Bekijk volle/desktop versie : “"Echt alle zonden, mijn dochter, alle zonden..”



22-12-2010, 00:38
(Verhaal over berouw van een prostituee)


Uit de memoires (gedenkschrift) [1/252] van Shaych ‘Alie at-Tantawie over Shaych Ahmad az-Ziyaat (moge Allaah hen genadig zijn).
Shaych ‘Alie at-Tantawie vertelde:

De Schaych was een leraar die niets wist van deze wereld behalve (1) de Azhar Universiteit [in Caïro, Egypte] waar hij les gaf, (2) zijn huis en (3) de route tussen deze twee.
Jaren gingen voorbij en de Shaych werd oud, zijn gezondheid ging erop achteruit en hij had rust nodig. De dokter zei dat hij echt wat rust moest nemen en dat hij even eruit moest, weg van zijn werk en huis, en adviseerde hem dat hij moest genieten van de stilte en kalmte in één van de parken dichtbij de Nijl.
Dus op een dag ging de Shaych erop uit en hield een rijtuig (auto’s waren toen nog niet beschikbaar) tegen. Hij zei tegen de rijder: “Mijn zoon, breng mij naar een mooie plaats waar ik kan genieten van het uitzicht en waar ik kan rusten.”
De rijder van het rijtuig was een slechte persoon en bracht de Shaych naar een plaats in Egypte waar toen der tijd vele prostitutie huizen waren.
Nadat ze waren aangekomen op de plek zei hij tegen de Shaych: “We zijn er.”
De Shaych zei: “O zoon, het Mahgrib (avond) gebed is dichtbij, waar kan ik het gebed verrichten? Breng me als eerst naar de moskee.”
De rijder [wees naar één van de huizen] en zei: “De moskee is daar.”

De deur van het huis was open en een vrouw was aan het zitten op een uitdagende manier.
Toen de Shaych haar zag, liet hij zijn blik neerslaan. Hij zag een stoel, dus liep hij naar die stoel en ging zitten, wachtend op de adhaan (oproep tot het gebed).
De vrouw in verbazing staarde naar hem. Wat brengt deze man hier? Hij lijkt in de verte niet op de reguliere klanten. Ze bleef maar gissen, maar durfde hem niet te vragen wat hij hier deed.
Wat haar tegenhield om te vragen was de hayaa (verlegenheid) dat nog in haar hart zat, zelfs als een prostituee. En waarlijk, verlegenheid komt tevoorschijn bij het staan voor vrome mensen.
Hij hield zich bezig met tasbieh (het zeggen van “soebhaanAllaah&rdquo terwijl hij naar zijn horloge keek, totdat hij de adhaan van het Maghrib-gebed ver weg hoorde.

Hij vroeg haar: “Waar is de muezzin (oproeper tot het gebed)? Waarom heeft hij de oproep tot het gebed niet verricht terwijl het tijd is? Bent u zijn dochter?”
Ze bleef stil.
Hij wachtte even en toen zei hij: “Mijn dochter, het tijdstip van het Maghrib-gebed is kort, en het is niet toegestaan om het uit te stellen, en ik zie niemand hier. Dus als je Woedoe (wassing) hebt, verricht het gebed dan achter mij in djamaa’ah (gezamenlijk).
Hij verrichte de Adhaan, en zonder naar haar te kijken wilde hij bijna de iqaamah (oproep net vóór de verrichting v.h. gebed) doen, maar hij merkte de stilte achter hem.
Hij vroeg haar: “Wat is er? Heb je geen woedoe?

Opeens alsof haar iemaan (geloof) wakker werd en goede herinneringen naar boven kwamen, herinneringen van dagen dat ze gevuld was met reinheid en ver weg van zonde, begon ze hevig te huilen en knielde bij zijn voeten.
De Shaych was verbaasd en wist niet hoe hij haar kon kalmeren.
Ze vertelde haar verhaal.

Hij zag grote spijt in haar woorden en voelde de waarheid in haar tawbah (berouw). Hij zei tegen haar: “Mijn dochter, luister naar wat Rabb al-‘aalamien (Heer der werelden) zegt: {Zeg: “O mijn dienaren die tegen u zelf buitensporig zijn geweest, wanhoopt niet aan de barmhartigheid van Allaah, voorzeker Allaah vergeeft alle zonden. Waarlijk, Hij is de Vergevensgezinde, de Genadevolle.} [Koran 39:53]
Alle zonden, mijn dochter alle zonden…
De deur naar tawbah (berouw) staat open voor elke zondaar en de deur is zo breed dat het alles aan kan, hoe groot of zwaar de zonde ook is…
Mijn dochter, weet dat Allaah de meest barmhartige is. Heb jij ooit gehoord van iemand die barmhartig is en dan de deur dichtgooit in het gezicht van iemand die hem opzoekt?
Sta op en was en bedek jezelf. Maak je huid schoon met water en jouw hart met berouw en spijt. Kom dichterbij jouw Rabb (Heer) en ik zal op jou wachten. Maar maak het niet te laat, zodat we het Maghrib-gebed niet missen.”

Ze deed wat hij van haar vroeg en kwam terug met een nieuwe jurk en een nieuw hart. Ze stond achter hem en verrichte het gebed. Ze voelde en proefde de zoetheid van het gebed en voelde dat dit gebed haar hart heeft verschoond.
Toen het gebed was geëindigd zei de Shaych tegen haar: “Kom met mij mee en verbreek elke relatie die jij had in deze omgeving. Probeer de tijd die je hier hebt doorgebracht te wissen uit je geheugen. En vraag Allaah constant om vergeving en verricht veel vrome daden.”

De Shaych bracht haar naar een huis van vrome zusters en zij vonden voor haar een vrome echtgenoot en adviseerde hem om goed voor haar te zorgen.

EINDE!!!!!!!!!!!!!!!

Wa Salaam Oe 3alaykom......................

22-12-2010, 01:05


bedankt voor het plaatsen zuster

22-12-2010, 01:07
ik heb er tranen van gekregen.

subhanallah, is dit waar gebeurd?

22-12-2010, 01:11

Citaat door tjickita:
ik heb er tranen van gekregen.

subhanallah, is dit waar gebeurd?


Ik denk het wel.. zie het eerste stukje..

Ja, mooi hé.. zo zie je maar weer.. Wanhoop nooit aan de genade van Allaah Subhanahu Wa-Ta3aala.. Hij leidt wie Hij wil!

Wa Salaam Oe 3alaykom..

22-12-2010, 01:11



Citaat door Hennainoe:
bedankt voor het plaatsen zuster


Geen dank zussie!

Wa Salaam Oe 3alaykom..

22-12-2010, 01:20
bedankt voor het plaatsen !

29-12-2010, 13:45
Uppieeeeee...............

06-01-2011, 20:44
Uppie......

06-01-2011, 20:46
Coming soon in theatres near you.

06-01-2011, 20:50
Prachtig Macha'Allah.

Baraka Allahoe fikie oegtie

06-01-2011, 20:58
Mooi verhaal!

Bedankt voor het delen met ons!

Moge Allah je hiervoor belonen... AMIEN...

06-01-2011, 22:11
Prachtig. Ik kende deze nog niet.

06-01-2011, 22:14


heb hem eerder gelezen mooi verhalen bedankt voor het delen de boefjes ; )

10-02-2011, 22:05
Salaamu 3alaykom,

Graag gedaan mijn zusters!!!

Wa 3alaykom Assalaam..