Bekijk volle/desktop versie : Verbod op vreemdgaan schaadt Turks aanzien in EU



Pagina's : [1] 2 3 4

11-09-2004, 15:35
Een voorstel van de Turkse regering om vreemdgaan bij wet te verbieden schaadt de kans op toetreding van Turkije tot de Europese Unie. Een dergelijke wet zou immers de indruk wekken dat Turkije opschuift in de richting van de islamitische wetgeving. De eurocommissaris voor uitbreidingszaken Günter Verheugen zegt dat in een donderdag gepubliceerd vraaggesprek met de Turkse krant Vatan.

De regering van premier Recep Tayyip Erdogan maakt zich sterk voor het wetsvoorstel, dat is bedoeld om gezinnen van overspeligen te beschermen. Vrouwengroepen en burgerrechtenbewegingen hebben zich fel tegen het voorstel gekeerd. Tot 1996 was overspel ook bij wet verboden. Toen duidelijk werd dat vrouwen al werden gestraft als ze één keer waren vreemdgegaan en mannen alleen als ze er langdurige buitenechtelijke relaties op na hielden, vernietigde het constitutionele hof de wet. De maximumstraf bedroeg destijds drie jaar, maar die werd zelden opgelegd.

"We praten overspel niet goed", zegt Verheugen. "Maar Turkije moet niet de indruk wekken dat het islamitische elementen in zijn wetgeving opneemt."

Het wetsvoorstel is nog niet aan het parlement voorgelegd. Details uit het voorstel zijn nog niet bekend.

11-09-2004, 15:59


Tja het is ook zo'n stomme zet geweest.Popelen om in de EU te komen en vervolgens met een domme, eigenlijk, religieuze regel komen

11-09-2004, 16:19
Vreemdgaan is iets tussen 2 a 3 mensen.Het is iets prive.De overheid en dergelijke heeft het recht niet om zijn neus in andermans zaken te steken.
Het is geen fraude, geen moord, geen mishandeling, geen misbruik etc.
Maar iets wat een gevolg is van misschien gebrek aan liefde in de relatie of zoiets?
Het zijn niet onze zaken dat moeten ze zelf maar oplossen.En als iemand wil scheiden van zijn partner dan moeten ze niet eens naar de reden vragen.Als je het niet meer wilt, wil je het niet,klaar.
Dat als je partner vreemd is gegaan en de kans geeft om sneller te scheiden is volkomen gekkenpraat.

Cheating is not a crime.


En wat heeft die regel over bezoek aan prostituees hiermee te maken?

11-09-2004, 18:34
Dit is een juiste stap van de regering van Erdogan om de Turkse normen en waarden in Turkije te beschermen. Cheating is a crime volgens de Islam!!!

11-09-2004, 23:12



Citaat:
Origineel gepost door AlZawahiri
Vreemdgaan is volgens de Islaam verboden, en moet de gene die zich daaraan schuldig maakt gestenigd worden.
Kerk en staat gescheiden in Turkije.Dus Islam zou dan geen invloed moeten hebben.Anders is het geen democratie, naar mijn mening.

11-09-2004, 23:19

Citaat:
Origineel gepost door AlZawahiri
Islaam is Democratie! Volgens mij ben jij geen moslima!
De Sharia niet!Dat beangstigd mensen!

En wat is een moslima?5 x bidden per dag?Hoofddoek dragen?Thuis blijven zitten voor het geval dat je iemand "verleid"?
Nee, sorry dan ben ik geen moslima,tovbe yarabbi :kwaad :

11-09-2004, 23:28

Citaat:
Origineel gepost door AmazoullouII
We hebben het hier over vreemgaan, hebben vrouwen daar niet het meeste last van? Kinderen worden daar het dupe van.

Maar als je het over Sharia wil hebben, wat versta je onder Sharia? Wat is het dat je beangstigt?
We weten allebei dat vrouwen het zwaarst bestraft worden.De Sharia gooit er nog een schepje bovenop.
Sharia: afhakken van lichaamsdelen, disgusting!

11-09-2004, 23:33
Misschien dat de sharia, als deze goed zou worden gevolgd, helemaal niet zo beangstigend zou zijn. Maar de voorbeeldlanden die volgens de sharia recht spreken zijn niet bepaald bemoedigend. Juist vrouwen zijn in die landen vaak de dupe. En juist niet bepaald beschermd.

11-09-2004, 23:52

Citaat:
Origineel gepost door AmazoullouII
Je bent gehersenspoelt door de Attaschurkpropaganda die de Sharia voorstelt als een achterlijk systeem.

In de Sharia staat niets vast. Er bestaan (tot nu toe) vier rechtscholen en duizend en één interpretaties. Afhakken van lichaamsdelen is de meest letterlijke interpretatie (persoonlijk ben ik voor de kogel, opgeruimd staat netjes).
Geen woord over Ataturk.Hij heeft democratie in Turkije gebracht en daar mogen heel veel Turken hem wel dankbaar voor zijn.
Beter dan de Sharia en die stompzinnige regeltjes die je vooral in Iran,Saudi-Arabie en Afghanistan kunt constateren en het daar opmerkelijk zeer slecht gaat.

12-09-2004, 00:08

Citaat:
Origineel gepost door AmazoullouII
De wetgeving van jouw heilige Attaschurk kan niet typen aan de Sharia. Jouw heilige Attaschurk bracht dictatuur, één stem die beslist terwijl de Sharia op consensus is gebaseerd.

Jij kan de pot op met jouw Attaschurk. Wentel je maar verder in Attaschurkgezeik

En jij kan de pot op met je Sharia.Het valt me trouwens op dat je geen vunzige benamingen in mijn gezicht gooit.Heeft mama je soms op de vingers getikt?

12-09-2004, 00:20

Citaat:
Origineel gepost door AmazoullouII
Kom je daarvoor naar marokko-nl? Om uitgescholden te worden?

Het gaat hier over die nieuwe wet waar jij niet zo gelukkig mee bent. Wil jij jouw man andermans kinderen laten grootbrengen? [B]Mama's baby papa's maybe.

Jij woont toch in Dietscherland, hoef je je niets aan te trekken van in jouw ogen achterlijke wetten. [/B]
jij ziet die wet meteen als afschaffing van een vrijbrief

beetje dezelfde benaderingsmanier die vele mensen hadden toen de pil in nederland werd geintroduceerd, die waren ook meteen bang dat het zou transformeren tot 1 groot sodom en gomorra.

12-09-2004, 00:30

Citaat:
Origineel gepost door AmazoullouII
Ik ken even niet volgen. Die wet is er gekomen om bedrogen vrouwen in het gelijk te stellen maar Orospo Zeynep maakte maakte direct bokkesprongen. Vrouwen die vreemdgaan zijn moeilijker te pakken dan mannen. Mannen hebben dus (zelden) iets aan die wet. Die orospo weet niet waar ze het over heeft.

Dit heeft de Turkse premier zelf verklaard.
vrouwen die vreemdgaan moeilijker te pakken??? eeeehm....hoezo dat!? Volgens mij hebben vrouwen nog het extra risico dat ze er iets aan kunnen overhouden voor de rest van hun leven namelijk een kind: lang leve DNA tests. Daar niet van. Maar wat dat betreft zit er volgens mij geen verschil tussen mannen en vrouwen die vreemdgaan qua pak-kans.

jij begint meteen over moeders die niet weten wie de kinderen vanhun vaders zijn, alsof dit nu het geval is en dat die wet er ook echt wel MOET komen. Dat bedoel ik met afschaffing van vrijbrief.

12-09-2004, 00:30


Kortom Gods Geschenk aan 2 mensen is de LIEFDE, die hen aan elkaar verbindt.
Zoals ook GOD zelf Zijn relatie tot de mens laat bepalen uit Zijn Liefde, vergeving en barmhartigheid.

Iemand die nu zegt, "dat is onzin, de relatie van 2 geliefden is gebaseerd op het volgen van vastgelegde regels, en bij afwijking daarvan dient er corrigerend te worden opgetreden", zo een persoon weet niet wat liefde is.

Wanneer in een relatie geen LIEFDE is, voor elkaar, kan het gebeuren, dat men in de val van overspel terecht komt!
Dus dan is het kwaad al geschiedt.

In het gunstigste geval kan bij problemen er een gesprek volgen tussen de 2 partners, en kunnen zij besluiten, elkaar te vergeven, en hun relatie opnieuw op te bouwen.

Of, men kan zeggen, de liefde tussen ons is dood, we kunnen beter gaan scheiden.

Beide oplossingen liggen nogal moeilijk in de islamitiese wereld!

Maar zij zijn realistieser, dan de afwezigheid van liefde en het daaropvolgende "symptoom" te bestrijden met gevangenisstraf, of "zwepen".

Symptoombestrijding, of problemen echt met elkaar aanpakken, en praten,waar kies je voor?

De sharia kiest voor symptoombestrijding en nog meer huichelachtigheid, dat is mijn visie!

12-09-2004, 00:39

Citaat:
Origineel gepost door AmazoullouII
Het schijtpotje komt ook even langs.
jah idd, volgens mij zijn liefde en lust twee verschillende dingen

12-09-2004, 00:47

Citaat:
Origineel gepost door AlZawahiri
Tazzz, jij kan niet eens normaal met mensen in discussie gaan, zonder te schelden. Domme belg.
amai amai, ach zeg kom allee, laten wij het wel gezellig houden hier eh?

Pagina's : [1] 2 3 4