Bekijk volle/desktop versie : Wat ontbijt jou kind??



23-12-2010, 10:17
Ik heb de mijne net een glas melk gegeven en 2 broodjes met blue band en honing.

23-12-2010, 10:24


de oudste 2 van 6 en 4 eten 2 sneetjes volkorenbrood met stroop, jam of iets anders.. en drinken een ber melk

Nora van 1,5 eet 1 sneetje volkorenbrood met stroop en een beker melk

tussen ontbijt en lunch eten we nog iets van fruit... appelpartjes, banaan...

23-12-2010, 12:17
1 sneetje brood met kaas en n bekertje water gemengd met wat vruchtensap.. af en toe krijgt ie wat cornflakes ipv een boterham..

23-12-2010, 12:21
die van mij eten vaak sucuk(turkse worst) met brood, olijven, thee en fetakaas. vinden ze heeerlijk!!! En ik ook

of bakje cornflakes, meusli (chocolade) met yoghurt.

24-12-2010, 18:06


die van mij eten 2 sneetjes volkoren brood met Nutella, smeerkaas of jonge kaas en een beker melk. Af en toe geef ik hen Smacks of Honey Pops.

Rond 10h geef ik mn kindjes een stuk fruit - appel, peer, banaan.

24-12-2010, 18:07

Citaat door RomaysaRayyan:
die van mij eten vaak sucuk(turkse worst) met brood, olijven, thee en fetakaas. vinden ze heeerlijk!!! En ik ook

of bakje cornflakes, meusli (chocolade) met yoghurt.


Turken eten meer sla (tomaten, sla, salami, fettakaas) als ontbijt zie dat soms in turkse series. Is wel gezonder vind ik.

24-12-2010, 18:11
Die van mij drinkt een beker melk met 2 sneetjes wit of bruin brood, met hagelslag of cocoladepasta en soms een bordje gebakken ei of een gekookt ei.

24-12-2010, 18:14

Citaat door RomaysaRayyan:
die van mij eten vaak sucuk(turkse worst) met brood, olijven, thee en fetakaas. vinden ze heeerlijk!!! En ik ook

of bakje cornflakes, meusli (chocolade) met yoghurt.


Wordt je daar niet misselijk van, vroeg in de ochtend

24-12-2010, 18:29

Citaat door Samira_C:
Die van mij drinkt een beker melk met 2 sneetjes wit of bruin brood, met hagelslag of cocoladepasta en soms een bordje gebakken ei of een gekookt ei.


Af en toe doe ik dat ook

24-12-2010, 18:37
de mijne ontbijten boterhammen met boter en jam of kaas of appelstroop.

af en toe ontbijtkoek

soms thee en soms melk

24-12-2010, 18:39
Als ze naar school gaan nemen ze een mok. Melk. Soms geef ikze en boterham als tussendoortje.

'S ochtends. Vroeg willen ze nog geen boterhAm. In het weekend eten ze. Ieder minstens een half stokbroodje met kaas of worst.

24-12-2010, 22:15
de jongste van mij, krijgt eerst een fles pap die drinkt hij dan op in bed. en dan als hij klaar is roept hij me, en breng ik hem naar beneden. zoals nu met schoolvakantie, ontbijten we rond half 9 a 9 uur samen. ze eten dan twee boterhammen de een met pindakaas, de ander met jam. heb oo altijd plakjes kaas erbij. dat eten ze dan op de hand. glas thee, jus d'orange erachteraan.
en beschuit en ontbijtkoek staat er ook bij, voor degene die wil.
de jongste eet dan ook samen met ons een broodje mee, ook al heeft hij een fles pap op.

25-12-2010, 13:08


De mijne heeft vandaag 1 sneetje met chocopasta gehad en daarna wou ze een gebakken eitje, en heeft ze er ook 2 opgegeten. Verder lust ze geen melk dus heeft ze een halve glas vruchtensapje gehad.

25-12-2010, 14:30
de mijne heeft vandaag met haar pappa een eitje gegeten op z''n marokkaans.zelf heb ik een broodje met sla,tomaat en fetakaas en daaroverheen olijfolie


trouwens zo,n turks ontbijt lijkt mij inderdaad erg lekker




27-12-2010, 16:29
2 bruine sneetjes met chocovlokken, smeerkaas, of jonge kaas met beker thee.