Bekijk volle/desktop versie : Turken hebben heimwee



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10

03-01-2011, 10:38
Turken hebben heimwee

Met de stijgende populariteit van Geert Wilders is ook het deel van de allochtonen dat Nederland wil verlaten groeiende. Steeds meer Turken denken erover om terug te keren.

Intolerantie

De Turken die willen vertrekken - vaak geboren en getogen in Nederland - zien Turkije als de oplossing van verschillende problemen. Maar het is ook de groeiende intolerantie in Nederland tegenover 'moslims' en daardoor het gevoel dat ze niet meer welkom zijn, dat zij willen ontlopen.

Jonge gezinnen

En niet alleen de oudere allochtoon. Ook jonge gezinnen zien hun toekomst niet langer in Nederland. Zij kunnen niet wachten om naar Turkije te verhuizen. Terug naar het land dat door hun ouders in de jaren zestig en zeventig werd verlaten.

Nieuwsuur spreekt met een aantal van hen.

Vragen en/of opmerkingen? Mail één van de makers: Selli.Altunterim@Nieuwsuur.nl.

http://nieuwsuur.nl/onderwerp/207981-turken-hebben-heimwee.html

03-01-2011, 11:19


Ik heb ook heimwee naar Marokko.

Ik wil als het mogelijk was een half jaar hier wonen en een half jaar in marokko dan zou ik echt de gelukkigste Prachtig op aarde zijn.

03-01-2011, 11:23

Citaat door Prachtig.:
Ik heb ook heimwee naar Marokko.

Ik wil als het mogelijk was een half jaar hier wonen en een half jaar in marokko dan zou ik echt de gelukkigste Prachtig op aarde zijn.



Ik ook! En dat ga ik ook doen inshAllah.

03-01-2011, 11:24

Citaat door -Infidel-:
Niet denken.

Gewoon doen !



Marokkanen blijven gewoon hoor

03-01-2011, 11:25



Citaat door 72rozijntjes:
Laten we dit dan allemaal zien als hoopgevend nieuws.
Turkije is een prachtig land en ik gun het alle turken om daar weer naar terug te gaan.
Ditzelfde geldt ook voor marokkanen en Marokko.

Nu is het alleen nog een kwestie van doen inderdaad.



Nee man......binnenkort te vinden bij jou in de buurt!!!

03-01-2011, 11:36
Wat een onzin allemaal... Ga maar eens in november naar marokko voor 4 maanden... kijken of jullie het uiit kunnen houden... Mensen denken, dat marokko altyd zo gezellig is als in de zomer.. Maar ja ik zou zeggen probeer het maar uit

03-01-2011, 11:44
en vaak de hoogopgeleide...
helemaal geen goed nieuws dus!

03-01-2011, 11:44

Citaat door cheba_tetouania:
Wat een onzin allemaal... Ga maar eens in november naar marokko voor 4 maanden... kijken of jullie het uiit kunnen houden... Mensen denken, dat marokko altyd zo gezellig is als in de zomer.. Maar ja ik zou zeggen probeer het maar uit



Agadir wel, altijd lekker weer

03-01-2011, 11:46

Citaat door fesmaroc:
Agadir wel, altijd lekker weer


Als je daar 2 maanden zal leven dan pas weet je waar ik het over heb..

03-01-2011, 11:47

Citaat door cheba_tetouania:
Als je daar 2 maanden zal leven dan pas weet je waar ik het over heb..



Heb jij dat gedaan dan?

03-01-2011, 11:52
Ik had het inderdaad gezien op t.v

03-01-2011, 11:57
naief om te denken dat de ideale vakantiebestemming de rest van t jaar ook een groot feest is...
de mensen die ik overzees spreek zijn dan gelukkig ook vaak zich er van bewust dat in Europa het geluk niet uit de hemel valt..

03-01-2011, 12:31



Citaat door cheba_tetouania:
Wat een onzin allemaal... Ga maar eens in november naar marokko voor 4 maanden... kijken of jullie het uiit kunnen houden... Mensen denken, dat marokko altyd zo gezellig is als in de zomer.. Maar ja ik zou zeggen probeer het maar uit


klopt in de winter moet je het eenvoudiger doen....als je geluk heb...heb je een warm huis, zo niet een deken is je vaste begleiding op de bank

veel hangt ervanaf hoe jij jouw leven hebt ingericht en ook je huiske

maar het is te doen hoor....leven is netzoals hier maar dan met iets meer zon overdag

03-01-2011, 13:19
vreemde reacties als het over moslims gaat..
en die zie ik niet terug bij de vorige topic over emigratie..
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=3613521

03-01-2011, 13:22

Citaat door munt-thee:
Turken hebben heimwee

Met de stijgende populariteit van Geert Wilders is ook het deel van de allochtonen dat Nederland wil verlaten groeiende. Steeds meer Turken denken erover om terug te keren.




Kijk dat is nou fijn om te lezen. Eindelijk eens goed nieuws!

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10