Bekijk volle/desktop versie : Man City versterkt zich met Israelische Barca- talent



13-12-2010, 18:59
Manchester City versterkt zich met Barça-talent Assulin
Maandag, 13 december 2010 om 18:35

Gai Assulin heeft enkele maanden na zijn vertrek bij Barcelona dan eindelijk een nieuwe club gevonden. Manchester City maakt maandag op haar officiële website bekend dat de aanvallende middenvelder in de voetsporen van Yaya Touré treedt en naar het City of Manchester Stadium komt. Assulin, die dus al een tijdje transfervrij was, tekende voor 2,5 jaar bij The Citizens.
/

De negentienjarige Israëliër staat al jarenlang bekend als een groot talent, maar vertrok deze zomer bij Barcelona omdat hij geen kans dacht te maken op meer speelminuten. Vervolgens werd Assulin in verband gebracht met diverse topclubs uit Engeland, maar desondanks vond hij pas deze maand een nieuwe club. Manchester City, dat Assulin al liet meetrainen, legde hem tot de zomer van 2013 vast.

“Ik heb al veel gehoord over Manchester City en toen ik de club eenmaal zag, wilde ik blijven”, zegt de middenvelder op de website van zijn nieuwe club. “Ik zit nu bij een geweldige club en hoop hier lang te mogen blijven. Ik krijg nu een mooie kans om iedere dag met de beste spelers te trainen, waardoor ik zeker beter zal worden.”

13-12-2010, 19:14


Barcajood naar City van de arabieren

13-12-2010, 19:19
hij is oorspronkelijk ook een marokkaan assulin is een joods marokkaanse achternaam