Bekijk volle/desktop versie : Nederlandse Regering plunderde kas pensioenfonds



Pagina's : [1] 2

24-12-2010, 15:00
AMSTERDAM – De overheid heeft in de jaren negentig miljarden guldens uit de kas van ambtenarenpensioenfonds ABP geroofd.

Dit verklaart oud-topman Jan van de Poel in een interview met Het Parool vrijdag.

Volgens Van de Poel, van 1997 tot 2002 financieel topman bij het ambtenarenpensioenfonds, heeft de overheid 30 miljard gulden uit het fonds gepakt.

“Toen ik financieel directeur werd lag een rapport van de Algemene Rekenkamer op mijn bureau. Daarin stond dat de regering 30 miljard gulden uit het fonds had gesloopt”, verklaart de oud-topman tegen de middagkrant. “De Rekenkamer was daar ziedend over. Maar niemand las dat rapport en geen journalist schreef erover.''

Van der Poel geeft erg af op de politici die de regie voerden bij het ABP. Volgens de oud-topman zijn het egoïsten die de schuld altijd op anderen afschuiven, zo schrijft de krant.

Roofbouw

In november uitte Jean Frijns, oud-directeur beleggingen bij ABP, al zijn ongenoegen over de roofbouw die de overheid pleegde bij het pensioenfonds. Toen de financiële crisis twee jaar geleden uitbrak had het ABP een dekkingsgraad van 130 procent en in november zat het pensioenfonds op 95 procent.

“Als het ABP toen een dekkingsgraad had gehad van 160 of 170 procent, wat na zo’n lange tijd van economische voorspoed redelijk zou zijn geweest, dan had het fonds er nu heel wat beter voor gestaan”, verklaarde Frijns. “Het is natuurlijk een zware uitspraak, maar ja, de overheid heeft hieraan bijgedragen."

Piramidespel

Oud-topman Van de Poel geeft verder ook commentaar op de vergrijzing en de problemen die daardoor ontstaan bij de pensioenfondsen. Hij noemt het probleem simpel.

“Met de stijgende levensverwachting en ons huidige levenspatroon kan het niet zo zijn dat je op je 27ste begint met werken, op je zestigste stopt en daarna veertig jaar gratis op vakantie gaat”, aldus Van de Poel. “Dit is een demografische tijdbom die al heel lang tikt, een piramidespel.”



http://www.nu.nl/economie/2409590/regering-plunderde-kas-pensioenfonds.html

24-12-2010, 15:05


Kijk die hollandse regering begint steeds meer te lijken om de Marokkaanse regering, jatten en zakkenvullen en op tijd het zinkend schip verlaten( Bos , Halsema,Balkende.) .
Blijven alleen wat tuig en Israel vazallen (Wilders, Verhagen,kruk, etc)
die niet verder komen dan 130 km/uur en wat kippen redden uit handen van dierenmishandelaars.

Terwijl het volk zich jaren vergaapte aan instortten twintowers en jattende Marokkaantjes op scooters , kon de NL elite op haar gemak de schatkisten van NL bevolking plunderen , omdat ze toch wisten dat dit volk alleen kan zeiken en weinig van daden is

24-12-2010, 15:26

Citaat door shanfara:
Kijk die hollandse regering begint steeds meer te lijken om de Marokkaanse regering, jatten en zakkenvullen en op tijd het zinkend schip verlaten( Bos , Halsema,Balkende.) .
Blijven alleen wat tuig en Israel vazallen (Wilders, Verhagen,kruk, etc)
die niet verder komen dan 130 km/uur en wat kippen redden uit handen van dierenmishandelaars.

Terwijl het volk zich jaren vergaapte aan instortten twintowers en jattende Marokkaantjes op scooters , kon de NL elite op haar gemak de schatkisten van NL bevolking plunderen , omdat ze toch wisten dat dit volk alleen kan zeiken en weinig van daden is




24-12-2010, 15:29

Citaat door shanfara:
Kijk die hollandse regering begint steeds meer te lijken om de Marokkaanse regering, jatten en zakkenvullen en op tijd het zinkend schip verlaten( Bos , Halsema,Balkende.) .
Blijven alleen wat tuig en Israel vazallen (Wilders, Verhagen,kruk, etc)
die niet verder komen dan 130 km/uur en wat kippen redden uit handen van dierenmishandelaars.

Terwijl het volk zich jaren vergaapte aan instortten twintowers en jattende Marokkaantjes op scooters , kon de NL elite op haar gemak de schatkisten van NL bevolking plunderen , omdat ze toch wisten dat dit volk alleen kan zeiken en weinig van daden is






24-12-2010, 15:31


Het verhaal klopt helemaal.Overigens niet de eerste keer dat dit gebeurde,

24-12-2010, 15:34



Een restant uit vorige generaties: “Is je pensioen goed geregeld?”. De Nederlander zegt ja, maar heeft geen idee lees ik in de krant. En dat kan ook niet. Pensioen is jouw uitgesteld salaris waar anderen de eerste viool mee gaan spelen. Zonder enige zeggenschap. Zonder enige invloed. Zonder enige transparantie. Jij trekt aan het kortste eind. Hoog tijd voor “baas in eigen portemonnee”.

Kengetallen
De pensioengerechtigden hebben ongeveer 1,50 maal het BNP van Nederland onder beheer gegeven aan de pensioenfondsen. Het zijn er in Nederland zo’n 80. In totaal (ongeveer) 1000 miljard euro. De grootste is ABP. Met een kapitaal van (ongeveer) 200 miljard euro is het daarmee het één na grootste pensioenfonds ter wereld! We zijn een spaarzaam volkje.

De werkende bevolking (7,5 miljoen mensen, fulltime plus parttime) voegen nog eens per jaar 30 miljard euro uitgesteld salaris toe aan die tegoeden. Dat is per ‘werkende’ gemiddeld 3800 euro.

Met jouw geld wordt goede sier gemaakt. Zonder zicht waar en hoe. En zonder risico voor de pensioenfondsen. Wordt er niet genoeg rendement gehaald dan worden de premies immers verhoogd en/of de uitkering verlaagd, van eindloon naar middelloon gewisseld, en de pensioenleeftijd verhoogd.
Zo kan ik ook spelen met jouw geld.

Vóór de pensioengerechtigde leeftijd kan je niet bij je uitgestelde salaris. Daarna ook niet. Jij gaat een levenslange verplichting aan. En mag verder lijdzaam afwachten of en hoe het gaat aflopen. En wat men gaat uitkeren en wanneer.

Zeggenschap
Geen. Werknemers zijn verplicht zich aan te sluiten bij een pensioenregeling. Hoe die regeling in elkaar zit is niet te begrijpen. Hetzelfde kan gezegd worden voor de pensioenwet.
De ‘klant’ is elke zeggenschap ontnomen over eigen geld.

Nog erger: pensioenen vallen onder verzekeringen. Er moet dus risico zijn voor zowel het fonds als de verzekerde. Extra pech als je eerder overlijdt dan het gemiddelde. Winst voor het fonds, jij bent je geld kwijt. Verplicht deelnemen aan de loterij des levens!?

Als je van werkgever verandert, dan ontstaat er een pensioengat. Knappe jongen die kan uitvogelen hoeveel. De zoveelste grote verdwijntruc van de geldtovenaars.

Als werknemer, van een werkgever die is aangesloten bij een pensioenfonds, heb je geen enkele keus. Gelaten dien je af te wachten wat je deel gaat worden. En of je het nog mag meemaken.

Als zelfstandige (en/of werkgever) heb je nog wel de keus. Je kan zelf je pensioen gaan regelen.
Door veelvuldig jobhoppen kan je een pensioenachterstand aanvullen zegt de wet en zeggen de verzekeraars. Zelf regelen? Luister en huiver.

De test en de resultaten
Gewapend met een belofte om elk jaar 10.000 euro in de pot te stoppen, bezoek ik als test 10 pensioenverzekeraars. Met fraaie beloften over de te verwachten eindsom wordt ik de tent in gelokt.

Ik probeer ze de tent uit te lokken. “Kunt u mij per loopjaar de afkoopwaarde van mijn ingelegde geld geven?“
Geschokt wordt gereageerd. “Maar meneer Verbaast, dat is heel erg ingewikkeld. Daar moeten we een actuaris voor aan het werk zetten!”
Doe dat dan maar, adviseer ik. Het is toch jullie vak? Zou een eitje moeten zijn.

Een lang verhaal kort makend: 7 van de 10 fondsen weigeren. Te ingewikkeld voor ze. Ik denk dan: ze hebben wat te verbergen. 3 fondsen gaan schoorvoetend die ‘uitdaging wel aan.

Nu was het aan mij geschokt te reageren. Zwitser Leven spande de kroon!
Na één jaar: ingelegd vermogen: 10.000 euro. Afkoopwaarde 0!
Na twee jaar: ingelegd vermogen: 20.000 euro. Afkoopwaarde 0!
Na drie jaar: ingelegd vermogen: 30.000 euro. Afkoopwaarde 5000!

Zonder met de ogen te knipperen werd op mijn vraag waar al mijn geld gebleven geantwoord: “dat zijn kosten!”. Ik noem het diefstal. Gelegaliseerde diefstal. Inmiddels opgelopen tot 25.000 euro. Geld wat weg is en natuurlijk dan ook al die tijd niet staat te renderen, voor mijn oude dag..
Woekerpolissen zijn het! Met de bescherming van de wet in de hand.

Nog erger: als ik dan eindelijk met trekken en sleuren mijn eindkapitaal heb bereikt (als alles meezit) dan moet ik daarvoor verplicht een lijfrente gaan aankopen. Shoppen dus bij dezelfde boeven, en bij diezelfde wazige en verdwaasde actuarissen. Ik hoef niet aan te geven hoeveel er dan weer aan de strijkstok blijft hangen. Ik trek weer aan het kortste eind. Ik hebt weer geen keus immers. Diefstal bij wet voor mij geregeld..

De keus, en de oplossing.
Als werknemer heb je weinig keus. Ik schreef het al.

De politiek heeft wel een keus. Mijn politieke keuze zou zijn: schaf die verplichting af, liever nog: schaf de hele pensioenwet af. Laat de burger er zelf voor zorgen. En keer de reserves maar uit aan de deelnemers. Gemiddelde uitgekeerd bedrag per werkende: 135.000 euro!

Die hebben dan daarmee de vrijheid om zelf te bepalen hoe ze de oude dag gaan voorzien. Of niet, of omdat het niet meer nodig is, of omdat ze een andere keus maken. Zo hoort het toch?

Gaat het gebeuren? Ik denk van niet.

Maar als je wilt aanvullen of als zelfstandige heb je wel een keus. Mijn advies is dan de volgende.

Zorg zelf voor de oudedagsreserve in volledige vrijheid van handelen.
Uitgangspunt: Elke moment opneembaar. Flexibel.
Weet jij immers hoe oud je wordt? Kan jij je hele leven voorspellen?

Hoe?
Kies voor een levenstandaard, hoeveel je ook verdient, die 20% onder je inkomensniveau ligt.
Die 20% leg je opzij, en beleg je flexibel en conservatief.

Voorbeeld:
Even makkelijk rekenend: 10.000 euro per jaar leg je opzij. Rendement 5% per jaar.

Zonder een actuaris in te huren, maar slechts met Excell in de hand, blijkt na 25 jaar het ingelegde geld (250.000) inmiddels verdubbelt te zijn tot 500.000 euro.

Na 40 jaar (ingelegd 400.000) verdrievoudigd tot inmiddels 1,2 miljoen euro.

Netto geld waar je op elke moment bij kan. Om je eigen leven te leven zoals jij wilt.

Op elk moment kan je zelf bepalen wanneer je minder gaat werken, respectievelijk stopt met werken.
Het kapitaal kan je dan zelf aanwenden naar gelang eigen behoefte, om van de rente te gaan leven, en/of met stukjes en beetjes op te maken. Het mag en kan immers gewoon opgemaakt worden.

Geragarandeerd dat je dan veel eerder dan je 67ste kan ophouden met werken. Tel uit je winst!

Haal je kop uit het zand en wordt baas in eigen portemonnee!

24-12-2010, 15:43
Na deze diefstal op klaarlichte dag proberen ze stilletje weg te komen door wat idioten op hun stoelen te zetten (pvv, Verhagen , Rutte) , nadat ze mede dankzij gasten als Bolkestein en andere verwante Maffialeden de bevolkingsgroepen tegen elkaar opzetten om zo de crime te plegen en er ongeschonden mee wegkomen.

Het Nederlandse volk is zoals de Amerikanen dat terecht observeerden niet meer dan werkende armen (althans voor groot deel vd bevolking) van je leeggeroofde netto salaris, waar allerlei vage berekeningen op losgelaten werd, blijft na aftrek van je maandelijkse hypotheek of huur weinig over.

24-12-2010, 16:22
eerlijk? lekker voor de Nederlandse bevolking, zij kotsen op de Islam terwijl deze juist de oplossingen heeft voor hun problemen.. laat ze maar lijden. Of die overheid mij nu besteelt of niet, zal mij een worst wezen.. dit wereldse leven is toch maar tijdelijk. Maar zij? Wat hebben zij? Niets enkel dit tijdelijke wereldse leventje.

24-12-2010, 16:26

Citaat door vishaakje:
eerlijk? lekker voor de Nederlandse bevolking, zij kotsen op de Islam terwijl deze juist de oplossingen heeft voor hun problemen.. laat ze maar lijden. Of die overheid mij nu besteelt of niet, zal mij een worst wezen.. dit wereldse leven is toch maar tijdelijk. Maar zij? Wat hebben zij? Niets enkel dit tijdelijke wereldse leventje.


Moslims hebben ook niet goede voorbeeld gegeven dus wat dat betreft moet niemand de vinger wijzen , we zijn met zijn allen schurken moslim of geen moslim.

In alle islamitische landen is het weer de onderlaag die klappen moeten opvangen , als er gestraft word op arme mensen komt de sharia3 om de hoek kijken maar als het een rijke telg is dan kijkt iedereen andere kant op en word het onder gebedskleed weggemoffelt of met een obscuur hadith weer goedgepraat.


Het is te kort door de bocht om steeds maar weer die kaart islam uit de kast te trekken alsof het een redmiddel is tegen alle kwalen.
Het is de mens die te gretig en hebzuchtig is daar is geen kwaads of goeds tegen opgewassen of het nou een moslim of niet-moslim betreft.

Elk mens wil zijn kinderen in weelde en rust doen opgroeien zelfs al moest het ten koste van een ander gezin, hier begint alle ellende van de mensheid , het egoisme, wat voorkomt onder alle bevolkingen ongeacht afkomst , geloof of ongeloof.



24-12-2010, 16:33

Citaat door shanfara:
Moslims hebben ook niet goede voorbeeld gegeven dus wat dat betreft moet niemand de vinger wijzen , we zijn met zijn allen schurken moslim of geen moslim.

In alle islamitische landen is het weer de onderlaag die klappen moeten opvangen , als er gestraft word op arme mensen komt de sharia3 om de hoek kijken maar als het een rijke telg is dan kijkt iedereen andere kant op en word het onder gebedskleed weggemoffelt of met een obscuur hadith weer goedgepraat.


Het is te kort door de bocht om steeds maar weer die kaart islam uit de kast te trekken alsof het een redmiddel is tegen alle kwalen.
Het is de mens die te gretig en hebzuchtig is daar is geen kwaads of goeds tegen opgewassen of het nou een moslim of niet-moslim betreft.




Ik heb het over de Islam als religie, niet over moslims als aanhangers van de Islam. AUB praat niet over ''Islamitische landen'' want die bestaan niet, je hebt het over moslimlanden waarvan de leiders dictator' s zijn die hun steun vanuit het westen verkrijgen.

24-12-2010, 16:39

Citaat door vishaakje:
Ik heb het over de Islam als religie, niet over moslims als aanhangers van de Islam. AUB praat niet over ''Islamitische landen'' want die bestaan niet, je hebt het over moslimlanden waarvan de leiders dictator' s zijn die hun steun vanuit het westen verkrijgen.



Ja maar dan nog , je ziet de Taliban en Iran en Soudan , dat zijn zogenaamd onafhankelijke regeringen/milities van het westen,
en het eerste waar ze naar grijpen is handen afhakken van de arme man/wees die geen eten heeft of de vrouw die haar weeskinderen moet opvoeden word onthoofd omdat ze overspel pleegt.

Deze moslims creeeren meer ellende dan dat ze het oplossen omdat het model wat ze hanteren totaal niet werk, je moet eerst een bevolking opvoeden en educeren en zijn minimale levensbehoefte garanderen en dan pas uitleggen wat wel of niet mag.

Maar zoals het ernu voorstaat zal zodra er ergens maar ook een Islamitische regering ontstaat als eerste veilig stellen van eigen gelederen en het volk word aan haar lot over gelaten en geintimideerd met straffen terwijl niets aan de honger en sociale onveiligheid word gedaan

24-12-2010, 16:40

Citaat door shanfara:
]Kijk die hollandse regering begint steeds meer te lijken om de Marokkaanse regering, jatten en zakkenvullen en op tijd het zinkend schip verlaten( Bos , Halsema,Balkende.) .
Blijven alleen wat tuig en Israel vazallen (Wilders, Verhagen,kruk, etc)
die niet verder komen dan 130 km/uur en wat kippen redden uit handen van dierenmishandelaars.

Terwijl het volk zich jaren vergaapte aan instortten twintowers en jattende Marokkaantjes op scooters , kon de NL elite op haar gemak de schatkisten van NL bevolking plunderen , omdat ze toch wisten dat dit volk alleen kan zeiken en weinig van daden is
OR]
Goh, ik wist niet dat er in Marokko zoiets als pensioenfondsen bestond...

24-12-2010, 16:42



Citaat door Immanuel:
Goh, ik wist niet dat er in Marokko zoiets als pensioenfondsen bestond...


Vergeef hem. Ik stel voor dat hij eerst wat materie van te voren leest, alvorens hij moslimpje acteert... tell the boss.

24-12-2010, 16:43

Citaat door shanfara:


Ja maar dan nog , je ziet de Taliban en Iran en Soudan , dat zijn zogenaamd onafhankelijke regeringen/milities van het westen,
en het eerste waar ze naar grijpen is handen afhakken van de arme man/wees die geen eten heeft of de vrouw die haar weeskinderen moet opvoeden word onthoofd omdat ze overspel pleegt.

Deze moslims creeeren meer ellende dan dat ze het oplossen omdat het model wat ze hanteren totaal niet werk, je moet eerst een bevolking opvoeden en educeren en zijn minimale levensbehoefte garanderen en dan pas uitleggen wat wel of niet mag.

Maar zoals het ernu voorstaat zal zodra er ergens maar ook een Islamitische regering ontstaat als eerste veilig stellen van eigen gelederen en het volk word aan haar lot over gelaten en geintimideerd met straffen terwijl niets aan de honger en sociale onveiligheid word gedaan


Wat ben je nou aan het jokken. Ik heb interviews gezien met mujahideen/ talibanstrijders die alles waar jij hun nu van beschuldigt tegen spreken. If you don' t mind, geloof ik hun eerder op hun woord dan de leugenachtige media in de wereld.

25-12-2010, 05:05
marokkanen zeiken dat marokkaanse regering is niet te vertrouwen

Pagina's : [1] 2