Bekijk volle/desktop versie : THE BE-ROUTE wie o wie??

24-12-2010, 09:28
Salam o3alaykom zusters. Wie o wie heeft de BE-ROUTE al gedaan of is er nog mee bezig..?? Ik wil het inchalah ook via belgie gaan doen. Vertel hier je ervaring, wat je allemaal voorbereid hebt en gedaan hebt.. Vermeld ook de datums etc zo kan ik ongeveer een indruk krijgen hoelang alles gaat duren. Je mag mij ook een pm sturen. Zazakomo alaho khayran!! Groetjes zamita

24-12-2010, 10:10

Waarom laat je hem niet via Nederland overkomen..?

24-12-2010, 14:05

Citaat door RENTMEESTER:
Waarom laat je hem niet via Nederland overkomen..?

dat zal ik je vertellen, mijn neef heeft dat via de NL-route gedaan en was maar liefst 4 jaar bezig om zijn vrouw binnen te krijgen. En via belgie kan je rekenen tussen de 5 maanden en 2 jaar. Is dus zeker wat sneller. Maar zoiezo wil ik hier weg uit nederland en mij vestigen in Belgie in de toekomst inchalah.

24-12-2010, 14:17
Oke, ik heb geen BE route gedaan, wat ik wel weet, is dat je daar eerst een woning moet vinden, en daar inschrijven bij de gemeente, en dan een aanvraag indienen bij hun IND.

Ik weet niet of je je hier in ned. ook moet uitschrijven en of je je woning ook uit moet gaan enzo.

24-12-2010, 14:25

Citaat door -Dienaresje-:
Oke, ik heb geen BE route gedaan, wat ik wel weet, is dat je daar eerst een woning moet vinden, en daar inschrijven bij de gemeente, en dan een aanvraag indienen bij hun IND.

Ik weet niet of je je hier in ned. ook moet uitschrijven en of je je woning ook uit moet gaan enzo.

DANKJE WEL!! jAH deze info wist ik al maar toch bedankt meid! Jah ik moet mij hier ook laten uitschrijven want anders heb ik geen bewijs in belgie om aan een adres te komen. En dat bewijsje geven ze hier in NL bij het uitschrijven bij de gemeente.

24-12-2010, 14:30

Citaat door zamita:
DANKJE WEL!! jAH deze info wist ik al maar toch bedankt meid! Jah ik moet mij hier ook laten uitschrijven want anders heb ik geen bewijs in belgie om aan een adres te komen. En dat bewijsje geven ze hier in NL bij het uitschrijven bij de gemeente.

http://www.buitenlandsepartner.nl

24-12-2010, 14:33

Citaat door RENTMEESTER:
http://www.buitenlandsepartner.nl

Choukran khoya,
daar zit ik net toevallig achter haha

24-12-2010, 14:40

Citaat door zamita:

Oke, ik wist niet dat je bewijs van uitschrijving nodig had, om daar een woning te kunnen krijgen.
Das wel minder, want dan moet je je huis in ned. opgeven.

24-12-2010, 14:43
hoi meid
ik heb het via NL route gedaan en binne een jaar is mij man binnen hamdlh ik vind de nl route veel sneller als je aan alle eisen voldoet.
maar khir inchallah en allah kamal balkhir zuster.
grt.

24-12-2010, 14:44

Citaat door -Dienaresje-:
Oke, ik wist niet dat je bewijs van uitschrijving nodig had, om daar een woning te kunnen krijgen.
Das wel minder, want dan moet je je huis in ned. opgeven.

Ik woon nu gelukkig nog bij mijn ouders, maar ik wil zoiezo in belgie gaan wonen nadat ik getrouwd ben.

24-12-2010, 15:20

Citaat door zamita:
Ik woon nu gelukkig nog bij mijn ouders, maar ik wil zoiezo in belgie gaan wonen nadat ik getrouwd ben.

Waarom wil je in Belgie gaan wonen, als ik vragen mag

24-12-2010, 15:26
Ken wel wat mensen die dat doen of hebben gedaan..

me zus heeft zich vorig jaar januari gevestigd in Belgie, rond mei was de officiele inschrijving pas klaar volgens mij en in juni of juli had ze pas werk gevonden (half jaar op zoek geweest dus...ze draagt hoofddoek is echt moeilijk) en ze is 26 nov getrouwd voor de Belgische wet en nu moet ze wachten op nog x bezoek van de wijkagent en nu moeten ze vooral afwachten.. ze weten nog niet of hij gelijk 5jaren kaart krijgt of eerst 5 maanden..tis nu dus ff afw8en maar het duurt uiteindelijk zeg maar 1,5 jaar..

24-12-2010, 15:30

Citaat door zamita:
dat zal ik je vertellen, mijn neef heeft dat via de NL-route gedaan en was maar liefst 4 jaar bezig om zijn vrouw binnen te krijgen. En via belgie kan je rekenen tussen de 5 maanden en 2 jaar. Is dus zeker wat sneller. Maar zoiezo wil ik hier weg uit nederland en mij vestigen in Belgie in de toekomst inchalah.

4 jaar is erg lang,

Maar dat is als je niet aan de eisen voldoet. Mijn tante is hier in mei 2010 gekomen en ze was in oktober 2009 getrouwd.

Maar als je geen woning, werk hebt en hij de toets niet haalt ben je indd lang bezig.

24-12-2010, 15:38

Citaat door lacoste_girl_84:
Waarom wil je in Belgie gaan wonen, als ik vragen mag

Dat is altijd al mijn droom geweets ik voel mij daar meer thuis dan hier
Groeten !!