Bekijk volle/desktop versie : hooddoek dragen



Pagina's : [1] 2 3

25-12-2010, 20:13
ik zit in de tweede klas en ik draag geen hoofddoek. ik wil dat volgend jaar doen, maar ik twijfel . daarom vraag ik aan meisjes, die hoofddoek begonnen te dragen, hoe het was. deden mensen niet opeens raar tegen je ofzo?

ik denk dat veel mensen hier negatief op zullen reageren, hoofddoek draag je voor god niet voor de mensen om je heen. maar dit is gewoon eeen bijzaak.

x

25-12-2010, 20:23



Citaat door dinges--:
ik zit in de tweede klas en ik draag geen hoofddoek. ik wil dat volgend jaar doen, maar ik twijfel . daarom vraag ik aan meisjes, die hoofddoek begonnen te dragen, hoe het was. deden mensen niet opeens raar tegen je ofzo?

ik denk dat veel mensen hier negatief op zullen reageren, hoofddoek draag je voor god niet voor de mensen om je heen. maar dit is gewoon eeen bijzaak.

x


met die gedachte zal Allah het voor jou vergemakkelijken..zuivere oprechtheid geeft je zelfvertrouwen en kracht.

25-12-2010, 20:31
Ik draag m al vanaf jongs af aan!

De negatieve reacties hebben mij juist sterker gemaakt!! Zoals je zelf hebt vermeld je draagt het voor Allah ta'ala. Gewoon dragen meid & moge Allah ta'ala het voor je makkelijk maken!

Ameen!

25-12-2010, 20:35
Toen ik voor het eerst met hooddoek naar school ging, en ik zette de eerste stappen buiten huis door mijn dorp ( alleen maar nederlanders) kreeg ik kippenvel over mijn hele lijf. De hele dag had ik zo een goed gevoel, en toen ik weer thuis kwam was ik zo gelukkig. TOen wist ik zeker deze doe ik nooit meer af!

25-12-2010, 20:38


Ik kreeg juist goede reacties.

En ik voel me veel beter met een hoofddoek dan zonder

Ghair inschallah

25-12-2010, 20:48
ik draag hem sinds afgelopen oktober. niet te geloven hoeveel haters ik op het pad ben tegengekomen, ik denk er nu zelfs aan om hem af te doen.

25-12-2010, 20:53
het is normaal dat de mening van andere zullen wegen. weinig die daar zich helemaal niets van kunnen aantrekken, alhoewel wij allemaal anders beweren. wij zijn allemaal tot een bepaalde graad gevoelig voor de mening van andere. maar vecht er tegen, dat is het belangrijkste desondanks wat andere zeggen blijf je best doen om de islam te volgen. jihadoe nafs (de innerlijke strijd). het is meer dan normaal dat het in het begin moeilijk is, de islam heeft tijd nodig. geef het de tijd om te groeien en push jezelf niet te hard. je zal ooit wel komen op het punt waarop je de zoetheid van het geloof zal proeven inschallah.

moge Allah je leiden naar het goede.

25-12-2010, 20:55
Ik draag em nu al bijna 4 jaar. En in deze 4 jaar heb ik helemaal geen negatieve dingen gehoord of dat ik ben uitgescholden of iets dergelijks terwijl ik uit een stad kom met alleen nederlanders! Ik krijg meestal alleen complimenten van hun. Maar ik zou em gewoon op doen , je voelt je dan veel beter. Maar wat wel jammer is dat er veel meisjes zijn die een hooffdoek dragen en dan alles doen met jongens en dat levert ons meisjes die hoofddoek dragen op een goede manier een slechte reputatie op!

25-12-2010, 20:57

Citaat door Esperanza.:
ik draag hem sinds afgelopen oktober. niet te geloven hoeveel haters ik op het pad ben tegengekomen, ik denk er nu zelfs aan om hem af te doen.



Lieve meid,

Negeer zulke reacties, sta sterk in je schoenen!
Geduld is een schone zaak, Moge Allah ta'ala jou van zulke gedachtes doen veranderen. Doe hem niet af!! Je draagt het immers voor Allah & niet voor de mensen om je heen. Ik begrijp natuurlijk wel dat zulke reacties niet leuk zijn om aan te horen maar, be strong & moge Allah ta'ala het voor je gemakkelijk maken!

Ameen!

25-12-2010, 21:01

Citaat door save:
Ik draag em nu al bijna 4 jaar. En in deze 4 jaar heb ik helemaal geen negatieve dingen gehoord of dat ik ben uitgescholden of iets dergelijks terwijl ik uit een stad kom met alleen nederlanders! Ik krijg meestal alleen complimenten van hun. Maar ik zou em gewoon op doen , je voelt je dan veel beter. Maar wat wel jammer is dat er veel meisjes die een hooffdoek dragen en dan alles doen met jongens en dat levert ons meisjes die hoofddoek dragen op een goede manier een slechte reputatie op!

jouw waarde/reputatie ligt niet in hun handen, jouw waarde is de waarde die jouw Heer heeft gegeven... hecht geen waarde aan het geblaf van honden.

al was er maar één vrouw op de hele planeet die de hoofddoek juist droeg dan was dat genoeg voor mij om te zeggen, "niet alle dames dragen hem slecht." tegenwoordig is het juist omgekeerd. men hecht meer waarde aan het slechte dan aan het goede. doe niet hetzelfde door er gehoor aan te geven.

25-12-2010, 21:21

Citaat door tmezigt_girl:
Lieve meid,

Negeer zulke reacties, sta sterk in je schoenen!
Geduld is een schone zaak, Moge Allah ta'ala jou van zulke gedachtes doen veranderen. Doe hem niet af!! Je draagt het immers voor Allah & niet voor de mensen om je heen. Ik begrijp natuurlijk wel dat zulke reacties niet leuk zijn om aan te horen maar, be strong & moge Allah ta'ala het voor je gemakkelijk maken!

Ameen!



ik word snel beinvloed. En daardoor wordt mijn imaan zwakker.

25-12-2010, 21:24

Citaat door Esperanza.:
ik word snel beinvloed. En daardoor wordt mijn imaan zwakker.




Dat is heel jammer, probeer je niet door het slechte te laten beinvloeden. Weet dat dat niet goed voor je is! Luister veel naar de koran, bid & versterk je Imaan. Allah ta'ala is altijd degene bij wie je toevlucht moet zoeken in voor- en tegenspoed!

Gair insha allah!

25-12-2010, 21:31


Als je hem wil dragen dan doe je dat voor Allah inderdaad en moet je het ook goed doen, ik bedoel zoals best wel veel meisjes er mee rond lopen alsof het een accessoire is en veel verkeerde dingen doen als je begrijpt wat ik bedoel, ze spotten met de Islam en dat is niet netjes

25-12-2010, 21:36

Citaat door dinges--:
ik zit in de tweede klas en ik draag geen hoofddoek. ik wil dat volgend jaar doen, maar ik twijfel . daarom vraag ik aan meisjes, die hoofddoek begonnen te dragen, hoe het was. deden mensen niet opeens raar tegen je ofzo?

ik denk dat veel mensen hier negatief op zullen reageren, hoofddoek draag je voor god niet voor de mensen om je heen. maar dit is gewoon eeen bijzaak.

x

Die laatste zin klopt volledig.
Maar euhh , ik wil je best verder helpen , ik draag wel geen hoofddoek.
Inderdaad , de mensen doen anders. Nemen je een stuk serieuzer , zien je wijzer aan en je bent uiteraard een voorbeeld voor meiden 'als andere eigenschappen ook in orde zijn' uiteraard.

25-12-2010, 21:39
Ik draag mijn hoofddoek nu best lang, ik heb bijna geen negatieve dingen gehoord, er zijn natuurlijk wel wat mensen die er slecht over praten, maar dat doen ze uit jaloezie, geloof me meid zo zul je alleen maar inzien wie je echte vrienden zijn.
De negatieve reacties zullen het natuurlijk wat moeilijk voor je maken, maar weet dat het slechts een beproeving voor je is. De shaytaan zal je ook blijven influisteren..probeer het te negeren en denk aan de beloningen die Allah je zal schenken door de hijaab die je draagt.

Moge Allah het je vergemakkelijken en je standvastigheid schenken, amien.

Pagina's : [1] 2 3