Bekijk volle/desktop versie : Gesprek met Dunya



21-12-2010, 22:17
O dienaar van Allah, ik zal mijn best doen jou te verleiden.
Geniet van je jeugd je hebt nog genoeg tijd om je toe te wijden. Ik zal mijn best doen jou te bedriegen. Verlangens in je opwekken en ik zal je voorliegen. Zonder dat je het beseft denk je dat je bent aan het genieten. Maar in werkelijkheid word je door mij bedrogen en zie je het leven aan jou voorbij schieten.

O dienaar van Allah, op deze manier kun je mij wel gebruiken. Als een tijdelijke verblijfplaats waarin je het paradijs kunt ruiken. Leven hier met één doel om Allah te Behagen. Hieraan spendeer jij al je nachten en al jouw dagen. Dan ben ik jou zeker van nut voor het hiernamaals. Echter als je naar mij verlangt om andere zaken, dan zorg ik ervoor dat jij dwaalt.

O dienaar van Allah, waarvoor zul je mij inzetten. Voor jouw verlangens, voor de luxe die je van de werkelijke beloning zullen beletten. Ik ben maar tijdelijk maar het leven hierna is eeuwig. In mij voel je vele verdriet, maar in het hiernamaals ben je altijd vredig. Je hebt de mogelijkheid zelf ervoor te kiezen. Volg jij je verlangens dan zul je het paradijs verliezen. Echter, zet je mij in voor het goede. Dan zal Allah jou in mij en het hiernamaals van al het kwade behoeden!