Bekijk volle/desktop versie : Auto naar marokko exporteren



Pagina's : [1] 2

14-12-2010, 21:36
Salaam iedereen,

Wie heeft dit ook gehoord of heeft bronnen voor mij.

Je mag per 1 Januari 2011 geen auto die ouder is dan 5 jaar naar marokko exporteren.

Wie weet of dit klopt?

Choukran..

14-12-2010, 21:41


De schoonvader van me broer heeft navraag gedaan bij de douane in marokko, daar is hem verteld dat ze van niets wisten, er zou geen verandering zijn... :S
Ik weet het ook niet meer joh, de ene zegt dat die regeling wel van kracht zal gaan, maar goed, we zien wel wat de tijd met zich mee brengt

14-12-2010, 21:42

Citaat door nourdien11:
ja klopt.


heb je bron ?

14-12-2010, 21:48

Citaat door hassan90:
De schoonvader van me broer heeft navraag gedaan bij de douane in marokko, daar is hem verteld dat ze van niets wisten, er zou geen verandering zijn... :S
Ik weet het ook niet meer joh, de ene zegt dat die regeling wel van kracht zal gaan, maar goed, we zien wel wat de tijd met zich mee brengt


Wajoow echt typisch marokko. Volgens mij weet bijna niemand het, het wordt ook niet eens bekend gemaakt :S.. Heel slecht van marokko waar ze nu mee bezig zijn... daar gaat hun economie :S

14-12-2010, 21:49



Citaat door nourdien11:
ja klopt.


heb je bronnen voor mij..

14-12-2010, 21:50

Citaat door hassan90:
heb je bron ?



Zie http://www.douane.gov.ma/

Ik heb het zelf gehoord van een persoon die handelt in auto's en exporteert marokko.
In 2012 betaal je geen invoerrechten meer en auto s ouder dan 5 jaar mogen er niet meer in.

14-12-2010, 21:52

Citaat door nourdien11:
Zie http://www.douane.gov.ma/

Ik heb het zelf gehoord van een persoon die handelt in auto's en exporteert marokko.
In 2012 betaal je geen invoerrechten meer en auto s ouder dan 5 jaar mogen er niet meer in.


of 2011

14-12-2010, 21:54

Citaat door nourdien11:
Zie http://www.douane.gov.ma/

Ik heb het zelf gehoord van een persoon die handelt in auto's en exporteert marokko.
In 2012 betaal je geen invoerrechten meer en auto s ouder dan 5 jaar mogen er niet meer in.


Als je goed bent in Frans kan je dat stukje tekst eruit halen, wat betreft de regeling, want mijn frans is niet mijn sterkste kant

14-12-2010, 21:59

Citaat door hassan90:
Als je goed bent in Frans kan je dat stukje tekst eruit halen, wat betreft de regeling, want mijn frans is niet mijn sterkste kant


Tegenwoordig kan je alles vertalen.zoek maar op google vertalingen

14-12-2010, 22:59
Ik hoop het niet dat het zo is !!
Want ik ga dan inshallah E220 '97 daar naartoe brengen inshallah

15-12-2010, 15:47
de nieuwe wet is de auto mogen niet ouder dan 5 jaar zijn en dat gaat vanaf 1-01-2011 in, mijn oom heeft het in oujda nagevraagt dus mensen je hebt nog 2 weken de tijd

15-12-2010, 15:56
klopt me vader is nog 5 dagen geleden vertrokken om zijn auto nog in te voeren hij heeft het indd nog een keer na gevraagd .
Die regeling gaat vanaf 1 /1/2011 in

15-12-2010, 17:22



Citaat door kinderoppas:
klopt me vader is nog 5 dagen geleden vertrokken om zijn auto nog in te voeren hij heeft het indd nog een keer na gevraagd .
Die regeling gaat vanaf 1 /1/2011 in



De ene marokkaan zegt dat de regeling niet van kracht zal gaan, en de ene van wel .. Er is hier niemand met enige bronvermelding !!

15-12-2010, 20:17

Citaat door karimoker:
De ene marokkaan zegt dat de regeling niet van kracht zal gaan, en de ene van wel .. Er is hier niemand met enige bronvermelding !!



Marokko: transportmiddelenindustrie
Datum: 29.07.2009

Omvang automobielmarkt
De automobielindustrie levert jaarlijks een bijdrage van ongeveer 5 procent aan het bbp. Daarnaast is 14 procent van de export van industrieproducten afkomstig uit de automobielindustrie. Er zijn ongeveer 85 bedrijven in de sector geregistreerd, waarvan 60 producenten van auto-onderdelen. De enige assemblagefabriek is het voormalige staatsbedrijf Société marocaine de Construction Automobile (SOMACA) in Casablanca. Deze is sinds 2003 voor 80 procent van Renault en voor 20 procent van Peugeot-Citroën. SOMACA heeft in 2006 27.000 auto's geproduceerd. Daarnaast is er nog een aantal assemblagefaciliteiten voor vrachtauto's en bussen.
De distributie van auto-onderdelen levert werk aan 14.000 mensen (2003). Auto-onderdelen worden zowel geïmporteerd als lokaal geproduceerd.

Ontwikkeling automobielmarkt
De Marokkaanse regering heeft de automobielsector lange tijd sterk gereguleerd. Ondanks de liberalisering van de import moeten hoge invoerrechten de import op gebruikte auto's ontmoedigen ten gunste van de import van nieuwe auto's. In het kader van het associatieakkoord met de EU worden de invoertarieven op nieuwe auto's en op auto-onderdelen afgebouwd. In 2012 moeten de invoerrechten tot nul gereduceerd zijn.

Wegens hun lage koopkracht kochten veel Marokkanen in de jaren negentig geïmporteerde tweedehandsauto's. In 1994 kwamen circa 92.000 tweedehandsauto's op de markt, tegen ongeveer 10.000 lokaal geproduceerde auto's en 4.000 geïmporteerde nieuwe auto's. Door de verhoging van de invoerrechten werden er in 2001 slechts 15.000 tweedehandsauto's geïmporteerd op een totaal van 20.654 geïmporteerde auto's. Er werden lokaal 11.237 auto's geproduceerd.In 2003 werden in totaal 30.933 voertuigen geïmporteerd. Volgens de organisatie van auto-importeurs is de vraag naar nieuwe auto's in 2005 en 2006 gestegen met 30 procent. De branche schat dat de automobielmarkt de komende jaren per jaar met 10 à 20 procent zal groeien.
Het totale wagenpark bestond in 2004 uit circa 1,8 miljoen auto's, waarvan 80 procent ouder is dan tien jaar. Het aantal inwoners dat een auto heeft, bedraagt slechts 6,6 procent tegenover 59 procent in Europa.

Renault-Nissan heeft in september 2007 aangekondigd een autofabriek te vestigen in de nabijheid van de haven Tanger-Méditerranée. Inmiddels heeft Nissan zich teruggetrokken uit het project, terwijl Renault heeft aangegeven door te gaan met het project. In 2010 moet de fabriek 200.000 auto's produceren met een mogelijk tot uitbreiding tot 400.000 auto's. Deze productie-eenheid zal 6.000 directe arbeidsplaatsen creëren.De overheid streeft ernaar de eigen auto-industrie (assemblage) en de productie van auto-onderdelen te ontwikkelen. Van het nieuwe liberale klimaat lijken vooral de goedkopere Japanse, Koreaanse en Spaanse merken te profiteren. Franse automerken hebben hun marktaandeel ten gunste van deze groep zien slinken. Franse producenten zijn echter nog steeds de belangrijkste spelers op de markt met een marktaandeel van 39 procent, maar merken als Toyota, Hyundai en Volkwagen zijn sterk in opkomst.

Meer informatie:

L'industrie et le commerce de l'automobile au Maroc (AMICA), brancheorganisatie
625 Bd Mohammed V, Casablanca
Telefoon: +212 522 242 882
Fax: +212 522 248 185
Association des Importateurs de Véhicules Automobiles Montés (AIVAM)
355 Bd Mohammed V Espace Yosra, Casablanca
Telefoon: +212 522 442 115
Fax: +212 522 245 391
E-mail: aivam@menara.ma
Website: http://www.aivam.ma
Marktrapport: 'Marokko, Kfz-Industrie und Kfz-Teile', uitgegeven door de Bfai (6p.) over de automarkt in Marokko. Verkrijgbaar bij de EVD.
Bron: EVD-informatie
Nummer: 89823
Trefwoorden: Automotive - Transportmiddelenindustrie - Economische structuur - Sectorinformatie - Marokko


http://www.evd.nl/zoeken/showbouwsteen.asp?bstnum=89823&location=
Meer informatie over dit onderwerp is op te vragen onder vermelding van nummer 89823 bij Daniëlle Sikma of Nessrin El Haj Ali, e-mail: marokko@info.agentschapnl.nl, telefoon: (088) 602 88 44, fax: (088) 602 90 26. Aanmelden nieuwsbriefPrintenToon printbundel

11-01-2012, 21:23
Dus het is vanaf dit jaar 2012 niet meer geldig voor auto's van 10 jaar?

Pagina's : [1] 2