Bekijk volle/desktop versie : Vandaag belt mijn tante mij op......



Pagina's : [1] 2

14-12-2010, 20:42
Oh ik word zo gek van mijn ouders ze bemoeien zich overal mee met de opvoeding. Dan is dit niet goed, kleding is niet goed, kapsel is niet goed.

Haar vader (opa van het kind) heeft het haar van haar zoontje geknipt omdat de pony een beetje te lang was en hij het zielig vond voor zijn kleinzoon dat hij die haren in zijn ogen kreeg. Mijn tante helemaal pissig hahah. Dat was de druppel, zijn kapsel was net een bloempot kapsel geworden terwijl ze het nog een beetje wilde laten groeien en vervolgnens in model te laten knippen. Vervolgens had haar vader het haar niet verteld, mijn oom ontdekte dit. Hij was er ook niet blij mee, maar tja het zijn zijn schoonouders en hij mengt zich er dan ook niet in.

Nu vroeg ik me af, zijn hier ouders waarvan de opa's en oma's ook zich bemoeien met jullie kinderen. Hoe ver gaat dat, en wat vinden jullie er van? Ben benieuwd naar jullie reacties

Ik zou het niet erg vinden, maar het moet niet te ver gaan. Zoals het haar korter knippen van mijn zoontje gaat wel te ver en dan vervolgens niet melden:-S

14-12-2010, 21:16


hahaha mij moeder bemoeit zich ook overal mee (k ben nog geen moeder maar bij mij neefje en mij zus) phw mij god wat kan mij moeder soms zeiken, je moet heb=m niet teveel eten geven, achhh hij heeft honger waarom geef je hem geen eten, hij heeft slaap, waarom huilt hij!!!


pff soms als k mij moeder hoor praten wordt k zelfs gek van der, vraag me af hoe mij zus zich op dat moment voelt hiihihih

14-12-2010, 23:39
Hahahahaha ik heb nog geen kids, maar wanneer ze er incha Allah zijn laat ik je het wel weten

15-12-2010, 00:39
hahahahaha yeh hardcore gewoon de schaar geknipttt denya henya whahahahaha hij beoelde t vast goed , maaar jah ik snap dat ze er gek van wordt, misschien kun je het er een keer over hebben meid ,


komt allemaal wel goed,

15-12-2010, 09:22


Nou ik zie mijn vader gerust mijn kind ongevraagd naar een kapper brengen omdat het haar hem dan niet aanstaat. Mijn pa houd van korte kapsels en irriteert zich heel snel aan kids met lange haren. Maar maakt mij weinig uit, ze zijn toch klein en groeit toch weer aan. Voor de rest ja adviezen krijg je vaak, maar je moet soms gewoon je grens trekken en dat respecteren ze dan wel....ik heb weinig moeite met bemoeienis van opa's en oma's, ze bedoelen het goed dus....

15-12-2010, 09:27

Citaat door getrouwd310709:
hahaha mij moeder bemoeit zich ook overal mee (k ben nog geen moeder maar bij mij neefje en mij zus) phw mij god wat kan mij moeder soms zeiken, je moet heb=m niet teveel eten geven, achhh hij heeft honger waarom geef je hem geen eten, hij heeft slaap, waarom huilt hij!!!


pff soms als k mij moeder hoor praten wordt k zelfs gek van der, vraag me af hoe mij zus zich op dat moment voelt hiihihih


serieus dat te weinig eten geven, hoor ik bij alle eerste generatie, dat is eerste wat ze roepen hahaha

15-12-2010, 10:45
hahaha. Het eerste wat me vader doet als hij op de kinderen van mijn tante past is ze naar de kapper brengen. haha. hij is dus niet de enige

15-12-2010, 10:49
zowel mijn ouders al schoonouders hebben zich nog nooit bemoeit met mijn kind. Op geen enkel vlak. Zou het ook niet eens erg vinden hoor als ze ergens kritiek op hebben, maar tot nu toe heb ik nergens last van gehad

15-12-2010, 10:56
Marokkanen hebben iets met haren voor het gezicht. Als ik gewoon thuis ben kam ik het haar van mijn dochter niet uit en dan hangen haar krullen soms voor haar gezicht/ogen. Heel soms gaat ze ook gewoon zo mee naar buiten en dan krijg ik altijd opmerkingen dat ze blind of scheel gaat worden door het haar.

En bemoeien wordt wel minder als je je er niets van aantrekt, maar ja haren knippen zou ik boos worden. Een keer heeft oma haar nagels geknipt en daar raakte ik al geirriteerd van.

15-12-2010, 11:00

Citaat door nadiak:
Marokkanen hebben iets met haren voor het gezicht. Als ik gewoon thuis ben kam ik het haar van mijn dochter niet uit en dan hangen haar krullen soms voor haar gezicht/ogen. Heel soms gaat ze ook gewoon zo mee naar buiten en dan krijg ik altijd opmerkingen dat ze blind of scheel gaat worden door het haar.

En bemoeien wordt wel minder als je je er niets van aantrekt, maar ja haren knippen zou ik boos worden. Een keer heeft oma haar nagels geknipt en daar raakte ik al geirriteerd van.





ja die krijg ik vet vaak te horen...Mijn dochter heeft stijl haar en een pony die soms voor haar ogen hangt als het een tijd niet bijgeknipt is...Dan hoor ik je moet het knippen want anders gaat ze met haar ogen naar boven kijken steeds en haar hoofd naar achter zetten .....

15-12-2010, 21:52

Citaat door TemsoenT:
hahahahaha yeh hardcore gewoon de schaar geknipttt denya henya whahahahaha hij beoelde t vast goed , maaar jah ik snap dat ze er gek van wordt, misschien kun je het er een keer over hebben meid ,


komt allemaal wel goed,

Haha, idd. Ik moest er in eerste instantie ook heel hard om lachen wat een actie. Maar later merkte ik dat ze het echt heel erg vervelend vond. Ze gaf aan dat haar ouders zich letterlijk met alles bemoeien. Ze doet dit niet goed dat niet en zelfs over de kledingstijl, haar vader vind het maar niets dat ze haar zoontje kleed naar haar smaak. Dat vind ik dan persoonlijk wel te ver gaan. Maar tja hoe maak je dat duidelijk aan je vader vooral als je zo'n autoritaire vader hebt als die van mijn tante :-S

15-12-2010, 21:57

Citaat door kindjelief:
serieus dat te weinig eten geven, hoor ik bij alle eerste generatie, dat is eerste wat ze roepen hahaha



Haahahaha ja echt hea,, mij tante en k hebben eigen kdv Nouuu die moeders bellen om het uur slaapt ie heeft ie gegeten, heeft ie gepoept Nouuuu serieus gwn om moe van te worden,,

der is 1jongen 7maanden of miss 8, nouuu hij gaat meestal rond 2uur naar huis en om half 2geef k hem te eten voor het laatst, een xtje gaf k hem om 1uur te eten meneertje ging honger naar huis en die moeder belde boos op
MASCHA'ALLAH dat kind eet gwn 5x per dag zelfgemaakte groente hapjes,,
en 1x melk en dat is als hij bij ons is vraag me af wat hij eet als hij thuis is bij papa en mama

16-12-2010, 18:46



Citaat door kindjelief:
Nou ik zie mijn vader gerust mijn kind ongevraagd naar een kapper brengen omdat het haar hem dan niet aanstaat. Mijn pa houd van korte kapsels en irriteert zich heel snel aan kids met lange haren. Maar maakt mij weinig uit, ze zijn toch klein en groeit toch weer aan. Voor de rest ja adviezen krijg je vaak, maar je moet soms gewoon je grens trekken en dat respecteren ze dan wel....ik heb weinig moeite met bemoeienis van opa's en oma's, ze bedoelen het goed dus....



Haha, zo is mijn pa denk ik ook wel. Maar waar is de grens bij jou als ouder?

16-12-2010, 23:29
mijn ouders moeien zich met de opvoeding, mijn schoonvader moeit zich ermee, mijn broers ook... de buurvrouw, de vriendinnen van mn ma... iedereen moeit zich ermee...

vaak zeg ik ja en amen om de lieve vrede te bewaren en trek mijn eigen plan...

Behalve mijn ouders en zijn vader... die hebben vrij spel.. het is net zoveel mijn kind als dat van hun.. ze houden zoveel van haar, dat ze niet zien dat ze grensoverschrijdend zijn

het klinkt misschien dom, maar ik heb eens een oma (vriendin van mama) zien huilen om haar kleinkind... ze heeft meerdere kleinkinderen en bij de oudste mag ze alles... het zijn echt haar kinderen.. ze mag ze verwennen, boos op ze worden, straffen, naar bed brengen, eten geven... mohiem alles... maar bij een kleinkind mag ze niks... behalve oma zijn... alles moet via de moeder en in overleg met de moeder.. oma heeft het gevoel dat ze hierdoor niet ECHT een band met haar kleinkind kan opbouwen zoals ze dat bij de andere heeft... toen ik haar zag huilen, brak mn hart...

ook al zou ze alles fout doen, dit verdiende geen een oma...

16-12-2010, 23:33
Mijn broer ging eens met de tondeuse over het hoofd van mijn neefje. Mijn zus werd GEK Hij zag eruit als een militair.

Pagina's : [1] 2