Bekijk volle/desktop versie : Boete wegens niet-werkende studenten ov-chipkaart



22-12-2010, 16:40
Ik heb de boete inmiddels thuis ontvangen. Moet ik deze betalen en dan declareren bij? of kan ik hem ook rechtstreeks door ov-chipkaart laten betalen?

23-12-2010, 15:03


Van ns of andere vervoerder?

23-12-2010, 17:58

Citaat door L3007:
van NS

Maak koppie van je Ov studentenkaart en stuur het samen met een brief waar in je uitlegt dat je van rechtswege reisrecht hebt en dat je onaangenaam bent verrast over de wijze hoe je behandeld werd door de conducteur.
(je moet het wel binnen 28 dagen doen na ontvangst van die ontwerp proces verbaal)

23-12-2010, 21:36

Citaat door soemit:
Maak koppie van je Ov studentenkaart en stuur het samen met een brief waar in je uitlegt dat je van rechtswege reisrecht hebt en dat je onaangenaam bent verrast over de wijze hoe je behandeld werd door de conducteur.
(je moet het wel binnen 28 dagen doen na ontvangst van die ontwerp proces verbaal)


Bedankt voor je reactie.
Ik heb mijn OV vorige week opgestuurd naar ov-chipkaart ter beindiging omdat ie defect is. En ook een nieuwe aanvraag gedaan. Zo is de gang van procedure. Dus ik heb hem niet meer in mijn bezit...

25-12-2010, 01:49



Citaat door L3007:
Bedankt voor je reactie.
Ik heb mijn OV vorige week opgestuurd naar ov-chipkaart ter beindiging omdat ie defect is. En ook een nieuwe aanvraag gedaan. Zo is de gang van procedure. Dus ik heb hem niet meer in mijn bezit...

Je zult wel een bewijs moeten sturen dat je recht hebt op gratis reizen.
Wellicht heb jij eerder brieven gehad van duo dat het zo is ?

25-12-2010, 15:45

Citaat door soemit:
Maak koppie van je Ov studentenkaart en stuur het samen met een brief waar in je uitlegt dat je van rechtswege reisrecht hebt en dat je onaangenaam bent verrast over de wijze hoe je behandeld werd door de conducteur.
(je moet het wel binnen 28 dagen doen na ontvangst van die ontwerp proces verbaal)


Ik moet het bedrag binnen 7 dagen betalen...

25-12-2010, 15:46

Citaat door soemit:
Je zult wel een bewijs moeten sturen dat je recht hebt op gratis reizen.
Wellicht heb jij eerder brieven gehad van duo dat het zo is ?


Ik heb met ov-chipkaart gebeld, degene vertelde me dat ik de boete moet betalen en daarna declaratie kan indienen.. ik hoop maar dat ik het terugkrijg