Bekijk volle/desktop versie : In een opwelling getrouwd..hoe zou jij dit oplossen?



Pagina's : [1] 2 3 4

11-09-2004, 23:48
je bent in marokko en je denkt de ware te hebben gevonden het neemt niet zoveel tijd in beslag en voor je het weet ben je getrouwd. eenmaal terug in kikkerlandje heb je genoeg tijd om dit te overdenken en je komt steeds tot de conclusie dat je eigenlijk in een opwelling bent getrouwd en bovendien blijk je niet op 1 lijn te zitten met je vrouw, daarnaast beginnen je zwagers zwaar te zeuren dat je vrouw nu na 6 maanden bij hun wegmoet (die marokkaanse mentaliteit onbegrijpeeeeelijk) maar je hebt geen werk en ook geen huis en kan dat meisje helemaal niet hierheen brengen hoe zou jij dit oplossen?
wetenswaardigheden:

jongen is alleen op papier getrouwd met het meisje, ze gingen wel's met elkaar uit en er gebeurde wel wat maar geen geNeuK die watje hield het bij kussen e.d

ik ben benieuwd naar jullie probleemOplossendvermogen (tjeeeeeeee wat een woord!)


misselijkmakende reacties niet gewenst omdat het om iemand gaat die ik Lief heb!


ps: Yasmina ik vraag je eens in me leven wat dus stel me aub niet Teleur

12-09-2004, 00:15


Ik zou nadenken over wat ik nu echt wil in mijn toekomst en als mijn partner (op papier) niet in die toekomst past, zou ik toch de papieren ongeldig laten verklaren door een advocaat, m.a.w. scheiden op papier.
Hoe moeilijk het ook zal gaan worden..

Maar eerst zou ik me heeeeel hard en vaaaaak slaan op mijn stomme hoofd, dat ik zo snel getrouwd ben, zonder na te denken...

12-09-2004, 13:10
ik denk niet dat je dat kan maken lieverd , zo spelen met iemand anders leven, ben je niet bang dat Allah SWT iemand zal sturen die met jou leven speelt? Ik vindt dat je het huwelijk gecomsumeerd hebt door te zoenen en te voeln( nneem ik aan) en dat meisje wacht op jou en stel dat ze had kunne trouwen in die zes maanden dan stond jij tussen haar en een eventuele andere toekomst. Moehiem je kanniet gaan zitten spelen met andermans levens stel je voor dat het jou overkwam. Nee ik vindt het niet kunnen wat je doet.en denk eerst heel hard na vooordat je iets gaat doen.

12-09-2004, 13:52

Citaat:
Origineel gepost door Lella_Roosje
Ik zou nadenken over wat ik nu echt wil in mijn toekomst en als mijn partner (op papier) niet in die toekomst past, zou ik toch de papieren ongeldig laten verklaren door een advocaat, m.a.w. scheiden op papier.
Hoe moeilijk het ook zal gaan worden..

Maar eerst zou ik me heeeeel hard en vaaaaak slaan op mijn stomme hoofd, dat ik zo snel getrouwd ben, zonder na te denken...
daar zit wat in

12-09-2004, 13:54



Citaat:
Origineel gepost door shakirabouss
ik denk niet dat je dat kan maken lieverd , zo spelen met iemand anders leven, ben je niet bang dat Allah SWT iemand zal sturen die met jou leven speelt? Ik vindt dat je het huwelijk gecomsumeerd hebt door te zoenen en te voeln( nneem ik aan) en dat meisje wacht op jou en stel dat ze had kunne trouwen in die zes maanden dan stond jij tussen haar en een eventuele andere toekomst. Moehiem je kanniet gaan zitten spelen met andermans levens stel je voor dat het jou overkwam. Nee ik vindt het niet kunnen wat je doet.en denk eerst heel hard na vooordat je iets gaat doen.
dus als ik dit zo samenvat dan komt het erop neer dat die jongen zijn gevoel onder zijn schoen moet zetten en gewoon doorgaan en jah dan maar een CuTleven leiden...

12-09-2004, 16:36
Dat heb je dan goed samengevat.

Misschien ken je het gezegde wel " Eigen schuld, dikke bult... "

Maar misschien wilt die vrouw uit Marokko ook niet trouwen? Ik zou natuurlijk ook proberen te praten met haar, hoe zij haar toekomst ziet?

Ps, heeft dit dan betrekking op jou?

12-09-2004, 17:03
nee niet doorzetten als hij ongelukkig wordt maar denk eraan dat dit spelen met mensenlevens kan leiden tot dat Allah SWT hem gaat betalen en dat hij alsnog ongelukkig wordt...als hij niet had gezoend en gevoeld vind ik was een ander verhaal, maarja mensne tegnwoordig denken niet meer aan halal of haram.....

12-09-2004, 17:03
jammer genoeg komt dit vaak genoeg voor.

Ik ken mensen die hebben doorgezet om die persoon alleen van een verblijfsvergunning te kunnen voorzien ( ze hadden een fout gemaakt doordat ze het huwelijksakte hebben getekend, maar ze vonden het niet kunnen om het ongeldig te maken en er vandoor te gaan, dus toch maar een beetje liefdadigheid, het betreft hier vaak familieleden) en ik ken mensen die gewoon nadat ze terug waren in NL er een punt achter willen/ hebben gezet.

Nou was het voorheen voor de vrouw best moeilijk als de man daar in Marokko moeilijk begint te doen met scheiden, maar dat is nu veranderd.

Nu even oop jou voorgestelde situatie ingaan:
Als het in een opwelling is gebeurd en ik krijg er spijt van, dan meteen scheiden. Ik bedoel ik ga mijn leven niet verpesten, omdat ik me daar in Marokko misschien heb laten overhalen of er niet goed heb bij stil gestaan ( alhoewel ik dat nooit in mijn leven zou kunnen voorstellen).

Maar als het gebeurd is dan zou ik de persoon in kwestie vertellen wat er gaande is en ik denk dat niemand met eigen waarde op een jongen of meisje aan het wachten is die niet met hem/ haar het leven wil delen ( achteraf).

wasalaam

12-09-2004, 17:31

Citaat:
Origineel gepost door Lella_Roosje
Dat heb je dan goed samengevat.

Misschien ken je het gezegde wel " Eigen schuld, dikke bult... "

Maar misschien wilt die vrouw uit Marokko ook niet trouwen? Ik zou natuurlijk ook proberen te praten met haar, hoe zij haar toekomst ziet?

Ps, heeft dit dan betrekking op jou?
zo te zien heb je niet goed gelezen, komt voor in de beste families!

12-09-2004, 17:32

Citaat:
Origineel gepost door shakirabouss
nee niet doorzetten als hij ongelukkig wordt maar denk eraan dat dit spelen met mensenlevens kan leiden tot dat Allah SWT hem gaat betalen en dat hij alsnog ongelukkig wordt...als hij niet had gezoend en gevoeld vind ik was een ander verhaal, maarja mensne tegnwoordig denken niet meer aan halal of haram.....
waaruit kan jij afleiden dat er hier met mensenlevens wordt gespeeld?

ps: waarom reageren alleen dames?

12-09-2004, 17:36

Citaat:
Origineel gepost door soennia83
jammer genoeg komt dit vaak genoeg voor.

Ik ken mensen die hebben doorgezet om die persoon alleen van een verblijfsvergunning te kunnen voorzien ( ze hadden een fout gemaakt doordat ze het huwelijksakte hebben getekend, maar ze vonden het niet kunnen om het ongeldig te maken en er vandoor te gaan, dus toch maar een beetje liefdadigheid, het betreft hier vaak familieleden) en ik ken mensen die gewoon nadat ze terug waren in NL er een punt achter willen/ hebben gezet.

Nou was het voorheen voor de vrouw best moeilijk als de man daar in Marokko moeilijk begint te doen met scheiden, maar dat is nu veranderd.

Nu even oop jou voorgestelde situatie ingaan:
Als het in een opwelling is gebeurd en ik krijg er spijt van, dan meteen scheiden. Ik bedoel ik ga mijn leven niet verpesten, omdat ik me daar in Marokko misschien heb laten overhalen of er niet goed heb bij stil gestaan ( alhoewel ik dat nooit in mijn leven zou kunnen voorstellen).

Maar als het gebeurd is dan zou ik de persoon in kwestie vertellen wat er gaande is en ik denk dat niemand met eigen waarde op een jongen of meisje aan het wachten is die niet met hem/ haar het leven wil delen ( achteraf).

wasalaam
dit getuigt van een flinke dosis verstand (zonder geslijm)

12-09-2004, 18:07
Ik probeer je alleen een advies te geven, maar blijkbaar wordt dat niet in dank afgenomen?

Waarom er alleen maar dames reageren, komt omdat "Vraag Het Yasmina" bijna alleen maar door dames wordt bezocht.
Misschien kan je beter je vraag stellen bij " Liefde & Relaties " of hoe dat ook heet..

12-09-2004, 18:09



Citaat:
Origineel gepost door Lella_Roosje
Ik probeer je alleen een advies te geven, maar blijkbaar wordt dat niet in dank afgenomen?

Waarom er alleen maar dames reageren, komt omdat "Vraag Het Yasmina" bijna alleen maar door dames wordt bezocht.
Misschien kan je beter je vraag stellen bij " Liefde & Relaties " of hoe dat ook heet..
nee miss thaziri uw bijdrage wordt op prijs gesteld dus wees niet op uw tenen getrapt

12-09-2004, 18:26

Citaat:
Origineel gepost door The_MoCro_JoB
nee miss thaziri uw bijdrage wordt op prijs gesteld dus wees niet op uw tenen getrapt
Zeg maar je!

Maar nog veel succes toegewenst bij deze dillema..

12-09-2004, 18:39

Citaat:
Origineel gepost door The_MoCro_JoB
waaruit kan jij afleiden dat er hier met mensenlevens wordt gespeeld?

ps: waarom reageren alleen dames?
nou omdat;

hee gaan we trouwen; meisje ziet hele toekomst voor zich en laat toe dat er iemand aan haar zit ( dit is voor meiden een hele big zaak vooral beschermd opgevoede meiden) en dan later...iewa gaat tog maar niet door. trouwen is een serieuze aangelegenheid, en vooral als dat onder sunnat allah en rassoul wordt gedaan en dat is het ook aangezien je de marokaanse, islamitische huwelijksakte hebt ondertekend.

Pagina's : [1] 2 3 4