Bekijk volle/desktop versie : Afvallen? Laat me niet lachen!



15-12-2010, 19:24
We zitten alweer in half december en niet alleen mijn hersens zijn daar achtergekomen, maar die verdomde weegschaal van mij! Vervolgens dacht mijn broek vanochtend stoer te doen en wou mijn knoopje niet dicht. Ik pakte een truitje uit mijn kledingkast, waar nog een kaartje aanhing terwijl ik die al 6 maanden geleden gekocht had! Ik wou het truitje aan doen en guess what: ik leek wel een verdomde barbapapa ja! En toch he na al die hints die ik krijg blijf ik toch maar eten. Maar ik heb ook veel pogingen gedaan tot afvallen hoor, believe me. Ik had het er vandaag nog over met een lief vriendinnetje van me terwijl een eetdate hadden gepland. Al zeg ik het zelf.. het was een toepasselijk onderwerp, want we aten frietjes. Nee, niet alleen frietjes.. het vriendje van frietje kwam kijken: snack. Het is zo passé om een frietje te pakken zonder snack. Ik bedoel uh.. een etui is ook niks zonder pennen etc. (Waarom denk ik aan een etui?) Ik kan het wel heel mooi goedpraten maarre, wij dachten gewoon als we het verknallen, verknallen we het goed en damn boys and girls, wat smaakte dat goed.

Weet je wat het ook is? De maand december.. zoals ik al in het begin zei. Zelfs al eind november begint de ellende al! Die verdomde Sint he en zijn zwarte pieten, ik vervloek ze.. (tot volgend jaar althans). Overal waar je keek in winkels, thuis, bij de buren, vrienden en overal gewoon zag je wel deze overheerlijke dikmakers liggen: pepernoten in allerlei smaken, chocolade letters in verschillende kleuren, schuimpjes en al die rotzooi. Ik was net een BOSCH stofzuiger, echt niet normaal! Alles waar ik voorbij kwam zoog ik wel iets op van deze dingen. Het enige wat ik achterliet is: kruimels, verdomde taytays en van die vieze marsepein snoepjes. Sorry hoor.. degene die marsepein lust zal ook zalig genieten van mijn Sacha Laarzen, want jongens het smaakt nergens naar!

Toch heb ik best medelijden met Sint & Co.. want als je bijvoorbeeld bij de V & D binnenliep rond Sinterklaastijd zag je naast de Sintartikelen al een verdomde kerstboom staan. Kijk je naar de zakken pepernoten met snoepgoed zie je ernaast een verdomd chocolade pakje met kerstboomvormpjes. Niet dat ze niet lekker smaakten toen ik ze gekocht had, maar het gaat om het idee. Ik snap wel waarom die Sint nu liever alleen schoenen bezoekt in plaats van huisbezoekjes! Ik zou het namelijk ook niet fijn vinden om de mensen te moeten aankijken die pepernoten tegelijk kopen met kerstballen. Zo… en dat was namens de Sint. Nu gaan we verder, ik zat dus te praten met mijn vriendinnetje over Kerst en toen zei ze: Ja, ik heb nu al zin in Kerst hoor. Lekker veel eten en gezellig zijn met familie/vrienden! Ik was gelijk mijn aandacht kwijt aan de drie woorden: lekker veel eten en zei gelijk: ja, dat is eigenlijk het enige wat ik mis aan Kerstmis! Maarre geloof mij, bij mij thuis is het altijd een Kerstmaal en vooral als ik die maaltijd voorbereid of ja.. bestel . En mijn familie en vrienden zie ik vaak genoeg hoor haha, Marokkaanse families zien mekaar vaak genoeg, merendeels dan..

Voor degene die mijn climax nog niet begrijpen na deze (korte) inleiding haha, ik heb het nog steeds over afvallen. Wat is dit toch een dagelijkse bezigheid voor vrouwen en onze bijna vrouwen (dan heb ik het niet over de jonge meiden). Maar eigenlijk is er geen ontkomen aan het onderwerp, want op elk product kun je lezen hoeveel calorieën je gegeten hebt en dat wil ik helemaal niet. Want dat houdt mij helemaal niet tegen en ik denk ook vele andere foodlovers niet, dusdat! Je hebt zoveel verschillende dieten dat je er zelfs boulimia van krijgt. Voorbeelden van deze dieten met een korte uitleg zijn: ziekenhuisdieet – 5 kilo afvallen binnen een week en leven op beschuit met tomaten en ei. Appeldieet – elke keer als je honger hebt een appel eten. (Die fruitboer van mij die zou rijk worden aan de hoeveelheid appels die ik zou kopen elke keer als ik honger heb) Caloriearm dieet – (dingen eten die niet lekker zijn en niet zou eten ook al had ik honger!) Dan heb je ook nog die Sonja Bakker die allerlei maaltijden samenstelt voor je en je tussendoortjes bepaalt, waarvan je bijvoorbeeld van je liga Evergreen eentje mag eten en dat andere koekje moet bewaren. Zeg dat tegen iemand die zo een vreetkick heeft! Ik krijg gelijk waanideetjes als ik een koekje moet laten liggen, dan hoor ik stemmetjes zoals psst.. eat me, I know u like me eat me. Weightwatchers helpt je afvallen door een hoeveelheid punten te eten per dag. Gekkenwerk hoor, als ik dat nu zou doen he met het eten wat ik nu allemaal eet dan zit ik waarschijnlijk op het dubbele. En als ik mij dat zou realiseren bij het natellen, zou ik spontaan in een hoekje gaan zitten om te huilen. Het laatste voorbeeld zijn de bekende SHAPE UPS schoenen. Zelfs ik, fashion disaster die niks om meegaan met de mode geeft vindt deze dingen strontlelijk. Ik denk dat stront ze alleen mooier zou maken, zo erg zien die dingen eruit. Ik kan me voorstellen dat iemand die de lengte van Mini Me heeft deze schoenen zou aanschaffen, want ze hebben echt zo een dikke zool. De meeste meiden die Spice Girl schoenen hebben gehad weten wel hoe zo een zool eruit ziet. Heb die Spice girl ook gehad en denk: waar was ik met mijn hoofd toen ik ze kocht?! Ik zou er niet op lopen ook al moest ik met blote voeten op hete kolen lopen! BAM! Verder heb je op tv ook nog TellSell met allerlei trilriemen of zo en slakkenslijmachtige dingen, to lose weight ahum! Deze hulpmiddelen zouden ons allemaal moeten helpen om af te vallen maar in plaats daarvan kom je aan! Op die dieten en zo zeggen ze dit wel heel leuk, maar wij dombo’s lezen de kleine letters niet. Want als je met enig logisch verstand denkt weet je dat je wel afvalt maar na een paar weken aankomt. En nee hoor, niet zo een zielige halve kilo maar het DUBBELE wat je afvalt kom je gewoon aan in een paar dagen. En dan spreek ik uit ervaring, want ohmygod wat heb ik jojo effecten meegemaakt! Ik heb dieten geprobeerd: Sonja B, WeightWatchers, trilriem en van dat laatste he had ik meer plezier dan baat bij het afvallen. Ik vond dat getril wel lekker hahahaha..

En als ik dan een paar kilo afviel dan was ik zo blij he dat ik zelfs ging eten! Ik voelde me hartstikke lekker als ik mezelf zag in de spiegel. Ik ging spontaan knipogen naar mezelf (fout maar waar). Dit plezier duurde niet langer, want zodra ik mij vrolijk of depri voelde ging ik gewoon spontaan eten. Dus waarom ging ik mezelf eigenlijk verhongeren? En ergste is.. nu wil ik weer een afvalpoging doen en heb allerlei smoesjes om toch niet aan een dieet te beginnen. Smoesjes zoals: Ik heb vandaag gedanst, vandaag mag ik wel iets lekkers! Of vandaag ben ik het lid van het rode kruis (whahaha schaamteloos ik weet) dus ik heb zo een vreetzin. En de leukste: het is vandaag donderdag, je kunt niet beginnen op een donderdag met dieten, het is bijna weekend en ik heb nog een verjaardag en nee man, het gaat niet. Ik begin wel op maandag, begin van de week en zo! Ohmygod.. ik word gewoon gek bij het idee. Soms ben ik echt jaloers op de meiden die vreten wat ze willen en niet aankomen, maar ik durf te wedden dat ie constant op de pot zitten. Jahaaaa jongens, ook mooie meiden poepen (Ik lig gewoon dubbel op het moment, mogen jullie weten).

Ik heb ook heel vaak van die momenten dat ik denk: pfuh fuck it. Ik ga gewoon lekker eten, zolang ik nog door die deur pas komt het goed. Wrong answer, dat weet ik wel maar eten is zo lekker.. Jammiej! Ik ben echt een alleseter en dat is het ergste. Supermarkten dat zijn mijn beste vrienden. Ik ben zo goed bevriend met ze dat ik onderhand elke medewerker kan plaatsen op zijn eigen afdeling, zo goed ken ik ze of ja.. zie ik ze. Als ik binnenkom en hoor de kassa’s open en dicht gaan voel ik me kiplekker zo erggggg! Zodra ik de supermarkt binnenkom hoor ik het liedje van (EVERLASTING LOVE) Jeweetwel die van die kreeft in dat restaurant, die dan in een bak water staat te zingen als die dat flesje Chaudfontaine ziet. Damn.. ik ben ver van verstrooid al zeg ik het zelf. Het ergste is dat ik als ik in een supermarkt loop gewoon alle gangpaden langsga. Dat is helemaal niet handig en niet nodig, maar toch doe ik het altijd. Ik loop langs de vleesafdeling zonder enig doel, bedoel… sta niet te wachten op een varkentje wat ik ga eten in the evening. Ja verstrooid zoals ik al zei.. Maar jongens gangpad 4 onveilig gewoon, shnoep, chips, chocolade etc. HEEERLIJK GEWOON!

De kassa’s zijn vaak ook onveilig voor mij en dan heb ik het niet eens over het geld he, maar over de snoepgoed die bij de kassa liggen. Tot slot koop ik ook nog tissues want bij het verlaten van de supermarkten komen de tranen los, wat heb ik moeite met een afscheid! Haha, nee geintje.. die laatst meende ik niet!

Kortom ik begin niet aan een voornemen zoals afvallen, want het komt er toch niet van.. net zoals die andere voornemens die iedereen verzint voor het volgende jaar. Ik hoor ze nu al overal van iedereen, want ja het jaar 2011 is al vlakbij lieve mensen!

Over voornemens gesproken.. maybe ga ik daar de volgende keer over schrijven if u like it.. en dan nog zal het me helaas niet tegenhouden .

TROUWENS pleur aub een reactie, ik hoef geen respects hoor.. laat weten wat je ervan vindt!

Much love for food,

Lady S

15-12-2010, 20:57


Hahahaha, ik lig gwn helemaal plat van het lachen.. Stop!! Dit is best triest, maar gwn zooo funny!

Dit had ik echt even nodig!

Hele leuke manier van schrijven. Alleen; je alinea's zijn soms veel te lang.. Soms raakte ik verdwaald tijdens het lezen en dat is wel een minpuntje..

Ik hoop incha'Allah snel meer van je te lezen.. Een fan!