Bekijk volle/desktop versie : Anorexiamodel-Isabelle-Caro-28-overleden



30-12-2010, 11:16
http://www.hln.be/hln/nl/944/Celebrities/article/detail/1201592/2010/12/29/Anorexiamodel-Isabelle-Caro-28-overleden.dhtml

Het Franse model Isabelle Caro woog 31 kilo en was 1,64 meter toen zich in 2007 door de befaamde Italiaanse fotograaf Oliviero Toscani naakt liet fotograferen voor een shockcampagne tegen de ziekte anorexia. De website 20min.ch meldt vandaag dat het 28-jarige model al op 17 november is overleden in een ziekenhuis in Tokio, waar ze twee weken eerder met longontsteking was opgenomen.

Over de campagne zei ze ooit: "Ik heb besloten mee te doen met deze campagne om jonge meisjes te waarschuwen voor de gevaren van de dwang, de opgedrongen voorwaarden van de mode-industrie en de verwoestingen van anorexia. Het doel is om te choqueren via de emotie."

Caro leed al sinds haar dertiende aan anorexia. Twee jaar geleden kwam haar biografie uit getiteld Het kleine meisje dat niet dik wilde worden. Volgens Caro lag de oorzaak van haar ziekte in een moeilijke jeugd. (anp/sps)

30-12-2010, 11:29


Anorexia model? Ik dacht dat het een röngtenfoto was.

30-12-2010, 12:59
Niet erg intelligent persoon was ze blijkbaar. En dan heb ik het niet over anorexiapatienten in het algemeen.