Bekijk volle/desktop versie : le gnawa



Pagina's : [1] 2

16-12-2010, 16:49
ik dacht vroeger altijd dat het een soort zang was
maar op een dag vertelde me moeder mij iets wat zij met le gnawa heeft meegemaakt, toen ging er een lampje branden
zojuist zag ik een filmpje van hun en het zijn niets anders dan helpers van de djinn wa Allaahu a3lam
bij deze, neem afstand van hun!

16-12-2010, 16:51


http://www.youtube.com/watch?v=FHj0Uf_fLO0&list=UL9nVoqz8okH8&playnext=1

dit zal duidelijk maken wat ik bedoel

wel geluid uitzetten aub, want je hoort steeds muziek en het frans is makkelijk

16-12-2010, 16:53
Klopt, ze drinken kokend water, snijden zichzelf en feesten tot laat in de nacht. Helemaal los van allah en gestoord

16-12-2010, 16:54

Citaat door amoela87:
Klopt, ze drinken kokend water, snijden zichzelf en feesten tot laat in de nacht. Helemaal los van allah en gestoord


oh is dat die zogenaamde le hadra? ik wist niet wat dat waren enz

16-12-2010, 16:57


wat doen ze dan

16-12-2010, 16:58

Citaat door Umm-Uthmaan:
oh is dat die zogenaamde le hadra? ik wist niet wat dat waren enz


Nee, el hadra is voor zover ik weet heel wat anders. Dit soort praktijken worden dan niet uitegevoerd. Althans el hadra die wij in tanger kennen. Hoe durven deze mensen de naam van onze heer en profeet vrede zij met hem nog in hun mond te nemen. Echt ziek.

16-12-2010, 17:00

Citaat door rahmafan:
amoela87 meid nog dank voor je suggestie hany shaker had een kans, maar de tijd is veels te kort om hem nu helemaal te gaan ontdekken. Ik zou namelijk zijn familieleden moeten opsporen via facebook en ik zou een foto/video van zijn huis in Egypte moeten vinden en ik zou moeten weten hoe groot hij nu precies is, of hij wel of geen ouders heeft....tja ik moet letterlijk alles over hem gaan leren....hoe groot is zijn vermogen, en waar hij nu is, bijvoorbeeld is hij in marokko dan zou mijn nicht hem even gaan stalken voor mij...allemaal te veel info om zo even te gaan onderzoeken. Dan zou ik hem dus geleidelijk moeten leren kennen en daar is gewoon geen tijd voor dan kan ik beter een echte relatie kunnen beginnen maar dat zorgt voor te veel afleiding (uitgaan, praten etc nee ik moet studeren en het is makkelijker om gewoon wanneer ik wil de pc aan te zetten en wat video's te bekijken en weer verder te studeren).

Ik denk dat ik het dus op Kathem Al Saher houd. Mijn 3 dochtertjes zijn toch engeltjes dus dat zit wel goed.




Dit ga je gewoon niet menen! Is hany shaker dit allemaal dan niet waard?

16-12-2010, 17:01

Citaat door amoela87:
Nee, el hadra is voor zover ik weet heel wat anders. Dit soort praktijken worden dan niet uitegevoerd. Althans el hadra die wij in tanger kennen. Hoe durven deze mensen de naam van onze heer en profeet vrede zij met hem nog in hun mond te nemen. Echt ziek.



ja vreselijk gewoon, begrijp niet hoe die mensen zichzelf moslim kunnen noemen, ze begaan grote shirk, zoals het offeren van geiten enz, kun je ook zien in dat filmpje

ik dacht dat tijdens el hadra ook muziek word gedaan en ook snijden en zichzelf slaan met hakbijl en kokend water drinken, vuurpijlen eten enz
echt ZIEK ja

16-12-2010, 17:05

Citaat door Umm-Uthmaan:
ja vreselijk gewoon, begrijp niet hoe die mensen zichzelf moslim kunnen noemen, ze begaan grote shirk, zoals het offeren van geiten enz, kun je ook zien in dat filmpje

ik dacht dat tijdens el hadra ook muziek word gedaan en ook snijden en zichzelf slaan met hakbijl en kokend water drinken, vuurpijlen eten enz
echt ZIEK ja


Ja vreselijk, vandaag de dag is het zelfs zo normaal dat het uitgezonden mag worden op tv.

Ik denk dat jij el hadra van de gnewa bedoelt. Als het goed is betekent el hedra samenkomen. Bij elhadra van tanger wordt er meestal anasheed gezongen. Ik denk dat het verschilt per stad of ''rare groep''

16-12-2010, 17:08
Marokkanen zijn echt eng met dit soort praktijken. Allah ihfed, echt het land van sihr.

Ik was eens op een bruiloft werkzaam, toen ik vroeger bij een cateraar werkte. Toen kwam er een meisje verhit te keuken in. Ze ging naast mij zitten en ik zei ''lekker gedanst''? Zegt ze ''ze moeten tot rust komen door de muziek''. Ik d8 ajemma

16-12-2010, 17:12

Citaat door rahmafan:
eeeh nee...maar zelfs al is hij het wel waard het verschil is van kathem weet ik ALLES! En ik bedoel letterlijk alles. Afgelopen juli op de bruiloft van zijn zoon was ik hem naar het toilet gevolgd.....dat had hij niet door, maar ik heb ALLES gezien en ik weet ook ALLES.

Veel hoefde ik bij hem niet zelf te ontdekken hij had namelijk ooit ook een interview gegeven waarin hij zijn huis in parijs liet zien:

http://www.youtube.com/watch?v=YYHb2MKaIdU

Waar hij loopt en zijn huis staat is rue 5 dus zijn adres achterhalen was makkie en elke keer in parijs sta ik voor zijn deur. 1 keer heb ik hem zelfs opgewacht....de nietsvermoedende schat dacht dat ik gewoon op vakantie was in parijs en ik mocht dus even met hem meelopen terwijl hij stokbrood ging halen. Tja sinds zijn zoon een vriendin heeft gevonden die familie is van mijn tante (beter oom) is mijn leven mooier geworden .

Bij Hany zal dit allemaal moeilijker gaan zelfs mijn rode jurk zal niet zo goed werken bij iemand die hoogstwaarschijnlijk in Cairo woont


Meid, jij kan zo regisseur worden. Je zal vele prijzen binnenslepen want fantasie ontbreekt jou zeer zeker niet.

16-12-2010, 17:34

Citaat door rahmafan:
jaloers?






16-12-2010, 21:00


wat raar seg ; waarom dansen die vrouwen zo??

in marokko kwamen die gnawa elke vrydag langs met slangen & muziek

eentje stak zelfs een lange spyker in ze neus

17-12-2010, 00:24
meskiena die rahmafan heeft echt geen smaak. Zij stalkt m.nl met die gozer van haar.

17-12-2010, 00:34

Citaat door Simmie:
Marokkanen zijn echt eng met dit soort praktijken. Allah ihfed, echt het land van sihr.

Ik was eens op een bruiloft werkzaam, toen ik vroeger bij een cateraar werkte. Toen kwam er een meisje verhit te keuken in. Ze ging naast mij zitten en ik zei ''lekker gedanst''? Zegt ze ''ze moeten tot rust komen door de muziek''. Ik d8 ajemma


wajou eng!

Pagina's : [1] 2