Bekijk volle/desktop versie : Bekendmaking zwangerschap



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

11-12-2010, 15:06
[Vertel, wanneer maakten jullie het bekend aan jullie omgeving? En op m.nl]

11-12-2010, 16:02


Ik heb het gelijk aan mn eigen familie ( moeder, zus en schoonzussen) en mn schoonfamilie (schoonouders en schoonzus) verteld. En paar weken later toen ik bijna 3mnd was wisten meer mensen het doordat het natuurlijk viavia ging.. Helaas bleek het bij de eerste echo met 11wk niet te leven dus moest ik het weer aan iedereen vertellen wat me best zwaar viel. Volgende keer weet ik dus beter en houd ik het zolang mogelijk voor mezelf en mn man ( en mn zus en zus van man hihi want moet het ergens kwijt). Wil het onze moeders ook pas vertellen als ik wat verder ben, op zn minst 1 goede echo hebgehad. Ik wil niet dat ze zich onnodig zorgen gaan maken. Mn moeder zit nu al heel de tijd erop te letten dat ik niks zwars draag enzo , ondanks dat ik niet zwanger ben.

11-12-2010, 16:18
Oke, ja ik heb ook zoiets meegemaakt met een nicht van mij. Zij was zwanger en het werd verspreid in de familie. Niets vermoedend zei ik veel later van gefeliciteerd en toen zei ze; nee schat, heb een miskraam gehad. Nouu,ik kon wel door de grond zakken, vond het zo erg!!! Gelukkig vond ze het niet erg, omdat het ze al heel lang die miskraam gehad had en ik wist daar niks van.

Ik ben er nieuwsgierig naar omdat ik soms meiden hier met een banner zie waarin ze pas 6 of 7 weken zijn, en sommige weer pas met 15 weken etc.

Moge Allaah jou spoedig verblijden met een gezonde zwangerschap, Ameen

11-12-2010, 16:24
Tegen ouders direct en tegen de rest na 12 weken. Ben je zwanger?

11-12-2010, 16:28


Haha, I'm just curious in case of

11-12-2010, 17:11
Wij hebben het bewust voor ons gehouden tot 4 maanden, heb pas het zeker voor het onzekere genomen, en wou pas bij zekerheid dat alles goed was/is het pas tegen de familie's zeggen.

11-12-2010, 17:16
Mijn schoonmoeder en moeder wisten het op 6 weken, toen ik 13 weken was heb ik de rest ingelicht.

11-12-2010, 17:36
Ow 4 maanden is best lang hoor! Wat vonden ze ervan dat je het toen pas vertelde? En had je geen kriebels om het te vertellen? Ik zou het echt niet voor me kunnen houden, vooral omdat je dan dol enthausiast bent! En dan heb ik het over familie en goede vriendinnen. De rest mag het idd pas later weten, die boeien mij niet zo.

11-12-2010, 20:47

Citaat door Bullit_:
Ow 4 maanden is best lang hoor! Wat vonden ze ervan dat je het toen pas vertelde? En had je geen kriebels om het te vertellen? Ik zou het echt niet voor me kunnen houden, vooral omdat je dan dol enthausiast bent! En dan heb ik het over familie en goede vriendinnen. De rest mag het idd pas later weten, die boeien mij niet zo.



In mijn omgeving zijn er een aantal miskramen geweest, en we hebben het verdriet van de desbetreffende mensen gezien, en dat wilden wij onze familieleden niet aandoen. Tuurlijk hadden wij de drang om het te zeggen, als je met andere was in de stad, de babyafdeling ontwijken was moeilijk hoor, maar we zijn blij dat we dat niet gedaan hebben. Mijn moeder had al een soort voorgevoel, en begreep onze beslissing. Maar van sommige famillieleden kreeg we te horen "ben je al zover??? Je had nu niets meer hoeven zeggen totdat we je buik gingen zien!! Maar goed, daar lig ik niet wakker van.

11-12-2010, 23:16

Citaat door Bullit_:
Oke, ja ik heb ook zoiets meegemaakt met een nicht van mij. Zij was zwanger en het werd verspreid in de familie. Niets vermoedend zei ik veel later van gefeliciteerd en toen zei ze; nee schat, heb een miskraam gehad. Nouu,ik kon wel door de grond zakken, vond het zo erg!!! Gelukkig vond ze het niet erg, omdat het ze al heel lang die miskraam gehad had en ik wist daar niks van.

Ik ben er nieuwsgierig naar omdat ik soms meiden hier met een banner zie waarin ze pas 6 of 7 weken zijn, en sommige weer pas met 15 weken etc.

Moge Allaah jou spoedig verblijden met een gezonde zwangerschap, Ameen


Ameen! Moge Allah jou ook verblijden met hetgeen je wenst!

Ik was dolblij en kon het echt niet voor me houden. Had wel kennisen of zelfs vreemden die er naar vroegen, schaamteloos, maar daarbij ontkende ik. Maar mn naasten wilde ik het gewoon wel vertellen, omdat ik je toch met iemand moet delen. Maar helaas komen dan toch steeds meer mensen het te weten. Wat niemand schuld is, na 10 weken ga je ervan uit dat het wel goed zit. Maar goed, gair insha Allah. Ik ben echt een flapuit. Dus mocht ik weer zwanger raken dan zal ik echt op mn mond moeten letten.

12-12-2010, 01:13
Ik zou het ook voor mij houden tot ik mij er goed bij voel. Heb het ook al nu met mijn man afgesproken. Ik ben ook bang voor een miskraam en dan de teleurstelling die wil je niet met iedereen delen ofzo. Maar ghayr!

12-12-2010, 01:26

Citaat door Chaimae:
Ik heb het gelijk aan mn eigen familie ( moeder, zus en schoonzussen) en mn schoonfamilie (schoonouders en schoonzus) verteld. En paar weken later toen ik bijna 3mnd was wisten meer mensen het doordat het natuurlijk viavia ging..


Wij hebben het ook de familie verteld maar binnen no time wisten heel veel mensen het. Vooral ik had vrijdag de echo en toen bleken het 2 vruchtjes te zijn en dat weekend had ik een feestje van mijn schoonfamilie en bleek bijna iedereen die daar zat het te weten en degene die het niet wisten die hadden het door omdat mensen naar me toe kwamen of te feliciteren, aan mijn buik zaten en steeds 2 vingers opstaken. Zelfs een blinde heeft dan door wat er wordt bedoeld. Ik voelde me toen echt ongemakkelijk want ik was net 11 weken maar alhamdoelilah!!
Ik weet nu dat ik het de volgende keer wat langer voor me ga houden en dus niet tegen iedereen ga zeggen want wat je zegt het gaat via via en aangezien mannen dit soort dingen niet vertellen zijn het de schoonzussen die het verder vertellen. Vond het ook niet leuk dat toen we het een schoonzus van mijn man vertelde en ze dat zei ze reageerde nou dat heb je lang voor je gehouden terwijl ik net 7 weken was. Ik wist het toen net anderhalve week maar we hebben het zijn broers nog niet verteld omdat zijn ouders in Marokko toen zaten en toen zij terug waren hebben we het eerst hen verteld toen pas zijn broers met vrouwen. En dat terwijl die bewuste schoonzus het pas verteld als ze 3 of 4 maanden is

12-12-2010, 08:55



Citaat door Bullit_:
Haha, I'm just curious in case of

Leuk! Wil je al kindjes of wacht je er nog even mee?

12-12-2010, 10:53
De eerste zwangerschap had ik het meteen verteld,maar ik kreeg een miskraam.
Bij de tweede niet ,een paar dagen nadat ik erachter kwam dat ik zwanger was gingen we op vakantie voor 1maandje,en ik had express een dag nadat we terug kwamen een afspraak gemaakt voor een echo hihi toen alles in orde was had ik het bekend gemaakt,ik was toen 10 weken zwanger.

12-12-2010, 11:39
Aan mijn ouders heb ik het meteen verteld en aan de rest met 12 weken.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6