Bekijk volle/desktop versie : Assaidi wacht uitnodiging Marokko af



12-12-2010, 22:10
Oussama Assaidi maakt een sterke ontwikkeling door bij sc Heerenveen. Een uitnodiging voor de Marokkaanse selectie zou voor hem een voorlopige kroon op die ontwikkeling betekenen. Zo ver is het echter nog niet.
De 22-jarige Assaidi begon zijn profloopbaan in het seizoen 2006/07 bij FC Omniworld (36 wedstrijden, 3 goals) en verhuisde na twee seizoenen naar De Graafschap. Daar was hij in zijn eerste seizoen goed voor twaalf eredivisie wedstrijden (één goal) en begon hij een jaar later sterk in de Jupiler League (5 duels, 5 goals). Vlak voor het sluiten van de transfermarkt haalde Heerenveen hem in 2009 naar Friesland. Na een eerste seizoen met twintig wedstrijden (1 goal), waarvan negen invalbeurten, is hij dit seizoen onder Ron Jans een vaste basisklant (15 wedstrijden, 3 goals).

Vertrouwen van trainer

"Ik ben op zich goed bezig", vertelt de aanvaller aan Goal.com. "Ik speel elke week en krijg vertrouwen van de trainer. Elke week spelen is belangrijk om me door te ontwikkelen.” Assaidi is vooralsnog tevreden, maar ziet nog voldoende verbeterpunten. “Mijn omschakeling moet beter en het staan in verdedigend opzicht kan ik verbeteren. Mijn scorend vermogen is wel OK. Ik heb dit seizoen drie keer gescoord en zes assists gegeven. Assists zijn ook belangrijk. Het gaat goed."

Dubbele dekking

Assaidi moet het hebben van zijn acties. Keer op keer zoekt de buitenspeler zijn man op. "Dat hoort bij mijn spel. Ik probeer de actie te maken, er langs te gaan en indien mogelijk voor te geven. Het is wel zo dat tegenstanders zich al instellen op het feit dat Heerenveen met mij en Roy Beerens goede buitenspelers heeft. Daar leggen ze de nadruk op. Ik krijg regelmatig dubbele dekking en dat maakt het moeilijker om een actie te maken."

Niks gehoord van Marokko

Als tegenstanders in de Eredivisie hem rijp achten voor dubbele dekking, is Assaidi wellicht ook rijp voor het Marokkaanse elftal? Ondanks verhalen in de media heeft hij nog niets van de Marokkaanse bond gehoord. "Ik lees wel het een en ander over voorselecties, maar zover is het nog niet. Ik heb nog niks gehoord. Mijn keuze is daarom ook nog niet definitief. Wanneer ik word uitgenodigd, zie ik wel wat ik ga doen", aldus Assaidi, die werd geboren in Marokko en over een dubbele nationaliteit beschikt. Maar als die invitatie voor Marokko komt, is de kans op een afwijzing uiteraard heel klein. "Natuurlijk, voor je eigen land uitkomen is mooi. Marokko heeft ook veel potentie. Als ik mijn steentje kan bijdragen is dat mooi."

12-12-2010, 22:38


soso netjes hoor 22 jaar.


Ik hoop dat hij deze lijn voortzet en na Heerenveen een mooie club krijgt.

13-12-2010, 00:15
pff marokko kan gewoon met een top aanval spelen

aanvallers
-chamack
-el hamdaoui
-taaraabt
-chadli
-assaidi
-boussoufa
-el arabi

13-12-2010, 00:17
Je bent in Marokko geboren en toch twijfel je een beetje voor wie je moet spelen? Ongeloofelijk. Van spelers die in Marokko zijn geboren verwacht ik dat ze het geweldig vinden om voor Marokko uit te komen en dat ze voor geen enkel land dan Marokko zouden willen spelen. Dit begrijp ik echt niet.

13-12-2010, 00:20


[QUOTE=M-Abdel.;90789848]Je bent in Marokko geboren en toch twijfel je een beetje voor wie je moet spelen? Ongeloofelijk. Van spelers die in Marokko zijn geboren verwacht ik dat ze het geweldig vinden om voor Marokko uit te komen en dat ze voor geen enkel land dan Marokko zouden willen spelen. Dit begrijp ik echt niet.[/QUOT]

a jij begrijpt niet broer dat is gewoon die la3ba die hij doet tuurlijk kiest hij voor marokko

13-12-2010, 03:21
Advies: kies niet voor marokkko. Zonde van zijn carrière

13-12-2010, 10:05

Citaat door M-Abdel.:
Je bent in Marokko geboren en toch twijfel je een beetje voor wie je moet spelen? Ongeloofelijk. Van spelers die in Marokko zijn geboren verwacht ik dat ze het geweldig vinden om voor Marokko uit te komen en dat ze voor geen enkel land dan Marokko zouden willen spelen. Dit begrijp ik echt niet.


Alsof dat veel uitmaakt, dat je nou in Marokko bent geboren en er 2, 3, 4 jaar hebt gewoond, dat dat meer uitmaakt dan wanneer je hier die eerste paar jaar hebt geleefd. Alsof je je wat herinnert! Je kon die eerste paar van je leven net zo goed op de freaking himalaya hebben doorgemaakt, alsof je dan staat te springen om voor Tibet uit te komen.

ALS-OF!

Anyway, go Assaidi man, bij Marokko, Nederland óf Tibet.

13-12-2010, 10:57

Citaat door b0uchra:
Alsof dat veel uitmaakt, dat je nou in Marokko bent geboren en er 2, 3, 4 jaar hebt gewoond, dat dat meer uitmaakt dan wanneer je hier die eerste paar jaar hebt geleefd. Alsof je je wat herinnert! Je kon die eerste paar van je leven net zo goed op de freaking himalaya hebben doorgemaakt, alsof je dan staat te springen om voor Tibet uit te komen.

ALS-OF!

Anyway, go Assaidi man, bij Marokko, Nederland óf Tibet.

Hoe weet jij nou hoe lang hij in Marokko heeft gewoond? Wat als het nou tot z'n 12e was ofzo? Herinner jij je niks van toen je 12 was? Zo nee dan heb ik wel een beetje medelijden met jou hoor.

13-12-2010, 16:20
Eerst maar eens zien of hij deze vorm vast kan houden, op basis van 1 goeie wedstrijd een speler oproepen is te voorbarig, soms heb je van de wedstrijden dat alles mee zit.

13-12-2010, 16:32

Citaat door b0uchra:
Alsof dat veel uitmaakt, dat je nou in Marokko bent geboren en er 2, 3, 4 jaar hebt gewoond, dat dat meer uitmaakt dan wanneer je hier die eerste paar jaar hebt geleefd. Alsof je je wat herinnert! Je kon die eerste paar van je leven net zo goed op de freaking himalaya hebben doorgemaakt, alsof je dan staat te springen om voor Tibet uit te komen.

ALS-OF!

Anyway, go Assaidi man, bij Marokko, Nederland óf Tibet.



Zoiezo heb je een ander gevoel als je in Marokko bent geboren. Als je daar bent geboren, voel je je zeker meer Marokkaan. En hoe weet jij dat hij maar 4jaar of minder daar heeft gewoond? Misschien woonde hij daar wel langer vriend.

13-12-2010, 22:01

Citaat door M-Abdel.:
Zoiezo heb je een ander gevoel als je in Marokko bent geboren. Als je daar bent geboren, voel je je zeker meer Marokkaan. En hoe weet jij dat hij maar 4jaar of minder daar heeft gewoond? Misschien woonde hij daar wel langer vriend.


Kan, maar dat weet jij net zo zeker als ik, vriend. Geboren in Marokko wil niet zeggen dat je je gelijk meer marokkaan voelt, hangt er maar van af. Maar om nou te zeggen dat het schande is dat hij er nog over na moet denken alleen omdat hij daar is geboren, is gewoon fout. Het maakt hem echt niet een ander soort geval ineens.



Plankzemoer, jouw moer is eigenlijk gewoon niet eens een antwoord waard.

14-12-2010, 10:20

Citaat door b0uchra:
Kan, maar dat weet jij net zo zeker als ik, vriend. Geboren in Marokko wil niet zeggen dat je je gelijk meer marokkaan voelt, hangt er maar van af. Maar om nou te zeggen dat het schande is dat hij er nog over na moet denken alleen omdat hij daar is geboren, is gewoon fout. Het maakt hem echt niet een ander soort geval ineens.



Plankzemoer, jouw moer is eigenlijk gewoon niet eens een antwoord waard.

Jij bent zo kansloos ingesteld dat je er niet eens het iq voor hebt om er op in te gaan. Je weet dat ik gelijk heb, mop. Je praat onzin met je ''2, 3, 4 jaar''.

14-12-2010, 13:15



Citaat door mokerlive:
pff marokko kan gewoon met een top aanval spelen

aanvallers
-chamack
-el hamdaoui
-taaraabt
-chadli-assaidi
-boussoufa
-el arabi



die oorbelletjesdrager, ( heeft overigens nog wel meer blinf dan wat ik draag ) die weet nog neit eens voor wat die gaat kiezen.

I MEAN BELGIE HAAHHAHAHAHAHAHAHAHA als hij daarvoor kiest, als ik hem in enchede weer zie lach ik hem in zijn gezicht uitttttt

14-12-2010, 13:23
Chadli opdónderen en Assaidi: Welkom