Bekijk volle/desktop versie : Ik zit met een groot probleem.. hulp nodig..



22-12-2010, 23:48
Asallaam alaikum lieve broeders/zusters,

Ik zit op dit moment met een heel vervelend probleem waar ik niet uitkom, en ik heb ook geen idee hoe ik dit op moet lossen. Ik ben zelf een bekeerde moslima, van Nederlandse komaf. Heb ik een korte periode heel veel vervelende dingen meegemaakt met mijn familie ivm mijn bekering. waardoor hij nu in het ziekenhuis ligt. Nu ben ik degene die dus voor hem moet zorgen en ik wil alles doen om mijn man te helpen. Het probleem is echter, ik ben nog maar net in Frankrijk en spreek de taal nog helemaal niet zo goed. ( ik doe mijn best en ben bezig om de taal te leren maar in het begin is niets makkelijk!)(mijn Engels, Duits,Italiaans en Spaans zijn wel goed!)
Daardoor moet ik dus werk vinden ( begin er maar eens aan als je de taal niet spreekt!) nu is mijn vraag dus, hebben jullie misschien tips voor mij hoe ik dit probleem kan oplossen en hoe ik gepast (tijdelijk) werk kan vinden om mijn man te helpen, tot hij weer redelijk beter is en/of aangesterkt? Ik bid veel, en gedenkt Allah dagelijks. Mijn heer(Allah) is altijd in mijn hart en mijn gedachten. Ik heb het idee dat mijn geloof op deze manier op de proef wordt gesteld, maar toch houd ik vol, en geef ik niet op.

Mijn vraag is dus eigenlijk.. hoe kunnen jullie mij hierin adviseren..? Ik hoor graag jullie tips en antwoorden inshallah..

Liefs,

Een zuster.

23-12-2010, 01:11


Sub7anna wa ta3allah, je verhaal heeft me wel ontroerd.
Ik kan je helaas niet echt adviseren, aangezien Frankrijk wel een lastig land is om werk te vinden.
Misschien kun je werk proberen te vinden bij de Nederlandse ambassade of als tolk? Probeer ook wat met je opleiding te doen, want misschien kun je engels talige bedrijven vinden.

Inch'allah zal je deze beproeving doorstaan en zal je man genezen.
blijf volhouden en gedenk Allah sub7anna wa ta3allah en inch'allah zal er gauw een uitweg zijn voor jou en je gezin.

Wa salame

23-12-2010, 01:25
Amine inshAllah...indd. dat tolken zou een goede optie zijn, bezoek daar zoveel mogelijk de uitzendberaus daar, en inshAllah zal je gauw wat vinden!

23-12-2010, 07:36
Asallaam alaikum,

Bedankt voor jullie reacties.. ik ga zeker kijken hoever ik kom.. allee het probleem is.. ( door omstandigheden thuis) heb ik mijn mbo opleiding niet af kunnen maken.. ( alleen vmbo gemengd) + daarnaast veel talen, en dat ik makkelijk talen oppik in een korte tijd. Voor de toekomst wil ik zeker nog een opleiding gaan volgen als ik het Frans voldoende beheers, maar voor nu is werk zeker mijn prioriteit.. weet alleen niet waar ik moet beginnen. Iemand nog suggesties? ( ik neem al het werk aan, behalve datgene wat niet goed/haram is natuurlijk)

25-12-2010, 04:16


Heeft iemand anders nog tips? Ik begin de moed te verliezen..

25-12-2010, 11:17
Ten eerste, hoop niet opgeven. Probeer connecties op te bouwen. Een betrouwbare vriendenkring, meestal kent iemand wel via via die werk kan regelen. En ik lees dat je veel talen beheerst. Dat is toch mooi meegenomen! Daar heb je veel aan, alleen je moet weten waar je dat toe kunt passen. Ik las net dat iemand de Nederlandse ambassade had geschreven, wat dacht je ook van Engelse ambassade, Duitse ambassade, Spaanse ambassade etc. Als je al die talen beheerst, kun je dus daar de talen ook toepassen.

Ik zou ook ergens beginnen, zoals bij een winkel van een vrouw die kleding verkoopt of sieraden. Volgens mij hebben ze daar veel winkels. Of meerdere banen tegelijk. Bijvoorbeeld dat je bij 3 winkels werkt om het maar zo te zeggen als ze geen fulltimewerk aanbieden. Probeer creatief te zijn en overal op te reageren. Ga langs alle uitzendbureaus daar en vooral langs internationale bedrijven. Meestal hebben ze echt iemand nodig die veel talen beheerst.

Kijk of je daar ergens een medium kunt vinden die op zoek is naar een tolk. Blijf de franse taal zoveel mogelijk oefenen, ook als kun je misschien nog niet goed schrijven. Maar als je het al redelijk goed spreekt, moet het wel lukken. Frans lijkt ook redelijk veel op het Spaans. Dus het duurt niet lang voordat je die taal volledig beheerst. Komt insh'allah helemaal goed

25-12-2010, 11:29
Oh ja, trouwens! Kijk of je een Nederlandse uitzendbureau kunt vinden. Volgens mij zijn er een aantal organisaties die wereldwijd te vinden zijn. Probeer dat op internet te vinden.

Ik heb hier een link gevonden: http://www.nuffic.nl/pdf/service/factsh/werkst-f010699.pdf > Dit is zeg maar soort van voor studenten die in het buitenland verblijven en een baan zoeken. Je kunt jouw situatie met die van hen vergelijken en er ook gebruik van maken. Dat je veel talen beheerst, is echt mooi meegenomen! Er zijn Nederlandse uitzendbureaus die in Frankrijk een vestiging hebben. Dus wellicht dat zij jou vanuit NL een adres kunnen geven om dat uitzendbureau te bezoeken.

25-12-2010, 12:07
Gair Inshallah!