Bekijk volle/desktop versie : The three stages of Love...



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

27-12-2010, 21:04

Citaat:
“Tawakkal has three stages”

Ibn Abi Dunya writes:

حدثنا عبد الله قال‏:‏ وبلغني عن بعض الحكماء قال‏:‏ التوكل على ثلاث درجات أولها‏:‏ ترك الشكاية والثانية‏:‏ الرضى والثالثة‏:‏ المحبة‏[/SIZE]



ENGLISH:

“Abdullaah said: It has been narrated to us on the authority of some wise men that tawakkal (reliance on Allah) has three stages: Firstly, not complaining, secondly, being content and thirdly, loving it (by firmly believing that Allah always decrees what is best for His creation)”.

NEDERLANDS:

“Abdullaah zei: Er is ons op gezag van een aantal wijzen overgeleverd: Tawakkal (vertrouwen op Allah) heeft drie gradraties: Ten eerste niet klagen, ten tweede tevredenheid, en ten derde het houden ervan (door te weten dat Allah altijd het beste wilt voor de dienaren).

[size=1]

["Tawakkal 'Al-Allaah", 1/47]

Hebben we dit tegenwoordig nog?

27-12-2010, 21:05


Hmm.. Do we?

27-12-2010, 21:06

Citaat door _______:
Hmm.. Do we?



Het lijkt wel hedendaags te vervagen ... if you ask me.


Hoi.

27-12-2010, 21:15

Citaat door Miss_Elwafa:
Het lijkt wel hedendaags te vervagen ... if you ask me.


Hoi.


Indeed..

Hoi mevrouwtje. How is life?

27-12-2010, 21:17



Citaat door _______:
Indeed..

Hoi mevrouwtje. How is life?



Best wel jammer om te zien. Je ziet men als eerst iemand anders in vertrouwen nemen en aan diegene voor raad/advies te vragen, dan pas vertrouwen ze in hunzelf en als laatst; Allaah Ta3ala.

Terwijl het juist andersom hoort te zijn. Als eerst je vertrouwen in Hem neerleggen, dan pas JEZELF en dan pas op hetgeen.


I'm fine wal7amdoelilah, how's yours?

27-12-2010, 21:19

Citaat door Miss_Elwafa:
Best wel jammer om te zien. Je ziet men als eerst iemand anders in vertrouwen te nemen en aan diegene voor raad/advies te vragen, dan pas vertrouwen ze in hunzelf en als laatst; Allaah Ta3ala.

Terwijl het juist andersom hoort te zijn. Als eerst je vertrouwen in Hem neerleggen, dan pas JEZELF en dan pas op hetgeen.


I'm fine wal7amdoelilah, how's yours?



Indeed.

27-12-2010, 21:22

Citaat door Miss_Elwafa:
Best wel jammer om te zien. Je ziet men als eerst iemand anders in vertrouwen nemen en aan diegene voor raad/advies te vragen, dan pas vertrouwen ze in hunzelf en als laatst; Allaah Ta3ala.

Terwijl het juist andersom hoort te zijn. Als eerst je vertrouwen in Hem neerleggen, dan pas JEZELF en dan pas op hetgeen.


I'm fine wal7amdoelilah, how's yours?


Dat klopt. Ik denk dat het ook vaak onbewust gebeurd.. Advies vragen aan elkaar, doen mensen regelmatig. Terwijl andermans advies, niet altijd goed advies is..

Alhamdulillah schatteke. Met mij ook, alleen een beetje dizzy. De hele dag al..

27-12-2010, 21:25

Citaat door TrotseBerberse_:
Indeed.






Citaat door _______:
Dat klopt. Ik denk dat het ook vaak onbewust gebeurd.. Advies vragen aan elkaar, doen mensen regelmatig. Terwijl andermans advies, niet altijd goed advies is..

Alhamdulillah schatteke. Met mij ook, alleen een beetje dizzy. De hele dag al..



Ik denk toch eerder bewust, maar dan zo'n zwak bewuste keus .. omdat diegene in zijn achterhoofd toch wel weet dat hij/zij als beste aan Hem moet vragen ofwel zijn/haar vertrouwen in Hem moet neerleggen. Maar door zijn/haar zwakte. schemeren ze het af .. en gaan ze toch voor een ander weg.

Wal7amdoelilah. Haha, we hebben het gisteren al te laat gemaakt, hoe laat ben je opgestaan? Misschien door te weinig hebben geslapen dat je zo dizzy bent? Allahie chafiek! Veel water drinken, citroen is ook goed..

27-12-2010, 21:27

Citaat:
Niet klagen leidt tot tevredenheid, en tevredenheid leidt tot het houden van iets of iemand.
=

27-12-2010, 21:29

Citaat door Acer25:
=



Het is niet erg om te klagen hoor. We zijn tenslotte zwak geschapen, hoe zou het leven eruit hebben gezien als we niet zouden klagen? Dan zouden we exploderen van emoties!

Het is maar net HOE je klaagt, niet al te pessimistisch wezen en laat het niet je hele leven beïnvloeden. Men moet het niet voortdurend doen.

En het is maar net ook wat men onder klagen verstaat. Zoals nu; Mijn telefoon is stuk en ik scheld hem uit, omdat ie stuk is. Ik klaag daarover, maar beïnvloed het mijn leven? Ben ik er pessimistisch en of ondankbaar over alles gaan worden?

Mwaaaahh .. naaahh ... dus niet.

27-12-2010, 21:31
Wafa kakelende kip

Reageer met max. 5 woorden

27-12-2010, 21:32

Citaat door Acer25:
Wafa kakelende kip

Reageer met max. 5 woorden



Jij bent kei lelijk vriend.

27-12-2010, 21:32



Citaat door Miss_Elwafa:






Ik denk toch eerder bewust, maar dan zo'n zwak bewuste keus .. omdat diegene in zijn achterhoofd toch wel weet dat hij/zij als beste aan Hem moet vragen ofwel zijn/haar vertrouwen in Hem moet neerleggen. Maar door zijn/haar zwakte. schemeren ze het af .. en gaan ze toch voor een ander weg.

Wal7amdoelilah. Haha, we hebben het gisteren al te laat gemaakt, hoe laat ben je opgestaan? Misschien door te weinig hebben geslapen dat je zo dizzy bent? Allahie chafiek! Veel water drinken, citroen is ook goed..


Ja, in het achterhoofd altijd..

Haha, inderdaad. Ik was iets voor 12uur op, denk inderdaad slaap tekort . Amien, thanks babe.

27-12-2010, 21:34
Ik heb jullie hulp nodig dames..

27-12-2010, 21:34

Citaat door _______:
Ja, in het achterhoofd altijd..

Haha, inderdaad. Ik was iets voor 12uur op, denk inderdaad slaap tekort . Amien, thanks babe.



Vandaag ga je lekker vroeg je nest in! Insha'Allaah.

You are welcome.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6