Bekijk volle/desktop versie : Studie Sociaal Pedagogisch Hulpverlener HBO



14-12-2010, 12:30
Wie kan me wat meer vertellen over deze opleiding? Waar volg je de opleiding en hoe bevalt het?


Alvast bedankt,

14-12-2010, 12:44


Niemand die mij informatie kan geven?

15-12-2010, 11:30
Deze opleiding wil ik ook na de zomervakantie doen inschallah.
wat wil je er over weten?

ff paar hoofdpunten.

opleiding duurt 4 jaar (als je een goed aanluitende mbo opleinde hebt gedaan en gehaald) dan zou je hem binnen 3 jaar kunnen doen.
het is een hele brede opleiding
je kunt met verschillende mensen werken. van kinderen tot verslaafden van jongeren tot vluchtelingen en ga zo maar door.
schijnt dat je als man of allochtoon tegenwoordig heel snel een baan vind met deze diploma.. nou jij hebt ze beiden hihi

mohiem laat maar wten wat je wil weten. ik ben vorige week wezen proefstuderen en ja het beviel mij in elk geval heel erg en de andere ook. de leerlingen die deze opleiding al doen.. ja die waren er ook zeek over te spreken.

15-12-2010, 11:35

Citaat door mocrozinatuh:
Deze opleiding wil ik ook na de zomervakantie doen inschallah.
wat wil je er over weten?

ff paar hoofdpunten.

opleiding duurt 4 jaar (als je een goed aanluitende mbo opleinde hebt gedaan en gehaald) dan zou je hem binnen 3 jaar kunnen doen.
het is een hele brede opleiding
je kunt met verschillende mensen werken. van kinderen tot verslaafden van jongeren tot vluchtelingen en ga zo maar door.
schijnt dat je als man of allochtoon tegenwoordig heel snel een baan vind met deze diploma.. nou jij hebt ze beiden hihi

mohiem laat maar wten wat je wil weten. ik ben vorige week wezen proefstuderen en ja het beviel mij in elk geval heel erg en de andere ook. de leerlingen die deze opleiding al doen.. ja die waren er ook zeek over te spreken.



Bedankt voor je info. Op welke school ga je deze opleiding volgen? Ik zit nu in mijn laatste jaar MBO sociaal juridisch medewerker. Zou je daar ook vrijstellen voor krijgen denk je? Ik twijfel nog tussen SPH en SJD

15-12-2010, 19:42



Citaat door mootje_riff:
Bedankt voor je info. Op welke school ga je deze opleiding volgen? Ik zit nu in mijn laatste jaar MBO sociaal juridisch medewerker. Zou je daar ook vrijstellen voor krijgen denk je? Ik twijfel nog tussen SPH en SJD




ja sociaal juridische kun je ook vrijstelling krijgen.. met alle opleidingen die een sociaal aspect hebben. ik ga inschallah naar de Haagse Hogeschool. Dit jaar inschallah mijn laatste jaar onderwijsassistent.

15-12-2010, 19:51
Ik zit in mijn laatste jaar van de opleiding sph aan de hoge school inholland en ben bezig met afstuderen.

Doe liever mwd dan sph... veel leuker

15-12-2010, 19:52
als je tijwfelt tussen sph en sjd moet je zeker sjd doen. heb er best spijt van eerlijk gezegd...

15-12-2010, 19:53

Citaat door mootje_riff:
Bedankt voor je info. Op welke school ga je deze opleiding volgen? Ik zit nu in mijn laatste jaar MBO sociaal juridisch medewerker. Zou je daar ook vrijstellen voor krijgen denk je? Ik twijfel nog tussen SPH en SJD


Met die vooropleiding krijg je geen vrijstelling voor sph. De vooropleiding van sph is spw. Was het maar waar dat je met elke soort opleiding zo naar binnen kon stromen in het tweede jaar.

18-12-2010, 21:14
ik raad je aan mwd te gaan doen ipv sph. Als mwder kan je voor een sph-functie makkelijk solliciteren, omgekeerd niet. Dus mwd bied brede mogelijkheden en kansen!

ik zit in het 2e jaar van mwd, tot nu toe bevalt het mij zeer!

18-12-2010, 22:32

Citaat door miss_saliha:
ik raad je aan mwd te gaan doen ipv sph. Als mwder kan je voor een sph-functie makkelijk solliciteren, omgekeerd niet. Dus mwd bied brede mogelijkheden en kansen!

ik zit in het 2e jaar van mwd, tot nu toe bevalt het mij zeer!


Klopt niet helemaal. Als sph-er kan je ook aan de slag als mwd-er.
Ligt ook een beetje aan welke minors je volgt.

Ik heb zelf stage gelopen in een mwd instelling, opzich word je ook snel aangenomen als sph-er in een mwd instelling.