Bekijk volle/desktop versie : UPDATE: Halsema stapt per direct op



Pagina's : [1] 2

17-12-2010, 11:39
Femke Halsema vertrekt per direct uit de Tweede Kamer.

De fractievoorzitter van GroenLinks wordt opgevolgd door Jolande Sap, die door de Kamerfractie unaniem werd verkozen. Om 13.30 uur wordt een persconferentie gehouden in Den Haag, meldt een woordvoerder van de fractie vrijdag. Daar geven Halsema en Sap een toelichting.

Halsema gaf al eerder aan dat ze aan haar laatste termijn in de Kamer bezig was. Ze zit sinds 1998 in de Tweede Kamer. In 2002 volgde Halsema Paul Rosenmoller op als fractievoorzitter. Bij de verkiezingen in 2003 verloor ze twee van de tien zetels. In 2006 zakte GroenLinks van acht naar zeven zetels, dit jaar won de partij drie zetels en kwam met tien zetels in de Kamer.
Het lukte de 44-jarige Halsema desondanks niet om met haar partij tot de regering toe te treden. Onderhandelingen over een paars-pluskabinet met VVD, PvdA en D66 liepen spaak, waarna GroenLinks tot ongenoegen van Halsema weer in de oppositiebanken moest plaatsnemen.

Uit de eerste reacties valt op te maken dat het plotselinge vertrek van Halsema ook voor haar collega's als een verrassing komt. ''Dat is wel heel snel en verrassend'', twitterde PvdA-Kamerlid Martijn van Dam. ''Heel jammer.'' VVD'er Jeanine Hennis-Plasschaert is verrast. ''Heb haar hoog zitten. Een mooi mens.''

D66-leider Alexander Pechtold laat weten dat echte vriendschap in de politiek een zeldzaamheid is. ''Femke Halsema is daarop een dierbare uitzondering. Het ga je goed.'' Andre Rouvoet zegt Halsema te gaan missen en GroenLinks-collega Tofik Dibi twittert dat zijn 'grootste politieke liefde' vertrekt. ''Groot verlies voor Nederlandse parlementaire democratie. Aanwinst voor wie haar nu te pakken krijgt.''

(Novum)

17-12-2010, 11:41


was Dibi niet nr 2?

17-12-2010, 11:44
allemaal 1 pot nat.

17-12-2010, 11:47
heel jammer, onze kanjer wouter bos is ook al weg

maar goed voor haar, heeft ze ook weer wat tijd voor haar kids.

17-12-2010, 12:21


Jammer voor de politiek, samen met Pechtold was ze een immer kritische stem van de oppositie, zeker in deze verwilderde tijden broodnodig; daar kan Cohen nog iets van leren...

17-12-2010, 12:53
Ik ben niet van haar politieke richting - vind het echter jammer dat ze gaat. Ik mocht haar wel en vond haar een vaardig politica.

Tofik Dibi schijnt mij nog iets te jong om als opvolger op te treden. Vind hem overigens ook gewoon aardig.

17-12-2010, 13:00

Citaat door dutchbirdy:
Ik ben niet van haar politieke richting - vind het echter jammer dat ze gaat. Ik mocht haar wel en vond haar een vaardig politica.

Tofik Dibi schijnt mij nog iets te jong om als opvolger op te treden. Vind hem overigens ook gewoon aardig.


Tofik is veel te jong en onervaren nog, maar ik mag hem wel.
Laatst zag ik trouwens Jesse Klaver spreken, een veelbelovende nieuweling.
Van mevrouw Sap weet ik weinig, we zullen zien.

17-12-2010, 13:04

Citaat door hork:
Tofik is veel te jong en onervaren nog, maar ik mag hem wel.
Laatst zag ik trouwens Jesse Klaver spreken, een veelbelovende nieuweling.
Van mevrouw Sap weet ik weinig, we zullen zien.


Sap,

http://www.youtube.com/watch?v=AZYgo0ZqJqY

17-12-2010, 13:10

Citaat door SamSim:
Sap,

http://www.youtube.com/watch?v=AZYgo0ZqJqY


Heels afgeleid door haar sieraad cq martelwerktuig.

17-12-2010, 13:19

Citaat door hork:
Heels afgeleid door haar sieraad cq martelwerktuig.


Psssstttttttt,.....






Ik denk dat ze in contact staat met aliens, vandaar de snelle beslissing van Femke,.....er is wat op komst.

Die sneeuw is onverwacht enzo is dekmantel voor landing

17-12-2010, 13:39
Jammer, had haar nog wel een keer 'n goede beurt willen geven.

Is die Sap wat, weet iemand dat??

17-12-2010, 13:41

Citaat door Msmen:
Jammer, had haar nog wel een keer 'n goede beurt willen geven.

Is die Sap wat, weet iemand dat??

check youtube link hierboven en dr hals(ema)ketting

17-12-2010, 14:11



Citaat door hork:
Heels afgeleid door haar sieraad cq martelwerktuig.


Citaat door SamSim:
Psssstttttttt,.....






Ik denk dat ze in contact staat met aliens, vandaar de snelle beslissing van Femke,.....er is wat op komst.

Die sneeuw is onverwacht enzo is dekmantel voor landing



Zeg losers, dat is toevallig een prachtige ketting.

Dat mens moest het alleen zo nodig dragen op de verkeerde kleding.
Wedden dat jullie anders zouden piepen, als ze er een mooi zwart, nauwsluitend jurkje bij droeg?


17-12-2010, 14:12

Citaat door unforgettable:
Zeg losers, dat is toevallig een prachtige ketting.

Dat mens moest het alleen zo nodig dragen op de verkeerde kleding.
Wedden dat jullie anders zouden piepen, als ze er een mooi zwart, nauwsluitend jurkje bij droeg?



Ha ha, heb je hem ook?

Ben het met je eens hoor

17-12-2010, 14:17
Nee, ik heb ' m niet. Ik had gewoon al verwacht zo' n reactie te krijgen

Uhu, natuurlijk ben je het met me eens. Ik heb ook gelijk.

Pagina's : [1] 2