Bekijk volle/desktop versie : Wat zou jij doen als je zusje...?



Pagina's : [1] 2

13-12-2010, 14:49
Salam dames,

Mijn zusje van 20 jaar wil trouwen met een jongen van 21 jaar, hij is nog student en zoek nu werk en een woning.
Zijn vader had zaterdag gebeld en ze komen aanstaande zaterdag haar hand vragen.
Mijn zusje is een mashallah meid, ze draag nu correct kleding dus de ghimaar en jilbab en handschoen en ze wil alleen trouwen met iemand als haar dus heel goed bezig met ons dien mashallah.
Ik zei tegen haar dat ze nog moet wachten want die jongen heeft nog geen financieel status, hij werkt nog niet en heeft nog geen woning(maar is geen probleem in frankrijk want die krijg je binnen 1 jaar meestal), en ze zei waarom jullie kijken gelijk naar ''geld'' waarom kijken jullie niet naar wat zijn kennis zijn over ons dien? wat moet ik doen hé een haram relatie is makkelijk maar het halal doen is moeilijk!
Ze zei maak niet uit ik kan 1-2 jaar wachten is geen probleem, mensen wachten zoiezo al 1 jaar voor een zaal , en ik wil een kleine feestje geen haram bruiloft van tegewoordig.
Oh ja die jongen is ook een broeder mashallah, hij is al naar oumrah geweest.
Ze wil zo graag met hem trouwen ook al wacht ze 1-2 jaar, maar ben bang dat mijn vader nee zult zeggen .
Wat denken jullie?, Ik wil het best voor mijn zusje.

13-12-2010, 14:51


Als zei daar klaar voor is, en ze wilt wachten is dat haar keus!!

13-12-2010, 14:57

Citaat door Benisaidgirl:
Als zei daar klaar voor is, en ze wilt wachten is dat haar keus!!


Ja ze is klaar volgens haar, maar ze heeft niks tegen mijn ouders gezegd dat hij nog een werkzoekend is.

13-12-2010, 15:00
Als dit haar keuze is, zou ik haar daarin steunen. Je kunt wel miss een gesprek met haar aangaan over dat het wel verstandig is dat ze pas trouwen als hij werk en een huisje heeft..

13-12-2010, 15:03


nou ja.. Het is en blijft haar keuze vind ik..
Hij zoekt toch een huis en binnen de jaar of 2 kan er al veel opgelost zijn. Ivm met huis of werk of wat dan ook

13-12-2010, 15:04
Tja, ze is 21 jaar...dus ze moet lekker zelf weten of ze nou wel of niet wil trouwen. Als zij hem als haar ideale partner ziet, why not?

13-12-2010, 15:05
Gaat ze naar Frankrijk verhuizen dan?

13-12-2010, 15:06
waarom zou jij vader nee zeggen?

13-12-2010, 15:06

Citaat door maroc_1987:
Als dit haar keuze is, zou ik haar daarin steunen. Je kunt wel miss een gesprek met haar aangaan over dat het wel verstandig is dat ze pas trouwen als hij werk en een huisje heeft..


Ik steun haar zoiezo, en ze weet heel goed dat ze nu niet met hem kan trouwen pas als hij een woning en baan heeft.
Ze zeg ik kan wel wachten maar of mijn vader dat wel zou accepteren weet ik niet, en wil niet dat mijn zusje verdrietig word , ik hou zoveel van haar wil alleen de beste voor haar

13-12-2010, 15:09
dus volgens je vader zou je zus vb als iemand haar hand komt vragen ook gelijk moeten trouwen??
en niet mogen wachten tot alles in orde is ivm huis, werk??

13-12-2010, 15:10

Citaat door ik_gewoon:
nou ja.. Het is en blijft haar keuze vind ik..
Hij zoekt toch een huis en binnen de jaar of 2 kan er al veel opgelost zijn. Ivm met huis of werk of wat dan ook


Ja dat is wat ze zei, ik kan wel 1-2 jaar wachten tot hij een werk en woning heb.

13-12-2010, 15:13
dan kan hij toch langskomen, als hij werk en woning heeft. dus over 1 of 2 jaar.
of wilt ze hem in tussentijd ook halal leren kennen dmv een halal-relatie.

13-12-2010, 15:13



Citaat door Ambreen:
Tja, ze is 21 jaar...dus ze moet lekker zelf weten of ze nou wel of niet wil trouwen. Als zij hem als haar ideale partner ziet, why not?


Zij is net 20 en hij is 21.
Ze zegt ik wil met hem trouwen, het is moeilijk iemand te vinden die als mij is zeg maar, ze is igwaniya en ze wilt echt niet trouwen met iemand die niks doet aan ons dien, ze wil een''sounah leven(weet niet hoe je het best kan zeggen).

13-12-2010, 15:14

Citaat door kouskous30:
Ik steun haar zoiezo, en ze weet heel goed dat ze nu niet met hem kan trouwen pas als hij een woning en baan heeft.
Ze zeg ik kan wel wachten maar of mijn vader dat wel zou accepteren weet ik niet, en wil niet dat mijn zusje verdrietig word , ik hou zoveel van haar wil alleen de beste voor haar



Ja het is natuurlijk je zusje en daar wil je alleen maar het beste voor. Ik vind het eigenlijk wel logisch dat je niet gelijk trouwt. Ze kunnen toch verloven en dan later trouwen.

13-12-2010, 15:14

Citaat door Bright-Star-:
Gaat ze naar Frankrijk verhuizen dan?


Mijn zusje woont al in frankrijk, ik ben degene die naar hier is verhuisd

Pagina's : [1] 2