Bekijk volle/desktop versie : wat geven jullie baby van 4mnd en 2wkn



Pagina's : [1] 2 3 4

20-12-2010, 16:01
salam allemaal, ik wil proberen mijn kind nu eten te geven wanneer hebben jullie baby het eerste hapje gegeven? mijn ouders zeuren namelijk dat ik haar eten moet geven met melk samen, hoe combineren jullie dat/ of hebben jullie gewoon gewacht tot 6mnd???

HOor het graag

Beslama

20-12-2010, 17:00


Gewoon wachten tot 6 maanden. Ik geef borstvoeding.

20-12-2010, 17:09

Citaat door moslima2010:
salam allemaal, ik wil proberen mijn kind nu eten te geven wanneer hebben jullie baby het eerste hapje gegeven? mijn ouders zeuren namelijk dat ik haar eten moet geven met melk samen, hoe combineren jullie dat/ of hebben jullie gewoon gewacht tot 6mnd???

HOor het graag

Beslama



salam eleikoem

ik ben zelf begonnen met 4 maanden
je begint eerst met groenten en dat doe je 3 dagen achter elkaar kijken hoe de baby reageert en als het geen allergische reactie geeft kleine beetjes en daarna kan je ook fruit opbouwen maar wel rustig met fruit niet te veel banaan daar kan je verstopping van krijgen je kan wel appel met banaan pureren kijk maar

rustig opbouwen laat wennen aan de smaak het kan zijn dat het tegen sputtert daar moet je overheen komt goed inshallah

als je vragen hebt zie ik het wel

20-12-2010, 17:11

Citaat door wassiema:
salam eleikoem

ik ben zelf begonnen met 4 maanden
je begint eerst met groenten en dat doe je 3 dagen achter elkaar kijken hoe de baby reageert en als het geen allergische reactie geeft kleine beetjes en daarna kan je ook fruit opbouwen maar wel rustig met fruit niet te veel banaan daar kan je verstopping van krijgen je kan wel appel met banaan pureren kijk maar

rustig opbouwen laat wennen aan de smaak het kan zijn dat het tegen sputtert daar moet je overheen komt goed inshallah

als je vragen hebt zie ik het wel




Waarom ben jij met groente begonnen?? Ze adviseren altijd om als eerst te beginnen met fruit.

20-12-2010, 17:26


ik heb oudere familie die hebben oudere kinderen vandaar maar fruit heb ik als laatste gedaan het is gevoeliger dan groente vandaar ik heb het in volgorde gedaan eerst groente dan fruit zo kan je precies zien waar hij tegen kan en wat niet maar kijk maar

20-12-2010, 17:27
zoals ik deed gekookte aardappel en dan met beetje melk pureren en met groente geen zout of kruiden gebruiken is voor eerste jaar slecht voor baby

20-12-2010, 18:34
Ik hoor het vaker dat moeders eerder beginnen dan 6 maanden, ik denk er ook aan om vanaf 4 maanden te beginnen, maar weet iemand waarom er wordt geadviseerd om niet voor de 6 maanden te beginnen met groente en fruit????

20-12-2010, 18:59
dat is pas dat ze dat zeggen maar ik heb altijd bij 4 maanden gegeven en er is niks gebeurd het is ieders keuze wanneer je begint vanaf 6 maanden at het kind mee wat wij aten na een jaar at hij alles wat wij aten

20-12-2010, 19:01

Citaat door LeLaTkoeM:
Ik hoor het vaker dat moeders eerder beginnen dan 6 maanden, ik denk er ook aan om vanaf 4 maanden te beginnen, maar weet iemand waarom er wordt geadviseerd om niet voor de 6 maanden te beginnen met groente en fruit????



het zou namelijk beter zijn om te beginnen vanaf 6 maanden omdat het risico om allergieen te ontwikkelen kleiner zijn.. Allahoe alim.. Ik ben met 4 maanden begonnen, we hebben namelijk ook geen allergieen of zo in de familie. Als je dat wel hebt kun je beter wachten tot 6 maanden zeggen ze.

Ik ben met groentenpap begonnen, een aardappeltje met worteltjes.. dat ging goed alhamdoulillah.. heb dit een aantal daagjes zo gedaan en dan een andere groenten. Ging heel goed..

20-12-2010, 19:16
Mijn kleine is ook pas 4 maanden geworden, ik zat ook in dillema, wel of niet bijvoeden. Heb altijd gedacht om met 4 maanden te beginnen en dat het ook s wordt aangeraden, maar nu hoor ik andere dingen dus twijfel er wel over. Ze is deze dagen erg hangerig en huilirig begon te denkendat ze misschien meer wil eten en heb een kwart babaantje gepureerd, ze heeft ongv 3 theelepetjes gegeten ze was te druk dervoor,

20-12-2010, 21:22

Citaat door Yomanna:
Mijn kleine is ook pas 4 maanden geworden, ik zat ook in dillema, wel of niet bijvoeden. Heb altijd gedacht om met 4 maanden te beginnen en dat het ook s wordt aangeraden, maar nu hoor ik andere dingen dus twijfel er wel over. Ze is deze dagen erg hangerig en huilirig begon te denkendat ze misschien meer wil eten en heb een kwart babaantje gepureerd, ze heeft ongv 3 theelepetjes gegeten ze was te druk dervoor,



komt wel heeft tijd nodig

20-12-2010, 21:25

Citaat door Warda26:
het zou namelijk beter zijn om te beginnen vanaf 6 maanden omdat het risico om allergieen te ontwikkelen kleiner zijn.. Allahoe alim.. Ik ben met 4 maanden begonnen, we hebben namelijk ook geen allergieen of zo in de familie. Als je dat wel hebt kun je beter wachten tot 6 maanden zeggen ze.

Ik ben met groentenpap begonnen, een aardappeltje met worteltjes.. dat ging goed alhamdoulillah.. heb dit een aantal daagjes zo gedaan en dan een andere groenten. Ging heel goed..


Oke, i.v.m. allergieen, nee bij ons komt dat ook niet voor.
mijn dochtertje is inshallah eind januari 4 maandjes, denk er aan om ook dan te beginnen met kleine groentehapjes en fruithapjes.

Liga met banaan kan toch ook of is dat te zwaar?

20-12-2010, 21:38



Citaat door LeLaTkoeM:
Oke, i.v.m. allergieen, nee bij ons komt dat ook niet voor.
mijn dochtertje is inshallah eind januari 4 maandjes, denk er aan om ook dan te beginnen met kleine groentehapjes en fruithapjes.

Liga met banaan kan toch ook of is dat te zwaar?



dat kan wel je kan banaan altijd met iets doen of met appel en liga
maar als je banaan alleen geeft dan kan dat verstopping geven maar later als ze wat ouder zijn kan je het wel geven zo jong en ze dan verstopt raken msekin is een drama

20-12-2010, 21:53

Citaat door wassiema:
dat kan wel je kan banaan altijd met iets doen of met appel en liga
maar als je banaan alleen geeft dan kan dat verstopping geven maar later als ze wat ouder zijn kan je het wel geven zo jong en ze dan verstopt raken msekin is een drama



ja is inderdaad erg zielig, me dochtertje had dat een aantal weken terug al, ze kon miskina niet meer p..... nou het deed haar echt pijn, maar hamdoelah nu gaat het weer goed

20-12-2010, 22:00

Citaat door wassiema:
komt wel heeft tijd nodig



Ja inscha Allaah. Ze is echt hangerig, huilirig wil niet slapen en is ergg onrustig iemand zette mij op het idee dat het zou kunnen zijn dat haar tandjes doorkomen ze bijt namelijk wel o alles wat los en vast zit.

Mamas met hoeveel maanden begonnen jullie baby's tandjes uit te komen , en duurde het lang?

@ts. Sorry dat ik je topic een ander wending geef, open later een topic hierover oke :


x

Pagina's : [1] 2 3 4