Bekijk volle/desktop versie : Wie kent dit recept



10-09-2004, 10:01
ik ben jaren geleden een recept kwijt geraakt, en nu ben ik er echt weer naar op zoek, het gaat om het volgende ik zal het proberen uit te leggen hoe het gemaakt wordt, mischien dat dan iemand het weet.

volgens mij heet het el gasch gasch

je maakt het met bloem, eieren en de rest ben ik dus vergeten

je maakt er een soepele deeg van en haal het door een spagetti apparaat. pak een lange sliert ( zeker 5 cm breed, 50 cm lang) pak het met een hand en je bakt het in olie, tijdens het bakken leg je steeds een stukje deeg in olie terwijl je de rest met je hand vast hebt. met de vork leg je de laagjes op elkaar. aan het eind heb je een mooie vierkantje die erg lijkt op bladerdeeg en die je dan in honing dompelt.

het is verrukkelijk en ik ben er echt dol op vooral in de ramadan is het echt lekker. maar ik ben de ingredienten vergeten snik

wie o wie kent dit ook en wil mij als nog het recept geven. ik weet wel hoe je het maakt maar niet meer wat er in gaat.

10-09-2004, 10:03


Nee .sorry ik ken het niet. maar het klinkt verukkelijk ik zou het recept ook graag willen hebben !

Bedankt dames

10-09-2004, 10:36
salaam jeama

ik heb hier het recept van chas chas maar ik moet je zeggen dat ik het recept ooit heb gekregen maar nooit heb uitgeprobeerd

1 theeglas lauw water
beetje gist
1ei
1/2 bona (250 gr)
bloem erbij doen totdat het als lemsemen is
zout
honing en sezamzaad voor de garnering

de rest heb je al besgreven ik hoop dat je hier wat aan hebt wasalaam

10-09-2004, 10:45

Citaat:
Origineel gepost door jeama
ik ben jaren geleden een recept kwijt geraakt, en nu ben ik er echt weer naar op zoek, het gaat om het volgende ik zal het proberen uit te leggen hoe het gemaakt wordt, mischien dat dan iemand het weet.

volgens mij heet het el gasch gasch

je maakt het met bloem, eieren en de rest ben ik dus vergeten

je maakt er een soepele deeg van en haal het door een spagetti apparaat. pak een lange sliert ( zeker 5 cm breed, 50 cm lang) pak het met een hand en je bakt het in olie, tijdens het bakken leg je steeds een stukje deeg in olie terwijl je de rest met je hand vast hebt. met de vork leg je de laagjes op elkaar. aan het eind heb je een mooie vierkantje die erg lijkt op bladerdeeg en die je dan in honing dompelt.

het is verrukkelijk en ik ben er echt dol op vooral in de ramadan is het echt lekker. maar ik ben de ingredienten vergeten snik

wie o wie kent dit ook en wil mij als nog het recept geven. ik weet wel hoe je het maakt maar niet meer wat er in gaat.
Hoi Jeama,
Hier heb je een kash kash recept, ik heb er 2 van.

1- 1kg bloem, 2 theeglazen olie, 2a3 glazen water en een sap van een citroen. dit recept is best een stevige deeg maar je kan het in een plastic zak stoppen dan word het een beetje soepel.de rest weet je al en hoop dat je het zal lukken.

Groetjes k.p.

10-09-2004, 11:09


3ala slama kp gezellig dat je er weer bent

wasallaam

10-09-2004, 11:13

Citaat:
Origineel gepost door KitChenPrinCesS
Hoi Jeama,
Hier heb je een kash kash recept, ik heb er 2 van.

1- 1kg bloem, 2 theeglazen olie, 2a3 glazen water en een sap van een citroen. dit recept is best een stevige deeg maar je kan het in een plastic zak stoppen dan word het een beetje soepel.de rest weet je al en hoop dat je het zal lukken.

Groetjes k.p.
Ik heb het zelfde recept, is idd lekker maar zoet.

10-09-2004, 11:13

Citaat:
Origineel gepost door zenib
3ala slama kp gezellig dat je er weer bent

wasallaam
Allah isalmek a Zenib, we zijn d'r weer en vandaag dacht ik even kijken wat er bij cuisine allemaal gebeurt.

Groetjes k.p.

10-09-2004, 11:17
hey bedankt allemaal !!! jullie zijn geweldig

15-09-2004, 20:04
hallo mensen
wie kan mij helpen. ik wil een paar recepeten voor de ramadan
een paar makklijke
alvast bedanke

16-09-2004, 13:53

Citaat:
Origineel gepost door marjam1980
hallo mensen
wie kan mij helpen. ik wil een paar recepeten voor de ramadan
een paar makklijke
alvast bedanke
Ik heb een topic geopend met de naam :dames doe je deur open de RAMADAN staat voor de deur:...daar heb ik wat makkelijke recepten voor bij de harira staan...echte recepten uit een beginners boek.
Je kunt selecteren op strater dus kijk voor al ook bij de namen; raihana, kitchenprinsess, mmu2 en Amatif84 die hebben allemaal verukkelijke recepten staan en makkelijk, kom je er niet uit mail de dames dan, die zullen het ongetwijfeld graag nog een keer willen uitleggen.
Succes!

loewie