinnen tenzij Hij dat wil. Waarom zou God dat willen? Waarom beschermt God sommige mensen wel tegen het onzichtbare kwade en sommige mensen niet? En dan wordt je verteld dat je het grotere plaatje moet zien. Welk groter plaatje? Ik zie het niet. Het maakt mijn relatie met God en de Islam alleen maar moeilijker. Ik was voorheen een betere dienaar dan nu. Ik voel mij verschrikkelijk in de steek gelaten door God. Ik stond iedere dag op in Zijn naam en bij alles wat ik deed noemde ik Zijn Naam. En toch was ik die avond niet beschermd door Hem. Waarom?


Als je moeilijkheden overkomen zeg dan ; Inna lillahi wa inna ilayhi radjioen.
(voorwaar, van Allah komen wij en tot Allah zullen wij keren)

De profeet heeft gezegd; Als Allah het goede wenst voor zijn dienaar, dan haast Hij Zich met de bestraffing in dit leven. Als Allah het slechte wenst voor Zijn dienaar dan houdt Hij de bestraffing voor zijn zonden tegen todat hij met al zijn zonden komt op de Dag der Opstanding."

25-05-2011, 23:02
Ik wil jullie allen bedanken voor jullie reacties. Ik heb het destijds helaas niet kunnen lezen, maar ik heb er nu alsnog veel aan gehad. Ik denk niet meer zoals ik destijds dacht. Het ''grotere plaatje'' waar ik het in mijn beginpost over had zie ik nu wel hamdulilah. Ook ben ik begonnen met het gebed hamdulilah en dit heeft mijn denkwijze enorm veranderd. Voor heel even dacht de satan dat het mogelijk was om de schuld bij Allah swt neer te leggen en vandaar de tekst in mijn beginpost, stagfiruAllah. Ik zit nog steeds in dezelfde situatie als destijds, maar ik weet nu beter hamdulilah. Ghair inshAllah.

25-05-2011, 23:28
Allaah zegt in soerat al ankaboet: "Denken de mensen dat zij (met rust) zullen worden gelaten, alleen omdat zij zeggen: "Wij geloven" zonder dat zij zullen worden beproefd?"3. Wij beproefden degenen die vََoor hen waren. Daarom zal Allah ook hen die waarachtig zijn, onderscheiden en de leugenaars kenbaar maken. (aya 2,3)

25-05-2011, 23:35
Je vroeg je destijds af waarom Allah je niet beschermde je bent nu begonnen met bidden. heb je nooit gedacht dat Hij je misschien niet beschermde omdat je het gebed niet verrichte? En de kennis daarover ligt verder bij Allah maar dat viel me op aan je bericht.


Citaat door Boos.:
Ik wil jullie allen bedanken voor jullie reacties. Ik heb het destijds helaas niet kunnen lezen, maar ik heb er nu alsnog veel aan gehad. Ik denk niet meer zoals ik destijds dacht. Het ''grotere plaatje'' waar ik het in mijn beginpost over had zie ik nu wel hamdulilah. Ook ben ik begonnen met het gebed hamdulilah en dit heeft mijn denkwijze enorm veranderd. Voor heel even dacht de satan dat het mogelijk was om de schuld bij Allah swt neer te leggen en vandaar de tekst in mijn beginpost, stagfiruAllah. Ik zit nog steeds in dezelfde situatie als destijds, maar ik weet nu beter hamdulilah. Ghair inshAllah.

25-05-2011, 23:39

Citaat door Broeder_Ahmed:
Allaah zegt in soerat al ankaboet aya 2: "Denken de mensen dat zij (met rust) zullen worden gelaten, alleen omdat zij zeggen: "Wij geloven" zonder dat zij zullen worden beproefd?"


Precies, deze Soera is echt prachtig. Allaah 'azza wa'ala begint met deze vraag te stellen wat tegelijkertijd een bevestiging moet voorstellen. En noemt daarna profeten die kwellingen van hun volkeren hebben moeten doorstaan. En eindigt de Soera met deze aya '' Waladhina Jaahadoe fiena lanahdieyanahoem soeboelana''

69 {En zij, die naar Ons streven/strijden, - Wij zullen hen zeker op Onze wegen leiden. Voorwaar, Allah is met hen die goed doen.}

Dus er wacht ons maar een ding af, nadat we toewijding aan Allaah en in de laatste profeet hebben gegeven en dat is naar voren marcheren en niet naar rechts of naar links te kijken, maar volharden en doorstaan, want beproeft wordt je toch.