Bekijk volle/desktop versie : Bruidsschat te duur!



15-12-2010, 14:09
Ik snap niet waar de heren zich zo druk om maken... Je geeft toch wat je kan geven, als bruidsschat, niemand die je verplicht om haar 1000-en euro's te geven.

En dat je de bruiloft oh zo duur vindt als man zijnde, dan kies je er toch voor om een aparte bruiloft te geven... Zij haar feestje, jij jouw feestje, je haalt haar op en klaar!!
Zo hoort het in onze traditie (tetouan, denk ook in vele anderen). Bij mij hoeft mijn toekomstige (incha'allah) niet te denken aan hoe duur de bruiloft zal zijn, ik geef de mijne en hij de zijne! Simpel omdat mijn ouders het zo willen en omdat er van die bruiloften die samen worden gegeven meestal onenigheden komen...

15-12-2010, 14:18


Onze traditie? Tetouan?

Lokatie staat toch echt Antwerpen?

ID-Crisis?

15-12-2010, 14:22

Citaat door EvilPooh:
Onze traditie? Tetouan?

Lokatie staat toch echt Antwerpen?

ID-Crisis?

Haha, ja, asli tetouani, mama is daar geboren en getogen! Dus bedoel daarmee mijn Marokkaanse achtergrond. Maar ben wel wonende in Belgie, Antwerpen...
Haha, ID-Crisis nee... zo erg is het NOG niet!

15-12-2010, 14:25

Citaat door Gorchifaah:
Ik snap niet waar de heren zich zo druk om maken... Je geeft toch wat je kan geven, als bruidsschat, niemand die je verplicht om haar 1000-en euro's te geven.

En dat je de bruiloft oh zo duur vindt als man zijnde, dan kies je er toch voor om een aparte bruiloft te geven... Zij haar feestje, jij jouw feestje, je haalt haar op en klaar!!
Zo hoort het in onze traditie (tetouan, denk ook in vele anderen). Bij mij hoeft mijn toekomstige (incha'allah) niet te denken aan hoe duur de bruiloft zal zijn, ik geef de mijne en hij de zijne! Simpel omdat mijn ouders het zo willen en omdat er van die bruiloften die samen worden gegeven meestal onenigheden komen...



Bruiloft, islamitisch verantwoord. ( no musica, bandjes en crap shit ) investeer het geld in nice FOOD.. other wise take it or leave it

Als alle magen vol zitten opzouten allemaal.. Hawai here I come! ( dat word mijn bruiloft investering )


15-12-2010, 14:29



Citaat door Luqman:

Bruiloft, islamitisch verantwoord. ( no musica, bandjes en crap shit ) investeer het geld in nice FOOD.. other wise take it or leave it

Als alle magen vol zitten opzouten allemaal.. Hawai here I come! ( dat word mijn bruiloft investering )


Ja, okee... Maar de bruid wil er op haar beste uit zien op haar eigen bruiloft... Jurken kunnen ooke al heeeel erg duur zijn! Als je ze zelf naait en niet huurt.
Maar je hebt wel volledig gelijk!

Ja, zou ook liever veel meer geld in mijn huwelijksreis steken. Bedoel gewoon, als de man er liever niet veel geld aan besteeds, kan je er voor kiezen zelf je feestje te geven. Dan kan hij aan zijn feestje uitgeven wat hij wilt en jij net hetzelfde!