Bekijk volle/desktop versie : Brabant heeft de meeste jeugdbendes



13-12-2010, 16:36
De regio Midden- en West-Brabant telt met 163 probleemgroepen veruit de meeste problematische jeugdgroepen van het land.

Het aantal steeg dit jaar met tien procent, ten opzichte van de 148 probleemgroepen van vorig jaar.

Dat blijkt uit onderzoek dat de Raad van Korpschefs zaterdag heeft bekendgemaakt. Deze Brabantse regio voert de lijst nu aan, boven Utrecht (133 probleemgroepen) en Gelderland-Zuid (102).

Met negentien criminele jeugdbendes, de zwaarste categorie, staat Midden- en West-Brabant, samen met Utrecht, landelijk ook bovenaan. Vorig jaar waren dat er dertien. Ook de problematiek van jeugdgroepen is in deze regio veruit het ernstigst, stelt het onderzoek.

Landelijk is volgens de korpschefs dit jaar het aantal problematische jeugdgroepen met dertien procent gedaald ten opzichte van 2009. De cijfers zijn van september en zijn gebaseerd op tellingen door wijk- en jeugdagenten. Nederland telde toen, volgens het onderzoek, 1527 probleemgroepen. Daarvan zijn 1154 groepen hinderlijk, 284 overlastgevend en 89 crimineel. Een woordvoerder van de korpschefs zei zaterdag te verwachten dat het aantal jeugdige probleemgroepen niet veel verder kan dalen.

Vorig jaar had de politieregio Utrecht volgens politiecijfers nog meer jeugdbendes dan Midden- en West-Brabant: zeventien criminele jeugdgroepen tegen dertien in Brabant. In 2008 waren dat er nog vijftien in de Brabantse regio.

Deze zomer toonde een wetenschappelijk onderzoek van de Politieacademie ook al aan dat Brabant 'bovengemiddeld crimineel' is. Marokkaanse jeugdgroepen werden daarbij apart genoemd als 'snel criminaliserend'. Zodra de leden van die probleemgroepen twintig zijn, treden ze toe tot de zware criminaliteit.

De burgemeesters van de vijf grote Brabantse steden (waaronder Breda en Tilburg) riepen toen een taskforce in het leven om de criminaliteit aan te pakken.

Bron: http://www.bndestem.nl/algemeen/brabant/7789539/Regio-heeft-de-meeste-jeugdbendes.ece

13-12-2010, 16:41


Verbaast me nou helemaal niets...


13-12-2010, 17:14
Ey kappen nou! De zwaarste criminaliteit zit nog altijd in Gouda ja!

Die politieagenten zouden niet hetzelfde zeggen als ze bestookt werden met bloembollen en verschrikkelijk bijtende chocolademelk over de glijbaan hadden zien vloeien!

13-12-2010, 17:15
Ik loop altijd om in de avond als ze weer met hun tractors op de hoek staan te chillen..

13-12-2010, 17:17


En over dat "Marokkanen"gedoe, dat snel criminaliseren.

http://media.rtl.nl/media/actueel/rtlnieuws/2010/JeugdbendesNederland2010.pdf

^ Hier is het rapport, zoek op "Marokk" en je vindt helemaal noppes

13-12-2010, 17:25
Ook best angstaanjagend zo'n Brabants accent...

13-12-2010, 17:34
Gemiddelde tilburgse zolder heeft op z'n minst 5 kamerplanten...

13-12-2010, 17:40

Citaat door pojodepojo:
Verbaast me nou helemaal niets...



Dieje gastuh moake me de zeik nie lauw.



Kik die harses..Veur hum hiero motte krek oppassuh.

13-12-2010, 17:43

Citaat door Einherjer:
Dieje gastuh moake me de zeik nie lauw.



Kik die harses..Veur hum hiero motte krek oppassuh.

die rooie ahahhaha is een uitstervend ras

13-12-2010, 17:45

Citaat door pojodepojo:
Verbaast me nou helemaal niets...


om eerlijk te zijn vind ik onze maroc crimineeltjes mooier!

13-12-2010, 17:46

Citaat door Einherjer:
Dieje gastuh moake me de zeik nie lauw.



Kik die harses..Veur hum hiero motte krek oppassuh.

he geef me groen aja gredieee met je bijl! of moet ik eerst .....doen?