Bekijk volle/desktop versie : mijn zoontje (3,5) kan lezen en al een paar letters schrijven !!!



Pagina's : [1] 2

30-12-2010, 12:06
Wauuww

Hij zit al ruim een jaar met zijn neus in kinderboekjes en mijn man en ik hadden allerlei speeltjes gekocht waarmee we hem dagelijks lettertjes hebben geleerd en soebhanallah mijn man en zoontje komen net vol trots de kamer binnen en mijn man zette hem op zijn schoot en ik schonk er vrij weinig aandacht aan en opeens hoor ik mijn zoontje stotterend en happerend zinnetjes lezen (avi 1 niveau) wauww en toen ik eindelijk opkeek kon ik het nog steeds niet geloven mijn man moest van mij andere boeken pakken omdat ik dacht dat het misschien gewoon in zijn hoofd zat (van vele voorlezen, de zinnen onthouden) maar nee

Weet iemand of je voordat je kind naar school gaat al een soort test kan laten doen waarbij je kind groep 1/2 niet hoeft te doen ????

30-12-2010, 12:10


is geenn uitzondering hoor.

En kleine kans dat je kind groep 1/2 over kan slaan.

Kleine kinderen zijn net sponzen, ze leren heel snel.

Dus niet meteen denken dat je een een wonderkind hebt en die dan meteen klassen mag gaan overslaan

30-12-2010, 12:13

Citaat door mmu2:
is geenn uitzondering hoor.

En kleine kans dat je kind groep 1/2 over kan slaan.

Kleine kinderen zijn net sponzen, ze leren heel snel.

Dus niet meteen denken dat je een een wonderkind hebt en die dan meteen klassen mag gaan overslaan


jammeeeeer

Mijn man en ik hebben in onze kinderjaren beide een jaar overgeslagen op de basisschool, nou hopen we dat dat .... haha je raadde het al

30-12-2010, 12:17
hahaha laat je kind lekker naar de kleuterklas gaan... in groep drie dan zullen de docenten wel zelf merken dat het kind slimmer is dan de rest... mijn neefje zit nu in groep 5 en ze hebben hem getest om te kijken of hij hoogbegaafd is, en blijkt dat hij dat is. nu zit ie op een andere school

30-12-2010, 12:17


tegenwoordig lezen veel kinderen al op vroege leeftijd

30-12-2010, 12:23
Jullie demotiveren me, had eindelijk iets om heel blij over te zijn ...

thanxx a lot

30-12-2010, 12:28
Mashaalllah

30-12-2010, 12:29
Hoi lieve meid,

Ik wil je niet demotiveren hoor, maar tegenwoordig is dat 'normaal'. En waarom zou jij jouw kind de kleuterklas over laten slaan. Misschien kan jouw kind al wel lezen maar er speelt ook nog een ander factor mee; de emotionele, sociale vlak. Een kind op die leeftijd is nog heel speels, dus denk ik niet dat jouw kind met 3 jaar al heel serieus is. Mijn zoon is heel slim, hij heeft alleen maar negens en tienen op zijn rapport en zit nu in groep 6, maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om hem een klas over te laten slaan. Denk dat dat alleen maar averechts werkt. Laat je kind gewoon kind zijn en alles komt vanzelf goed inchallah.

30-12-2010, 12:34

Citaat door Mayas:
Hoi lieve meid,

Ik wil je niet demotiveren hoor, maar tegenwoordig is dat 'normaal'. En waarom zou jij jouw kind de kleuterklas over laten slaan. Misschien kan jouw kind al wel lezen maar er speelt ook nog een ander factor mee; de emotionele, sociale vlak. Een kind op die leeftijd is nog heel speels, dus denk ik niet dat jouw kind met 3 jaar al heel serieus is. Mijn zoon is heel slim, hij heeft alleen maar negens en tienen op zijn rapport en zit nu in groep 6, maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om hem een klas over te laten slaan. Denk dat dat alleen maar averechts werkt. Laat je kind gewoon kind zijn en alles komt vanzelf goed inchallah.



Jaa idd..

Mn zoontje is 2 en kan al goed praten mashallah, en weet vele dingen omdat zijn vader heel veel met hem oefent en leert, als mensen hem zien zeggen ze ook van wow mashallah. Maar hij is nog heel erg speels gewoon een peuter van 2 verder hij leert snel maar is gewoon een peuter.


@TS: Moge Allah je zoontje beschermen en zegenen wie weet is hij toch een wonderkind!!: D

30-12-2010, 12:41
Masha Allah.

Mijn nichtje is 10 jaar en hoogbegaafd en gaat volgend schooljaar naar de middelbare school, insha Allah (Gymnasium)

30-12-2010, 12:44
Mijn oudste zoon was ook rond de 3 jaar toen hij een beetje kon lezen, hij kon toen heel de alfabet.
Hij heeft geen klas overgeslagen, maar hij was wel de beste van de klas.
Hij kreeg wel extra stof en moeilijke opgaves.
Hij zit inmiddels op de middelbare school en gaat volgend jaar naar 4 vwo.

Tip. die ik je geef, blijf je kind stimuleren.

30-12-2010, 13:32
Knap! Mijn zoontje kon dat niet op die leeftijd maar ik denk niet dat je zoontje meteen een klas mag gaan overslaan hoor
Wel zou ik hem zeker zou gaan stimuleren.
Ik zou even een kijkje nemen bij Zwijsen, je hebt er een tijdschriftenabbonement waarmee je hem goed kan prikkelen.


http://www.zwijsen.nl/web/VoorThuis/Abonnementen/Tijdschriften/rompompom.htm


Echt een aanrader!

30-12-2010, 13:33


Masallah wat goed van hem!!!!!!!!!


30-12-2010, 13:34

Citaat door lach_parel:
Mijn oudste zoon was ook rond de 3 jaar toen hij een beetje kon lezen, hij kon toen heel de alfabet.
Hij heeft geen klas overgeslagen, maar hij was wel de beste van de klas.
Hij kreeg wel extra stof en moeilijke opgaves.
Hij zit inmiddels op de middelbare school en gaat volgend jaar naar 4 vwo.

Tip. die ik je geef, blijf je kind stimuleren.







Maschallah

30-12-2010, 13:37

Citaat door studente_23:
Masha Allah.

Mijn nichtje is 10 jaar en hoogbegaafd en gaat volgend schooljaar naar de middelbare school, insha Allah (Gymnasium)





Leuk! Is de hoogbegaafdheid doormiddels een IQ test bij haar vastgesteld?

Pagina's : [1] 2