Bekijk volle/desktop versie : Hoe??



22-12-2010, 19:07
Heey lieve dames

Soms vraag ik me af HOE moet ik bevallen?
Ik kan dat niet?
Hoe moet je persen? Hoe moet je pijn wegpuffen?

En wat als ik pers, & opeens zonder lucht zit.


Ik stel me veeel scenario's voor, de bevalling is wel nog een tijdje, maar toch

Dikke kus Marokkaantje in blijde verwachting

22-12-2010, 19:12


Nou lieverd maak je maar niet druk

Op dat moment gaat alles vanzelf hahaha


22-12-2010, 19:32
volgens mij beleeft iedere vrouw het bevallen weer anders(ik was bijvoorbeeld heeel boos op iedereen )

maar je kunt genoeg doen om het eerste stuk nog een beetje te onstspannen(zet bijvoorbeeld een plastic stoel klaar dan kan je lekker relax onder de warme douche zitten!)

en wat het persen betreft, die weeen doen bijna helemaal geen zeer meer en dan helpt de verloskundige je erdoor heen en voor het weet staat alles om je heen stil want je hebt je kindje op je bost liggen!!!

succes

22-12-2010, 19:36

Citaat door leyla_awwad:
volgens mij beleeft iedere vrouw het bevallen weer anders(ik was bijvoorbeeld heeel boos op iedereen )

maar je kunt genoeg doen om het eerste stuk nog een beetje te onstspannen(zet bijvoorbeeld een plastic stoel klaar dan kan je lekker relax onder de warme douche zitten!)

en wat het persen betreft, die weeen doen bijna helemaal geen zeer meer en dan helpt de verloskundige je erdoor heen en voor het weet staat alles om je heen stil want je hebt je kindje op je bost liggen!!!

succes




Ooohh wat een zalig gevoel precies



Even doorbijten op begin zeker dames?

23-12-2010, 14:09


Wees maar niet bang meid, als je eindelijk hoort dat je mag persen dan weet je echt wel hoe het moet. En het grappoge bij mij was toen ik mocht persen vergeet je alle pijn en alles om je heen. Ik voelde me ineens zo sterk en fit ineens hahahha

23-12-2010, 14:14

Citaat door Hanan17:
Wees maar niet bang meid, als je eindelijk hoort dat je mag persen dan weet je echt wel hoe het moet. En het grappoge bij mij was toen ik mocht persen vergeet je alle pijn en alles om je heen. Ik voelde me ineens zo sterk en fit ineens hahahha




haha, raar soubhanallah!

Jij bent terug zwanger lees ik? Hoe ver ben je al?

23-12-2010, 14:16
ik ben 33 weekjes en 3 dagen om precies te zijn hahah
Maar het mag van mij nu wel komen, heb het zwanger zijn nu wel gezien.

23-12-2010, 14:18

Citaat door Hanan17:
ik ben 33 weekjes en 3 dagen om precies te zijn hahah
Maar het mag van mij nu wel komen, heb het zwanger zijn nu wel gezien.




Oooh inshallah bijna

En heb je geen bang? want je weet hoe bevalling nu is?

23-12-2010, 14:18
Ik had ook alle kracht aan het eind ik dacht yes eindelijk geen weeën meer. I ging als een gek persen om er maar vanaf te zijn. Ik was tijdens de weeën heel erg in mijzelf gekeerd en had niks aan puffen, weg zuchten en m'n man op m'n onderrug laten drukken hielp bij mij. Ik had overigens hele sterke rugweeen naast de buikweeen. Maar nogmaals zoals de andere dames zeggen alles gaat vanzelf. Een tip als je nog van die lichte weeën hebt moet je vast zoeken naar een manier om ze het beste op te vangen dus of zittend staand op je zij etc.

23-12-2010, 14:21

Citaat door ik_Saartje:
Ik had ook alle kracht aan het eind ik dacht yes eindelijk geen weeën meer. I ging als een gek persen om er maar vanaf te zijn. Ik was tijdens de weeën heel erg in mijzelf gekeerd en had niks aan puffen, weg zuchten en m'n man op m'n onderrug laten drukken hielp bij mij. Ik had overigens hele sterke rugweeen naast de buikweeen. Maar nogmaals zoals de andere dames zeggen alles gaat vanzelf. Een tip als je nog van die lichte weeën hebt moet je vast zoeken naar een manier om ze het beste op te vangen dus of zittend staand op je zij etc.




Maar was het echt dan een horrorbevalling??

Oke, pijn is & zal er zijn maar was het echt van dat je bijna dood ging.



& als het te lang duurt, dan pak ik epidurale hé

23-12-2010, 14:38
[QUOTE=Marokkaantje86;91167064]Oooh inshallah bijna

En heb je geen bang? want je weet hoe bevalling nu is?[/QUOTE


Nee ik ben indd niet bang voor de bevalling, maar dat was ik bij de eerste ook niet!

Ik heb zo iets van het moet toch gebeuren dus ik maak het er niet makkelijk op als ik ga lopen stressen en piekeren over de pijn en zo.

Je moet het gewoon op je af laten komen en erin mee gaan, dat is het beste.

23-12-2010, 14:40
Wat bij mij ook heel erg hielp was heen en weer lopen.
Ik kon echt niet zitten of liggen.
Liep echt als een gek door de kamer te lopen hihihih

23-12-2010, 14:44


Ik heb het bij mijn dochter gewoon op me af laten komen, en op de tijd dat ik moest bevallen ging het echt vanzelf..
Scenario's bedenken heeft toch geen zin, het gaat toch altijd anders....

23-12-2010, 14:50

Citaat door Hanan17:
[QUOTE=Marokkaantje86;91167064]Oooh inshallah bijna

En heb je geen bang? want je weet hoe bevalling nu is?[/QUOTE


Nee ik ben indd niet bang voor de bevalling, maar dat was ik bij de eerste ook niet!

Ik heb zo iets van het moet toch gebeuren dus ik maak het er niet makkelijk op als ik ga lopen stressen en piekeren over de pijn en zo.

Je moet het gewoon op je af laten komen en erin mee gaan, dat is het beste.






Ja, je hebt gelijk eigenlijk
We moeten er toch door


Goede tips heb je!

23-12-2010, 16:00
Vergeet vooral niet van je zwangerschap te genieten.
De eerste is altijd het bijzonderste!!