Bekijk volle/desktop versie : Liever trouwen zonder liefde, dan helemaal niet trouwen...



Pagina's : [1] 2 3

22-12-2010, 14:17
De stelling blijkt toch niet helemaal in overeenstemming te zijn met wat ik bedoelde: trouwen uit liefde kan alleen in een relatie en dat is niet waar ik op doel. Dan zou de stelling immers moeten zijn: trouwen na een relatie of helemaal niet. De stelling moet echter zijn: "liever trouwen zonder me fysiek aangetrokken te voelen tot de persoon in kwestie, dan helemaal niet"

22-12-2010, 14:30


Liever gelukkig en alleen, dan ongelukkig en getrouwd.

22-12-2010, 14:41
Als ze knap is en gelovig dan creëer ik die liefde wel in mijn hart

22-12-2010, 14:44

Citaat door MAGRIBIIII:
Als ze knap is en gelovig dan creëer ik die liefde wel in mijn hart



The same for me!

22-12-2010, 14:48



Citaat door Miss_Elwafa:
The same for me!


Kijk naar je ouders ze vertrouwden op Allah en hadden de zegen van hun ouders en huwden elkaar 3ala sunnatie Allahie wa rasoelih. In het huwelijk zijn er altijd wel momenten dat je ongelukkig bent of je nou liefde hebt gevoeld of niet voordat je elkaar kende.

22-12-2010, 14:52

Citaat door smietie:
Be honest mensjes, niet op de automatische piloot nee roepen .


No thanks, wil dat mezelf en die gast niet aandoen !

22-12-2010, 14:52

Citaat door MAGRIBIIII:
Kijk naar je ouders ze vertrouwden op Allah en hadden de zegen van hun ouders en huwden elkaar 3ala sunnatie Allahie wa rasoelih. In het huwelijk zijn er altijd wel momenten dat je ongelukkig bent of je nou liefde hebt gevoeld of niet voordat je elkaar kende.



Niya zegt mijn moeder altijd. Als je met juiste niya trouwt, dan zal je huwelijk gezegend worden, als je het huwelijk met taghramieth ingaat, dan zegent het niet.

Verstandshuwelijk; beste optie.


Wanneer gaan wij trouwen?

22-12-2010, 14:52
het mooie van deze tyd is dat je nu kunt kiezen wie je als huwelykspartner zou willen of je ouders dit accepteren is een tweede.ik zou zelf niet gaan voor een liefdeloos huwelyk.

22-12-2010, 14:55

Citaat door MAGRIBIIII:
Kijk naar je ouders ze vertrouwden op Allah en hadden de zegen van hun ouders en huwden elkaar 3ala sunnatie Allahie wa rasoelih. In het huwelijk zijn er altijd wel momenten dat je ongelukkig bent of je nou liefde hebt gevoeld of niet voordat je elkaar kende.


Dat is zo maar helaas zijn de karakters van onze ouders niet meer van deze tijd.. En dan bedoel ik zowel de vrouw als de man. De vrouw die onderdanig en vooral geduldig is en de man die verantwoordelijk en de kostwinner is...
Het is denk ik ook ook zo dat, indien het in die tijd geen taboe was, er ook wel meer scheidingen zouden zijn geweest...

Ghair insha'Allah voor iedereen

22-12-2010, 14:58
Bedoel je trouwen met iemand waarmee je geen relatie hebt gehad?
Uhmm ja.. waarom niet? Als hij aan de fundamentele eisen voldoet, kan het nog altijd goed uitpakken.

22-12-2010, 15:04

Citaat door Miss_Elwafa:
Niya zegt mijn moeder altijd. Als je met juiste niya trouwt, dan zal je huwelijk gezegend worden, als je het huwelijk met taghramieth ingaat, dan zegent het niet.

Verstandshuwelijk; beste optie.


Wanneer gaan wij trouwen?


Klopt het is dan als een zaad die je plant in giftig grond. Met ongehoorzaamheid kan er nooit wat vruchtbaars uit voortkomen. De niyaa is zeer belangrijk bevat hun niyaa kwaad? zij willen slechts het goede en dat waat Allah wil zal hij hun dan teleurstellen? Absoluut niet Hij doet namelijk niemand onrecht aan..

Als jouw broers mij tegenkomen

22-12-2010, 15:04

Citaat door MAGRIBIIII:
Kijk naar je ouders ze vertrouwden op Allah en hadden de zegen van hun ouders en huwden elkaar 3ala sunnatie Allahie wa rasoelih. In het huwelijk zijn er altijd wel momenten dat je ongelukkig bent of je nou liefde hebt gevoeld of niet voordat je elkaar kende.


Citaat door Miss_Elwafa:
Niya zegt mijn moeder altijd. Als je met juiste niya trouwt, dan zal je huwelijk gezegend worden, als je het huwelijk met taghramieth ingaat, dan zegent het niet.

Verstandshuwelijk; beste optie.


Wanneer gaan wij trouwen?



Ik begrijp wat jullie bedoelen, maar een huwelijk bestaat uit twee personen. Dat maakt dat het risico dat de ene met niya trouwt, terwijl dat voor de ander niet geldt levensgroot. Ik heb het nu niet over liefde of geen liefde (en wijk dus van mijn eigen onderwerp af :maf, maar over de juiste intentie. Ik ken zelf iemand die trouwde zonder verder ooit enig contact te hebben gehad met die jongen. Ze heeft zich gebaseerd op de informatie die ze uit derde hand heeft verkregen en de indruk die ze van hem kreeg op de dag dat hij om haar hand kwam vragen. Zonder in verdere details te treden: haar niya was oprecht, de zijne niet. Binnen no time bleken een hoop onwaarheden (bad niet, had geen werk, zat diep in de schulden, etc. etc.) en heeft het in een scheiding uitgemond. Niya is prima...maar een schaap trekt nu eenmaal wolven en ook daar dient men op bedacht te zijn.

22-12-2010, 15:06


Ga maar eerst goed kijken wat het begrip liefde nou werkelijk inhoudt.

22-12-2010, 15:12

Citaat door Tangaouiaaaaaaa:
Ga maar eerst goed kijken wat het begrip liefde nou werkelijk inhoudt.



Want je twijfelt aan mijn begrip van liefde ?

22-12-2010, 15:13

Citaat door anyssa26:
Dat is zo maar helaas zijn de karakters van onze ouders niet meer van deze tijd.. En dan bedoel ik zowel de vrouw als de man. De vrouw die onderdanig en vooral geduldig is en de man die verantwoordelijk en de kostwinner is...
Het is denk ik ook ook zo dat, indien het in die tijd geen taboe was, er ook wel meer scheidingen zouden zijn geweest...

Ghair insha'Allah voor iedereen


Ik kan je zeggen dat de karakters van vandaag beter zijn. De merendeel van de ouders waren analfabeten en hadden weinig kennis over de islam in vergelijking met ons. Dat wisten ze weer wel het scheiden is de meest gehate daad in de ogen van Allah en daarom ook die beeld van schande iemand met ware geloof doet er alles aan om het te voorkomen. Wat we vandaag zien is ontstaan uit de dwaling en het veraf staan van de Islam. Inshaa Allah..

Pagina's : [1] 2 3